Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: E46 általános.

2017.06.27. 21:13

Sziasztok! Kicsit tanácstalan vagyok.
E46 320d 136 lovas touringom van. Önmagában ez a probléma még valamellyest kezelhető is lenne, de ma csináltam a hátsó fék teljes felújítását és a munka közepedte felfedeztem, hogy a bal hátsó rugóm eltört. Mondom magamban, felhívom a srácot akitől vettem már korábban is pár cuccot, este elmegyek érte, holnap meg hamar bedobom, hisz láttam én már frankó videjót' erről.
Felhívtam, jobban mondva írtam neki. Kérdi, hogy milyen szinkódú a rugó? "Narancs".
Ohh...! Az az erősített kivitel. Sajna az nagyon ritka. Neki nincs.
Na itt van az én problémám. Azóta ezen agyalok. Rettenetes sok Touring van az utakon. Szerintem amelyiket nem ültették meg, az úgy áll mint az enyém. Akkor viszont azokban is ilyen rugany' kellene hogy legyen nem? Vagy mondom azt, hogy ha az enyém erősített, akkor feljebb kellene lennie a normálisnál nem? Viszont "Ő" azt írta, hogy nagyon ritka ez a rugó.
Jaj nekem! Valaki aki érti mi a kérdésem, légyszi magyarázza el ezt nekem!

Re: E46 általános.

2017.06.27. 21:30

Újjonc BMW-s írta:Sziasztok! Kicsit tanácstalan vagyok.
E46 320d 136 lovas touringom van. Önmagában ez a probléma még valamellyest kezelhető is lenne, de ma csináltam a hátsó fék teljes felújítását és a munka közepedte felfedeztem, hogy a bal hátsó rugóm eltört. Mondom magamban, felhívom a srácot akitől vettem már korábban is pár cuccot, este elmegyek érte, holnap meg hamar bedobom, hisz láttam én már frankó videjót' erről.
Felhívtam, jobban mondva írtam neki. Kérdi, hogy milyen szinkódú a rugó? "Narancs".
Ohh...! Az az erősített kivitel. Sajna az nagyon ritka. Neki nincs.
Na itt van az én problémám. Azóta ezen agyalok. Rettenetes sok Touring van az utakon. Szerintem amelyiket nem ültették meg, az úgy áll mint az enyém. Akkor viszont azokban is ilyen rugany' kellene hogy legyen nem? Vagy mondom azt, hogy ha az enyém erősített, akkor feljebb kellene lennie a normálisnál nem? Viszont "Ő" azt írta, hogy nagyon ritka ez a rugó.
Jaj nekem! Valaki aki érti mi a kérdésem, légyszi magyarázza el ezt nekem!


Sachs online katalógusba ha beírod, akkor valóban van ezen a cikkszámon erősített verzió: 996 724. 60 euró körül kapható, elvileg cikkszám alapján a unix is meghozza rövid idő alatt. Nem tudom mennyi a valószínűsége annak, hogy bontottan találj gyorsba. Egyébként ha Vin decoderrel, vagy mondjuk ISTA-val megnézed az extra listád, akkor ott szerepelnie kell, hogy Reinforced Version vagy Heavy Duty spring. Az alapján, akkor 100% bizonyossággal kideríthető, hogy mi van a kocsid alatt.

Ezt írja egyébként róla, ez alapján meg is tudnád mérni:

Fitting Position : Rear Axle
for vehicles with standard chassis
Reinforced Version
HD-spring: Do not combine with comfort stroke-dependent shock absorber
D1: 11,5 mm
Length: 238 mm
D3: 12 mm
Outer diameter: 145 mm
D2: 16,5 mm

Gyári cikkszám:

BMW
33 53 6 750 758
6 750 758

Re: E46 általános.

2017.06.27. 21:34

NagyMatyas írta:
Újjonc BMW-s írta:Sziasztok! Kicsit tanácstalan vagyok.
E46 320d 136 lovas touringom van. Önmagában ez a probléma még valamellyest kezelhető is lenne, de ma csináltam a hátsó fék teljes felújítását és a munka közepedte felfedeztem, hogy a bal hátsó rugóm eltört. Mondom magamban, felhívom a srácot akitől vettem már korábban is pár cuccot, este elmegyek érte, holnap meg hamar bedobom, hisz láttam én már frankó videjót' erről.
Felhívtam, jobban mondva írtam neki. Kérdi, hogy milyen szinkódú a rugó? "Narancs".
Ohh...! Az az erősített kivitel. Sajna az nagyon ritka. Neki nincs.
Na itt van az én problémám. Azóta ezen agyalok. Rettenetes sok Touring van az utakon. Szerintem amelyiket nem ültették meg, az úgy áll mint az enyém. Akkor viszont azokban is ilyen rugany' kellene hogy legyen nem? Vagy mondom azt, hogy ha az enyém erősített, akkor feljebb kellene lennie a normálisnál nem? Viszont "Ő" azt írta, hogy nagyon ritka ez a rugó.
Jaj nekem! Valaki aki érti mi a kérdésem, légyszi magyarázza el ezt nekem!


Sachs online katalógusba ha beírod, akkor valóban van ezen a cikkszámon erősített verzió: 996 724. 60 euró körül kapható, elvileg cikkszám alapján a unix is meghozza rövid idő alatt. Nem tudom mennyi a valószínűsége annak, hogy bontottan találj gyorsba. Egyébként ha Vin decoderrel, vagy mondjuk ISTA-val megnézed az extra listád, akkor ott szerepelnie kell, hogy Reinforced Version vagy Heavy Duty spring. Az alapján, akkor 100% bizonyossággal kideríthető, hogy mi van a kocsid alatt.

Ezt írja egyébként róla, ez alapján meg is tudnád mérni:

Fitting Position : Rear Axle
for vehicles with standard chassis
Reinforced Version
HD-spring: Do not combine with comfort stroke-dependent shock absorber
D1: 11,5 mm
Length: 238 mm
D3: 12 mm
Outer diameter: 145 mm
D2: 16,5 mm

Értem nagyjából a választ. Nagyon köszönöm! Viszont annyi kérdésem lenne, hogy miért kell ebbe a kocsiba vajon erősített rugó? Nehezebb? Vagy keményebb tőle a rugózás? Nem lehet párban betenni normál bontott rugót? Azzal ülne a kocsim hátulja?

Re: E46 általános.

2017.06.27. 21:36

Újjonc BMW-s írta:
NagyMatyas írta:
Újjonc BMW-s írta:Sziasztok! Kicsit tanácstalan vagyok.
E46 320d 136 lovas touringom van. Önmagában ez a probléma még valamellyest kezelhető is lenne, de ma csináltam a hátsó fék teljes felújítását és a munka közepedte felfedeztem, hogy a bal hátsó rugóm eltört. Mondom magamban, felhívom a srácot akitől vettem már korábban is pár cuccot, este elmegyek érte, holnap meg hamar bedobom, hisz láttam én már frankó videjót' erről.
Felhívtam, jobban mondva írtam neki. Kérdi, hogy milyen szinkódú a rugó? "Narancs".
Ohh...! Az az erősített kivitel. Sajna az nagyon ritka. Neki nincs.
Na itt van az én problémám. Azóta ezen agyalok. Rettenetes sok Touring van az utakon. Szerintem amelyiket nem ültették meg, az úgy áll mint az enyém. Akkor viszont azokban is ilyen rugany' kellene hogy legyen nem? Vagy mondom azt, hogy ha az enyém erősített, akkor feljebb kellene lennie a normálisnál nem? Viszont "Ő" azt írta, hogy nagyon ritka ez a rugó.
Jaj nekem! Valaki aki érti mi a kérdésem, légyszi magyarázza el ezt nekem!


Sachs online katalógusba ha beírod, akkor valóban van ezen a cikkszámon erősített verzió: 996 724. 60 euró körül kapható, elvileg cikkszám alapján a unix is meghozza rövid idő alatt. Nem tudom mennyi a valószínűsége annak, hogy bontottan találj gyorsba. Egyébként ha Vin decoderrel, vagy mondjuk ISTA-val megnézed az extra listád, akkor ott szerepelnie kell, hogy Reinforced Version vagy Heavy Duty spring. Az alapján, akkor 100% bizonyossággal kideríthető, hogy mi van a kocsid alatt.

Ezt írja egyébként róla, ez alapján meg is tudnád mérni:

Fitting Position : Rear Axle
for vehicles with standard chassis
Reinforced Version
HD-spring: Do not combine with comfort stroke-dependent shock absorber
D1: 11,5 mm
Length: 238 mm
D3: 12 mm
Outer diameter: 145 mm
D2: 16,5 mm

Értem nagyjából a választ. Nagyon köszönöm! Viszont annyi kérdésem lenne, hogy miért kell ebbe a kocsiba vajon erősített rugó? Nehezebb? Vagy keményebb tőle a rugózás? Nem lehet párban betenni normál bontott rugót? Azzal ülne a kocsim hátulja?


Gondolom nagyobb így a teherbíró képessége. Megkockáztatom, hogy cserélni kell a lengéscsillapítókat hozzá, de szerintem, ha itt a fórumon szépen megkéred Bendegúz kollégát, akkor segít neked, mert ő itt a profi alkatrészes. :franko: Sőt, ha új rugót veszel, akkor ő meghozza neked a legjobb áron.

Re: E46 általános.

2017.06.27. 22:01

Megkockáztatom, hogy a bontott rugó pont olyan szar állapotban van, mint a tied, mielőtt eltört.

A gumi alátétekről nem is beszélve. Szerintem érdemes újat venni ezekből, ha nem akarod jövő héten eladni az autót. Mindegy, hogy gyári vagy jóminőségű utángyártott szerintem, az újnak még nem volt ideje kilágyulni meg kapni a sót 20 éven át...

Re: E46 általános.

2017.06.27. 22:14

kzolee írta:Megkockáztatom, hogy a bontott rugó pont olyan szar állapotban van, mint a tied, mielőtt eltört.

A gumi alátétekről nem is beszélve. Szerintem érdemes újat venni ezekből, ha nem akarod jövő héten eladni az autót. Mindegy, hogy gyári vagy jó minőségű után gyártott szerintem, az újnak még nem volt ideje kilágyulni meg kapni a sót 20 éven át...

Az enyémben a rugók szépek, nincsenek elrohadva. Ez csak simán eltört. De abban igazad lehet, hogy amit vennék, az lehet hogy randa lenne.
Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem. Vége lehet hogy az lesz.

Re: E46 általános.

2017.06.27. 22:31

Újjonc BMW-s írta:
kzolee írta:Megkockáztatom, hogy a bontott rugó pont olyan szar állapotban van, mint a tied, mielőtt eltört.

A gumi alátétekről nem is beszélve. Szerintem érdemes újat venni ezekből, ha nem akarod jövő héten eladni az autót. Mindegy, hogy gyári vagy jó minőségű után gyártott szerintem, az újnak még nem volt ideje kilágyulni meg kapni a sót 20 éven át...

Az enyémben a rugók szépek, nincsenek elrohadva. Ez csak simán eltört. De abban igazad lehet, hogy amit vennék, az lehet hogy randa lenne.
Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem. Vége lehet hogy az lesz.


Nem kell elrohadniuk feltétlenül, hogy kilágyuljanak...

Re: E46 általános.

2017.06.27. 23:18

Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.


Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni. :)

Re: E46 általános.

2017.06.28. 00:49

NagyMatyas írta:
Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.


Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni. :)

Erre van a TIS-ben ajánlás, hogy mikor igen, mikor nem. Ez nem emlékszem, hogy megtett km, vagy idő alapján van, de ha évjáratot nézek, akkor e konkrét esetben jó eséllyel igazad van! :D

Re: E46 általános.

2017.06.28. 07:49

Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.


Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni. :)

Erre van a TIS-ben ajánlás, hogy mikor igen, mikor nem. Ez nem emlékszem, hogy megtett km, vagy idő alapján van, de ha évjáratot nézek, akkor e konkrét esetben jó eséllyel igazad van! :D


Méretve a fáradt és a használt között mind két esetben szemmel jól látható különbség van, ráadásul, ha az egyik elfáradt, akkor hamarosan megy utána a másik is. Elhiszem, hogy van rá ajánlás, de itt inkább józanul is végig lehet gondolni. :D

Re: E46 általános.

2017.07.26. 09:35

Sziasztok!

Jön valaki E46-tal a hétvégi pásztói találkozóra?

Re: E46 általános.

2017.09.17. 11:00

Sziasztok az E46 316 i (1900cm ) nek az motor olajszint jelzőjében van benne az olajnyomás gomba is?

Re: E46 általános.

2017.09.17. 11:16

stupeki69 írta:Sziasztok az E46 316 i (1900cm ) nek az motor olajszint jelzőjében van benne az olajnyomás gomba is?

Az olajszint érzékelő a karter alján van és egyesek szerint nem csak olajszintet figyel hanem olaj minőséget is. Részemről ez nem tisztázott még, mert erről senki nem mutatott nekem dokumentációt. Minden esetre két áramkör van benne.
Viszont az olajnyomást semmiképp nem mérheti, mert a karter alján nincs olajnyomás. Az olajnyomás mérő gomba benne van a nyomóágban. Az egy külön műszer! Bocsánat! Az nem műszer, hanem csak egy nyomásra kapcsoló érintkező.

Re: E46 általános.

2017.09.17. 11:29

NagyMatyas írta:
Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.


Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni. :)

Erre van a TIS-ben ajánlás, hogy mikor igen, mikor nem. Ez nem emlékszem, hogy megtett km, vagy idő alapján van, de ha évjáratot nézek, akkor e konkrét esetben jó eséllyel igazad van! :D


Méretve a fáradt és a használt között mind két esetben szemmel jól látható különbség van, ráadásul, ha az egyik elfáradt, akkor hamarosan megy utána a másik is. Elhiszem, hogy van rá ajánlás, de itt inkább józanul is végig lehet gondolni. :D


Srácok!
Még ennek a múltkori párbeszédnek a végére szeretnék pár gondolatot írni: Úgy szeretem mikor mindenki tudja a frankót arról, hogy teleszkópot meg rugót párban lehet csak cserélni, meg hasonlók. Meg is értem, egyet is értek ezzel a gondolattal, de mégis valahogy mindig megcáfolódik minden elmélet. Van a kocsimban egy törött narancssárga jelzésű balos rugó. És egy nem törött jobb oldali ép rugó. Múltkor valamit csináltam a kocsin és valahogy megakadt a jobb oldali rugón a szemem. Jééé! Az nem narancs jelzésű, hanem sima fekete és szép fényes még. Akkor most szerintetek mi van? Narancs rugók voltak hátul és valaki már egyszer a jobbost kicserélte feketére, vagy valaki egyszer kicserélte a feketét bal oldalon narancsra, csak az már eltörött? Elvileg mindkét verzió előfordulhat nem? Persze sejtjük hogy melyik az igaz. Ez itt a nagy kérdésem a menő párban cserélő jampi világban. Mindenki ossza az észt, aztán sutyiban sunyiban legtöbb ember megveszi a bontott kacatokat, meg az 1db rugókat és mindegy neki, csak az embléma BMW legyen. Ez a véleményem.

Re: E46 általános.

2017.09.17. 12:46

Újjonc BMW-s írta:
NagyMatyas írta:
Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.


Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni. :)

Erre van a TIS-ben ajánlás, hogy mikor igen, mikor nem. Ez nem emlékszem, hogy megtett km, vagy idő alapján van, de ha évjáratot nézek, akkor e konkrét esetben jó eséllyel igazad van! :D


Méretve a fáradt és a használt között mind két esetben szemmel jól látható különbség van, ráadásul, ha az egyik elfáradt, akkor hamarosan megy utána a másik is. Elhiszem, hogy van rá ajánlás, de itt inkább józanul is végig lehet gondolni. :D


Srácok!
Még ennek a múltkori párbeszédnek a végére szeretnék pár gondolatot írni: Úgy szeretem mikor mindenki tudja a frankót arról, hogy teleszkópot meg rugót párban lehet csak cserélni, meg hasonlók. Meg is értem, egyet is értek ezzel a gondolattal, de mégis valahogy mindig megcáfolódik minden elmélet. Van a kocsimban egy törött narancssárga jelzésű balos rugó. És egy nem törött jobb oldali ép rugó. Múltkor valamit csináltam a kocsin és valahogy megakadt a jobb oldali rugón a szemem. Jééé! Az nem narancs jelzésű, hanem sima fekete és szép fényes még. Akkor most szerintetek mi van? Narancs rugók voltak hátul és valaki már egyszer a jobbost kicserélte feketére, vagy valaki egyszer kicserélte a feketét bal oldalon narancsra, csak az már eltörött? Elvileg mindkét verzió előfordulhat nem? Persze sejtjük hogy melyik az igaz. Ez itt a nagy kérdésem a menő párban cserélő jampi világban. Mindenki ossza az észt, aztán sutyiban sunyiban legtöbb ember megveszi a bontott kacatokat, meg az 1db rugókat és mindegy neki, csak az embléma BMW legyen. Ez a véleményem.


VIN kód alapján egyértelmű, hogy hátul nagyobb teherbírású rúgó van vagy sem.

A felvetésed inkább a Facebook csoportokra helytálló, itt a klubbon belül nem láttam még tákolást. (kivéve, ha ide szabadul valaki)

Re: E46 általános.

2017.09.24. 13:11

330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?Kép

Re: E46 általános.

2017.09.24. 13:43

morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]



75/80 gl4

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: morv
Értékelés: 4.76%

Re: E46 általános.

2017.09.24. 13:51

muhaati írta:
morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]



75/80 gl4
Akkor keressunk gl4 olajat vagy jo a gl5 is mivel az jobb specifikacio?

Re: E46 általános.

2017.09.24. 13:59

morv írta:
muhaati írta:
morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]



75/80 gl4
Akkor keressunk gl4 olajat vagy jo a gl5 is mivel az jobb specifikacio?


Minőségben felfelé mindig lehet menni. gl5 tökéletes.

Re: E46 általános.

2017.09.24. 14:22

muhaati írta:
morv írta:
muhaati írta:
morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]



75/80 gl4
Akkor keressunk gl4 olajat vagy jo a gl5 is mivel az jobb specifikacio?


Minőségben felfelé mindig lehet menni. gl5 tökéletes.
Kosz meg egyszer mester!
Hozzászólás küldése

VigLink badge