2011.01.24. 09:37
lepke írta:Helo
Csak kilométerben elfogadott az összehasonlítás
Vannak olyan klubtagok akik évente mennek max. 10-ezer kilométer
Ilyen esetekben a havi költség nagyon elenyésző
2011.01.24. 09:38
lepke írta:jackson írta:jackson írta:Kész a lista
37eKm Futott/1év 11hónap alatt. A rendszeres költség a motoolaj, szűrők, ablakmosóm fékpofa és tárcsák. Egyszeri meg a többi.
nyitó: 242ekm
2009 Egyszeri költség: 510eFt, Rendszeres 70eFt
2010 Egyszeri költség: 491eFt, Rendszeres 107eFt
2011 Eddig egyszeri: 27eFt, rendszeres 66eFt (igaz most az első hónapban már bele ment egy halom zsé mivel vizsga + inspekcióI + első fékbetét csere.
eddig kb.279ekm
Ez összesen 1.271eFt avagy 1,3mFt. És ez havi 55eFt/hó. Na jó kicsit megugrottam az eddigi átlag 40eFt/hó-tól mivel volt rá szabad zsozsó. Viszont a kocsi erősen javuló tendenciát mutat.
Km-re eső: 34eFt/ezerKm+benzin persze. Ha fogyasztást is bele rakom cirka 13,5l/100km=mondjuk 360-as árral (pedig csak most annyi tavaly még olcsóbb volt: 48.600Ft/1000km. Ebből akkor 34Ft/km üzemeltetés+48Ft/km benzin=82Ft/km
Vigyázat ez az adat csak és kizárólag a saját hülye maximalista egyre javuló kocsimra vonatkozik.
Lepke ha kiváncsi vagy meg van a pontos tételes lista is.
lepke adatai alapján:
nyitó:140ekm
záró: 191ekm
Futott km: 51ekm 8hónap alatt azaz 76ekm/év átlag
1.708eFt avagy 1,7mFt. És ez havi 213eFt/hó
Km-re eső: 33eFt/ezerKm+dízel persze. Mennyi az áltag fogyi főnök?
Jackson, aki összesítette az évet
Most nézem, hogy nem arányos a számítás. Mivel a sajátomban benne van az ablakmosó költség is, a baleset cuccai és olyan extra felszerelés mint Mk2>Mk3-as navi csere a lepkénél meg nincsen. Mondjuk nekem MINDEN benne van kivéve mondjuk amit a shop-ban veszek (pl. térkép, kaja stb.) mivel az ablakmosó alpinaFan beszerzésű ezért az mind megy bele a rendszeres költségekbe.
Jackson, aki gondolkodik hogy kéne összehasonlíthatóvá tenni
Helo
Csak kilométerben elfogadott az összehasonlítás
Vannak olyan klubtagok akik évente mennek max. 10-ezer kilométer
Ilyen esetekben a havi költség nagyon elenyésző
2011.01.24. 10:06
2011.02.25. 00:58
2011.04.06. 18:57
2011.04.06. 19:13
2011.04.06. 20:07
lepke írta:Helo kzolee
A dátumokat HA lehetséges felírhatnád a kilométer óra állásokhoz
2011.04.06. 22:50
kzolee írta:Folytatásokban mindig hozzáírom, hogy meglegyen egyben.
134.193 km - az utolsó szervíz az előző tulajnál még belgiumban.
143.500 km
-------------
Első fékbetét, kopásjelző, tárcsa: 77.852 Ft
Gázpedál elektr.: 29.332 Ft
Izzítógyertya 6 db: 27.600 Ft
Kipuf. leömlő + tömítések: 111.825 Ft
Munkadíj: 30.000 Ft
151.200 km
-------------
9l olaj: 25.000 Ft
Olajszűrő: 3.920 Ft
Levegőszűrő: 8.610 Ft
Üzemanyagszűrő: 9.702 Ft
Pollenszűrők: 6.275 Ft
158.000 km
-------------
4 db GoodYear Excellence gumi: 126.000 Ft
183.500 km
-------------
8,5l olaj: 38.250 Ft
Olajszűrő: 5.514 Ft
Levegőszűrő: 13.449 Ft
Fékolaj: 3.201 Ft
Foglaltságérzékelő 1db: 25.395 Ft
Egyéb segédanyag: 3.748 Ft
Munkadíj: 34.013 Ft
Szívótorok javítás: 24.413 Ft
(mondjuk ezt nem értem, miért vették külön a két munkadíjat a számlán... )
194.800 km
-------------
Bal első ködlámpa: 29.261 Ft
(elütöttem egy kutyát)
197.500 km
-------------
4 db Bridgestone LM35 téligumi: 192.000 Ft
Loctite klímatisztító: 3.500 Ft
Napfényvédő akasztófül: 700 Ft
199.000 km
-------------
6 db izzítógyertya: 24.600 Ft
206.000 km
-------------
Szívósor tömítésgarnitúra csere: 52.200 Ft
209.000 km
-------------
Nyári gumi + felni: 510.000 Ft
Kocsira költve eddig: 1,416,360 Ft
Jelenleg még 2 dolog van ami hibádzik: Zavar, hogy az ablakemelő gomboknál kopott a műanyag. A csomagtér roló bal oldali kiakasztó motoros "pöcke" nem mindig működik. A kocsi ezen kívül tökéletesen működik. Lusta voltam/nem volt időm foglalkozni vele De mostmár ez következik
2011.04.07. 20:47
mate írta:
Nekem van két ajtókárpitom, szerintem jó állapotúak az ablakemelőgombok benne, ha gondolod kiműtöm belőle.
2011.04.08. 20:35
lepke írta:Helo kzolee
A dátumokat HA lehetséges felírhatnád a kilométer óra állásokhoz
2011.04.08. 22:42
2011.04.10. 11:21
2011.04.10. 12:21
Pocilaci írta:Sziasztok! Szia Zoli!
Azt nem értem, hogy a gumikat meg a felniket minek ide írtad....egyénileg lehet rá vásárolni mindenkinek azt amit akar, de ez nem az üzembentartás költsége szerintem. Meg a balesetes javítás sem ide jön szerintem, hisz az már nem rendeltetés szerinti használat...
Ha csak a gumikat és az extra felnit vesszük akkor 828 ezerrel kevesebb jön ki....
És ugye ez nem elenyésző összeg....valamivel szebben fest az üzembentartási költség....és nem rettent el másokat sem a típustól.....
Lepke meg mindíg a legdrágább szervízbe viszi a szekeret )))
Üdv!
2011.04.10. 19:49
lepke írta:Pocilaci írta:Sziasztok! Szia Zoli!
Azt nem értem, hogy a gumikat meg a felniket minek ide írtad....egyénileg lehet rá vásárolni mindenkinek azt amit akar, de ez nem az üzembentartás költsége szerintem. Meg a balesetes javítás sem ide jön szerintem, hisz az már nem rendeltetés szerinti használat...
Ha csak a gumikat és az extra felnit vesszük akkor 828 ezerrel kevesebb jön ki....
És ugye ez nem elenyésző összeg....valamivel szebben fest az üzembentartási költség....és nem rettent el másokat sem a típustól.....
Lepke meg mindíg a legdrágább szervízbe viszi a szekeret )))
Üdv!
Helo Pocilaci
Én a megszokott helyre viszem mindig az autót már több mint tíz éve
Sufniban történő E60-as BMW-szerelésben nem hiszek
Műszerek nélkül elég nehéz már ezeket szerelgetni
Nem valószínű hogy valahol is olcsóbban szerelnek, néz végig a munkadíjat
Egy példa ...
-Első féktárcsák + betétek + kopásjelző ---140.163 ft---
-Hátsó féktárcsák + betétek + kopásjelző --- 82.176 ft ---
- Munkadíj --- 16.000 ft ---
2011.04.10. 19:53
Pocilaci írta:lepke írta:Pocilaci írta:Sziasztok! Szia Zoli!
Azt nem értem, hogy a gumikat meg a felniket minek ide írtad....egyénileg lehet rá vásárolni mindenkinek azt amit akar, de ez nem az üzembentartás költsége szerintem. Meg a balesetes javítás sem ide jön szerintem, hisz az már nem rendeltetés szerinti használat...
Ha csak a gumikat és az extra felnit vesszük akkor 828 ezerrel kevesebb jön ki....
És ugye ez nem elenyésző összeg....valamivel szebben fest az üzembentartási költség....és nem rettent el másokat sem a típustól.....
Lepke meg mindíg a legdrágább szervízbe viszi a szekeret )))
Üdv!
Helo Pocilaci
Én a megszokott helyre viszem mindig az autót már több mint tíz éve
Sufniban történő E60-as BMW-szerelésben nem hiszek
Műszerek nélkül elég nehéz már ezeket szerelgetni
Nem valószínű hogy valahol is olcsóbban szerelnek, néz végig a munkadíjat
Egy példa ...
-Első féktárcsák + betétek + kopásjelző ---140.163 ft---
-Hátsó féktárcsák + betétek + kopásjelző --- 82.176 ft ---
- Munkadíj --- 16.000 ft ---
BMW márkaszervíz árak győr:
Első betétek 39208
első tárcsa 30685 ezt ugye kétszer kell
kopásjelző 5308
115 ezer a vége...
És ha Alpina meghozza akkor ezek is olcsóbbak....
óradíj 15000
De nekem a szerelőm 3000 huf óradíjjal dolgozik....
Nem sufniról beszéltem.....aki megteheti vigye aki meg utánajár....spórol ....
2011.04.11. 00:17
lepke írta:Pocilaci írta:Sziasztok! Szia Zoli!
Azt nem értem, hogy a gumikat meg a felniket minek ide írtad....egyénileg lehet rá vásárolni mindenkinek azt amit akar, de ez nem az üzembentartás költsége szerintem. Meg a balesetes javítás sem ide jön szerintem, hisz az már nem rendeltetés szerinti használat...
Ha csak a gumikat és az extra felnit vesszük akkor 828 ezerrel kevesebb jön ki....
És ugye ez nem elenyésző összeg....valamivel szebben fest az üzembentartási költség....és nem rettent el másokat sem a típustól.....
Lepke meg mindíg a legdrágább szervízbe viszi a szekeret )))
Üdv!
Helo Pocilaci
Én a megszokott helyre viszem mindig az autót már több mint tíz éve
Sufniban történő E60-as BMW-szerelésben nem hiszek
Műszerek nélkül elég nehéz már ezeket szerelgetni
Nem valószínű hogy valahol is olcsóbban szerelnek, néz végig a munkadíjat
Egy példa ...
-Első féktárcsák + betétek + kopásjelző ---140.163 ft---
-Hátsó féktárcsák + betétek + kopásjelző --- 82.176 ft ---
- Munkadíj --- 16.000 ft ---
2011.04.11. 07:58
2011.04.11. 08:09
Pocilaci írta:Sziasztok! Szia Zoli!
Azt nem értem, hogy a gumikat meg a felniket minek ide írtad....egyénileg lehet rá vásárolni mindenkinek azt amit akar, de ez nem az üzembentartás költsége szerintem. Meg a balesetes javítás sem ide jön szerintem, hisz az már nem rendeltetés szerinti használat...
Ha csak a gumikat és az extra felnit vesszük akkor 828 ezerrel kevesebb jön ki....
És ugye ez nem elenyésző összeg....valamivel szebben fest az üzembentartási költség....és nem rettent el másokat sem a típustól.....
Lepke meg mindíg a legdrágább szervízbe viszi a szekeret )))
Üdv!
2011.04.11. 10:52
Labi írta:Tényleg nem kötekedés miatt és nehogy magadra vedd Müller, de:
Szerintem már túlzás ez az állandósult olcsó termékek keresése és az állandó legolcsóbbra való törekvés! Nem tudom, de egy közel 300Le-s autóra 50.000.-Ft-ból megúszni kompletten a féket, hááát, nem tudom. Fontos a jó ár, de vannak határok szerintem. ...és ez számomra alatta van.
Mi van abban az esetben, ha esetleg baj van és kiderül olyan fék volt a kocsin, amit a BMW nem ajánl? (feltéve ha tényleg nem ajánlja)
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy egy "sima" esztergált fémkorong, amit egy öntött fémdarab összepréselésével koptatnak nap mint nap, nem egy aranyárban kapható szerkezet (lehet a bekerülési ára nem éri el az 5.000.-Ft-ot) ...de van amit meg kell fizetni és az a márkajelzés. ...legalábbis én ezt gondolom.
Az is természetes (bár van aki már ezzel sem foglalkozik) hogy megtaláljuk a középutat a m.kereskedő postairónja és Olcsó János sufni mellett készített számlanélküli "szervize" közt.
Labi, aki most nyúlja Jackó aláírását, de kifejti, hogy ez az Ő véleménye!
2011.04.11. 14:20
Labi írta:Tényleg nem kötekedés miatt és nehogy magadra vedd Müller, de:
Szerintem már túlzás ez az állandósult olcsó termékek keresése és az állandó legolcsóbbra való törekvés! Nem tudom, de egy közel 300Le-s autóra 50.000.-Ft-ból megúszni kompletten a féket, hááát, nem tudom. Fontos a jó ár, de vannak határok szerintem. ...és ez számomra alatta van.
Mi van abban az esetben, ha esetleg baj van és kiderül olyan fék volt a kocsin, amit a BMW nem ajánl? (feltéve ha tényleg nem ajánlja)
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy egy "sima" esztergált fémkorong, amit egy öntött fémdarab összepréselésével koptatnak nap mint nap, nem egy aranyárban kapható szerkezet (lehet a bekerülési ára nem éri el az 5.000.-Ft-ot) ...de van amit meg kell fizetni és az a márkajelzés. ...legalábbis én ezt gondolom.
Az is természetes (bár van aki már ezzel sem foglalkozik) hogy megtaláljuk a középutat a m.kereskedő postairónja és Olcsó János sufni mellett készített számlanélküli "szervize" közt.
Labi, aki most nyúlja Jackó aláírását, de kifejti, hogy ez az Ő véleménye!