2011.07.22. 18:19
Tegnap, Pityu által garanciában javított traktoromat, egy nagyon okos diagos javította.
Képzeljetek el egy olyan embert, aki begurul egy fakófehér Opel Combo furgonnal, aminek a tetején az antenna függőleges-vízszintes-függőleges-vízszintes alakzatban van mióta ismerem, a kétfelé nyitható hátsó ajtó rozsdás, már a pántja is és kiszáll emberünk...
Jézus Krisztus a keresztről! Minden túlzás nélkül. Laba haj, Krisztus szakáll, kopott farmer, wesco csizma és mikor valamit nagyon tud, beszédhibás. Semmi kisebbségi érzés, csak hogy előttetek legyen a kép!
Helló Csibe! Rég láttalak! Még mindig olyan szarul megy a cég, hogy nem telik új autóra a főnöködnek?
Viccelek.
Nem a kocsi a fontos, hanem a tututudás! Válaszol mosolyogva. Vigyen el ahova megyek, a többi úgy is az én fejemben van.
Nos, elektromos probléma nyúzta az idegrendszeremet már fél éve. Automata nyomkövető rendszer egyszer sípol egyet, majd kiad 1-3 hibakódot. Persze, letiltja a közel kétmilliós rendszert...Ha már benne van, működjön! A szervizhálózatot ahol lehet kerüljük, mióta Pityu nincs annál a cégnél. Nincs különösebb oka, csak az elektromos szervizes hozzáállása nem tetszik, mert a problémára mikor vázoltam benyögte, mit kezdjen vele ha nincs aktív hibakód, akkor szóljak, ha aktív lesz megint! Persze, ha nem törlöm a hibát , nem engedi a rendszert bekapcsolni, ha törlöm, akkor mit keressen!? A kollégája vázolt pár hibalehetőséget, meg azt, hogy az mekkora nagy munka mint megoldás...Na én ezen okból helyezem őket háttérbe, mellesleg úgy sztárolják magukat, hogy az csak na...
Pityu kirívó ember volt, ezért irigyek voltak rá, kikezdték. Pedig hasonló helyzetben azt mondta volna, Gabi, fogalmam sincs mi ez, de molyolok rajta és majd hívlak! Aztán, még aznap, vagy rosszabb esetben másnap hívott és jött, mosolygott és a végén megkérdezte, na akkor ki az ügyes? Ő az volt. Szerette a szakmáját és tudta is csinálni, mégsem abból élt, hogy sztárlota magát.
Csibe:
Ismerte Pityut természetesen. Vázolom a problémám, mutatom mit tettem az ügy érdekében, az átfolyásmérőhöz menő vezetékköteget kihúztam a gégecsőből és megnéztem a négy vezetéken, nincs-e szakadás, külsérelmi nyom, égés, lágyulás, melegedés, deformálódás, szakadás, csípődés, zárlat, szűzmária...
Ha meg megmozgattam, akkor volt hogy ki tudtam törölni a hibakódot, ami a kormánykerék 2-es poziciószenzor áramerősségének hibáját és ennek zárlatát, illetve az Auto Tracking feszültségének esését irkálta ki. Nekiáll a számítógéppel ellenőrizni mit mond rá a biblia. Az én kezelési könyvem annyit, hívja a John Deere szervizt!
Az övé magyar nyelven beírva a hiba kódot, vázolja leesett 5,5 Volt alá a feszültség a 2-es poziciószenzornál, és a faxom emlékszik hány milliamperrel kevesebb volt a másik említett hibajelenségnél a cikázó Amperek száma. Kicsit butának éreztem magam, mert Ő úgy beszélt ezekről mint ha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. Lépegetünk az SSU menüben ( Steering System Unit ) van vagy ötven almenü, tele mindenféle számokkal...A kormányzást végző olaj hőmérséklete, szenzorok értéke a kormánykerék közép állásából bal-jobb irányba növekvő értékben kijelezve, szenzor kalibrálás, a többit már el is felejtettem.
Minden jónak néz ki, de a hiba hol van? Nincs aktív hibakód, szenzorok jók, kalibrálási értékeik a tűréshatáron belül megfelelően mozognak. Na akkor diag félre, menjünk parasztlogikával tovább! Mit mozgattál? Ezt. Miért jött rendbe? Mert valamit megmozdított, vagy valami rendesen kontaktolt valamivel. A baj az, hogy ez egy kb méteres kábel, ami belemegy egy még vastagabb, még több vezetékkel ellátott kötegbe, amin keresztül elágazik az egyik vezérlő panelhez ami a gép hátuljába csatlakozik be, a másik meg a kormányszenzorhoz megy a kormányoszlop aljára, a fülke alá, ahol csak egy gyors mozgású egér fér be, ami előszeretettel rágcsálja is ezeket a kábeleket.
Munka félre, beszélgetés...KSZE, Szept.11 merénylet, kamu Bin Laden halálhír, megtört gép összeszerelési minőség minden mg. gépgyártónál, mert a zsé a fontos nem a minőség, helikopterek, Marx, élet...
Ezt kb. másfél óráig. Ha meglátja a főnököm, seggbe fog rúgni! Feltartom a szervizes embert, ez elég ok a mosolyszünetre...
Széthúz két csatit, minden tökéletes. Egyszer csak meghúzza a fülke alól a kábelköteget és már látom is, két vezetéken külsérelmi nyomok virítanak!!! Meg vagy!
Megint nekiálltunk beszélgetni. A hiba feltárva, megoldása aprópénzből és pár centis vezetékdarabból és egy jóképű pillanatforrasztó kézbevételével, pár perc alatt kivitelezhető.
A Jézus utánzatú szakadt ember, olyan szavakkal mesélt, hogy szégyenszemre nem értettem akár, egy-egy mondatából két szót is.
Egy biztos! A tudás nem kérkedik, néma csendben jár! Ez jött le tegnap is és Pityu is pont ilyen volt!