2017.06.27. 21:13
2017.06.27. 21:30
Újjonc BMW-s írta:Sziasztok! Kicsit tanácstalan vagyok.
E46 320d 136 lovas touringom van. Önmagában ez a probléma még valamellyest kezelhető is lenne, de ma csináltam a hátsó fék teljes felújítását és a munka közepedte felfedeztem, hogy a bal hátsó rugóm eltört. Mondom magamban, felhívom a srácot akitől vettem már korábban is pár cuccot, este elmegyek érte, holnap meg hamar bedobom, hisz láttam én már frankó videjót' erről.
Felhívtam, jobban mondva írtam neki. Kérdi, hogy milyen szinkódú a rugó? "Narancs".
Ohh...! Az az erősített kivitel. Sajna az nagyon ritka. Neki nincs.
Na itt van az én problémám. Azóta ezen agyalok. Rettenetes sok Touring van az utakon. Szerintem amelyiket nem ültették meg, az úgy áll mint az enyém. Akkor viszont azokban is ilyen rugany' kellene hogy legyen nem? Vagy mondom azt, hogy ha az enyém erősített, akkor feljebb kellene lennie a normálisnál nem? Viszont "Ő" azt írta, hogy nagyon ritka ez a rugó.
Jaj nekem! Valaki aki érti mi a kérdésem, légyszi magyarázza el ezt nekem!
2017.06.27. 21:34
NagyMatyas írta:Újjonc BMW-s írta:Sziasztok! Kicsit tanácstalan vagyok.
E46 320d 136 lovas touringom van. Önmagában ez a probléma még valamellyest kezelhető is lenne, de ma csináltam a hátsó fék teljes felújítását és a munka közepedte felfedeztem, hogy a bal hátsó rugóm eltört. Mondom magamban, felhívom a srácot akitől vettem már korábban is pár cuccot, este elmegyek érte, holnap meg hamar bedobom, hisz láttam én már frankó videjót' erről.
Felhívtam, jobban mondva írtam neki. Kérdi, hogy milyen szinkódú a rugó? "Narancs".
Ohh...! Az az erősített kivitel. Sajna az nagyon ritka. Neki nincs.
Na itt van az én problémám. Azóta ezen agyalok. Rettenetes sok Touring van az utakon. Szerintem amelyiket nem ültették meg, az úgy áll mint az enyém. Akkor viszont azokban is ilyen rugany' kellene hogy legyen nem? Vagy mondom azt, hogy ha az enyém erősített, akkor feljebb kellene lennie a normálisnál nem? Viszont "Ő" azt írta, hogy nagyon ritka ez a rugó.
Jaj nekem! Valaki aki érti mi a kérdésem, légyszi magyarázza el ezt nekem!
Sachs online katalógusba ha beírod, akkor valóban van ezen a cikkszámon erősített verzió: 996 724. 60 euró körül kapható, elvileg cikkszám alapján a unix is meghozza rövid idő alatt. Nem tudom mennyi a valószínűsége annak, hogy bontottan találj gyorsba. Egyébként ha Vin decoderrel, vagy mondjuk ISTA-val megnézed az extra listád, akkor ott szerepelnie kell, hogy Reinforced Version vagy Heavy Duty spring. Az alapján, akkor 100% bizonyossággal kideríthető, hogy mi van a kocsid alatt.
Ezt írja egyébként róla, ez alapján meg is tudnád mérni:
Fitting Position : Rear Axle
for vehicles with standard chassis
Reinforced Version
HD-spring: Do not combine with comfort stroke-dependent shock absorber
D1: 11,5 mm
Length: 238 mm
D3: 12 mm
Outer diameter: 145 mm
D2: 16,5 mm
2017.06.27. 21:36
Újjonc BMW-s írta:NagyMatyas írta:Újjonc BMW-s írta:Sziasztok! Kicsit tanácstalan vagyok.
E46 320d 136 lovas touringom van. Önmagában ez a probléma még valamellyest kezelhető is lenne, de ma csináltam a hátsó fék teljes felújítását és a munka közepedte felfedeztem, hogy a bal hátsó rugóm eltört. Mondom magamban, felhívom a srácot akitől vettem már korábban is pár cuccot, este elmegyek érte, holnap meg hamar bedobom, hisz láttam én már frankó videjót' erről.
Felhívtam, jobban mondva írtam neki. Kérdi, hogy milyen szinkódú a rugó? "Narancs".
Ohh...! Az az erősített kivitel. Sajna az nagyon ritka. Neki nincs.
Na itt van az én problémám. Azóta ezen agyalok. Rettenetes sok Touring van az utakon. Szerintem amelyiket nem ültették meg, az úgy áll mint az enyém. Akkor viszont azokban is ilyen rugany' kellene hogy legyen nem? Vagy mondom azt, hogy ha az enyém erősített, akkor feljebb kellene lennie a normálisnál nem? Viszont "Ő" azt írta, hogy nagyon ritka ez a rugó.
Jaj nekem! Valaki aki érti mi a kérdésem, légyszi magyarázza el ezt nekem!
Sachs online katalógusba ha beírod, akkor valóban van ezen a cikkszámon erősített verzió: 996 724. 60 euró körül kapható, elvileg cikkszám alapján a unix is meghozza rövid idő alatt. Nem tudom mennyi a valószínűsége annak, hogy bontottan találj gyorsba. Egyébként ha Vin decoderrel, vagy mondjuk ISTA-val megnézed az extra listád, akkor ott szerepelnie kell, hogy Reinforced Version vagy Heavy Duty spring. Az alapján, akkor 100% bizonyossággal kideríthető, hogy mi van a kocsid alatt.
Ezt írja egyébként róla, ez alapján meg is tudnád mérni:
Fitting Position : Rear Axle
for vehicles with standard chassis
Reinforced Version
HD-spring: Do not combine with comfort stroke-dependent shock absorber
D1: 11,5 mm
Length: 238 mm
D3: 12 mm
Outer diameter: 145 mm
D2: 16,5 mm
Értem nagyjából a választ. Nagyon köszönöm! Viszont annyi kérdésem lenne, hogy miért kell ebbe a kocsiba vajon erősített rugó? Nehezebb? Vagy keményebb tőle a rugózás? Nem lehet párban betenni normál bontott rugót? Azzal ülne a kocsim hátulja?
2017.06.27. 22:01
2017.06.27. 22:14
kzolee írta:Megkockáztatom, hogy a bontott rugó pont olyan szar állapotban van, mint a tied, mielőtt eltört.
A gumi alátétekről nem is beszélve. Szerintem érdemes újat venni ezekből, ha nem akarod jövő héten eladni az autót. Mindegy, hogy gyári vagy jó minőségű után gyártott szerintem, az újnak még nem volt ideje kilágyulni meg kapni a sót 20 éven át...
2017.06.27. 22:31
Újjonc BMW-s írta:kzolee írta:Megkockáztatom, hogy a bontott rugó pont olyan szar állapotban van, mint a tied, mielőtt eltört.
A gumi alátétekről nem is beszélve. Szerintem érdemes újat venni ezekből, ha nem akarod jövő héten eladni az autót. Mindegy, hogy gyári vagy jó minőségű után gyártott szerintem, az újnak még nem volt ideje kilágyulni meg kapni a sót 20 éven át...
Az enyémben a rugók szépek, nincsenek elrohadva. Ez csak simán eltört. De abban igazad lehet, hogy amit vennék, az lehet hogy randa lenne.
Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem. Vége lehet hogy az lesz.
2017.06.27. 23:18
Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.
2017.06.28. 00:49
NagyMatyas írta:Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.
Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni.
2017.06.28. 07:49
Gallaca írta:NagyMatyas írta:Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.
Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni.
Erre van a TIS-ben ajánlás, hogy mikor igen, mikor nem. Ez nem emlékszem, hogy megtett km, vagy idő alapján van, de ha évjáratot nézek, akkor e konkrét esetben jó eséllyel igazad van!
2017.07.26. 09:35
2017.09.17. 11:00
2017.09.17. 11:16
stupeki69 írta:Sziasztok az E46 316 i (1900cm ) nek az motor olajszint jelzőjében van benne az olajnyomás gomba is?
2017.09.17. 11:29
NagyMatyas írta:Gallaca írta:NagyMatyas írta:Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.
Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni.
Erre van a TIS-ben ajánlás, hogy mikor igen, mikor nem. Ez nem emlékszem, hogy megtett km, vagy idő alapján van, de ha évjáratot nézek, akkor e konkrét esetben jó eséllyel igazad van!
Méretve a fáradt és a használt között mind két esetben szemmel jól látható különbség van, ráadásul, ha az egyik elfáradt, akkor hamarosan megy utána a másik is. Elhiszem, hogy van rá ajánlás, de itt inkább józanul is végig lehet gondolni.
2017.09.17. 12:46
Újjonc BMW-s írta:NagyMatyas írta:Gallaca írta:NagyMatyas írta:Újjonc BMW-s írta:Az új rugóval annyi bajom van, hogy mivel nem tudom melyiket vegyem, nem lennének egyformák a két oldalon, tehát párban kellene vennem.
Lengéscsillapítót, rugót mindig párban KELL cserélni.
Erre van a TIS-ben ajánlás, hogy mikor igen, mikor nem. Ez nem emlékszem, hogy megtett km, vagy idő alapján van, de ha évjáratot nézek, akkor e konkrét esetben jó eséllyel igazad van!
Méretve a fáradt és a használt között mind két esetben szemmel jól látható különbség van, ráadásul, ha az egyik elfáradt, akkor hamarosan megy utána a másik is. Elhiszem, hogy van rá ajánlás, de itt inkább józanul is végig lehet gondolni.
Srácok!
Még ennek a múltkori párbeszédnek a végére szeretnék pár gondolatot írni: Úgy szeretem mikor mindenki tudja a frankót arról, hogy teleszkópot meg rugót párban lehet csak cserélni, meg hasonlók. Meg is értem, egyet is értek ezzel a gondolattal, de mégis valahogy mindig megcáfolódik minden elmélet. Van a kocsimban egy törött narancssárga jelzésű balos rugó. És egy nem törött jobb oldali ép rugó. Múltkor valamit csináltam a kocsin és valahogy megakadt a jobb oldali rugón a szemem. Jééé! Az nem narancs jelzésű, hanem sima fekete és szép fényes még. Akkor most szerintetek mi van? Narancs rugók voltak hátul és valaki már egyszer a jobbost kicserélte feketére, vagy valaki egyszer kicserélte a feketét bal oldalon narancsra, csak az már eltörött? Elvileg mindkét verzió előfordulhat nem? Persze sejtjük hogy melyik az igaz. Ez itt a nagy kérdésem a menő párban cserélő jampi világban. Mindenki ossza az észt, aztán sutyiban sunyiban legtöbb ember megveszi a bontott kacatokat, meg az 1db rugókat és mindegy neki, csak az embléma BMW legyen. Ez a véleményem.
2017.09.24. 13:11
2017.09.24. 13:43
morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]
2017.09.24. 13:51
Akkor keressunk gl4 olajat vagy jo a gl5 is mivel az jobb specifikacio?muhaati írta:morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]
75/80 gl4
2017.09.24. 13:59
morv írta:Akkor keressunk gl4 olajat vagy jo a gl5 is mivel az jobb specifikacio?muhaati írta:morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]
75/80 gl4
2017.09.24. 14:22
Kosz meg egyszer mester!muhaati írta:morv írta:Akkor keressunk gl4 olajat vagy jo a gl5 is mivel az jobb specifikacio?muhaati írta:morv írta:330d 6-os kezi valtoval. Milyen olaj valo a valtoba? MTF-LT-2 van a cimken, mellekelek egy kepet is. Megkerdeztuk tobb helyen is es kulonbizo megoldasok szulettek. Volt febi 75w80 gl5 es castrol 75x140 lsd is az ajanlatok kozott. Szemely szerint ketlem, hogy lsd olaj lenne a valtoban bar ki tudja. Valaki esetleg a kepen lathato cikkszamot le tudja forditani nem bmw olajra?]
75/80 gl4
Minőségben felfelé mindig lehet menni. gl5 tökéletes.