* *
Pontos idő: 2024.03.29. 08:29

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 163 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.22. 21:26 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.06. 15:49
Hozzászólások: 1568
Tartózkodási hely: BP XIII.
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 204 alkalommal
Széria kód: E70
Motor tipusa: 35D
Évjárata: 2010
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (2)
don piktore írta:
Sziasztok nem rég vagyok az e39KLUB-ban és nekem egy 525tds-em van.
Nagyon elégeted vagyok vele kivéve azt ,hogy hidegen indítva kékes-fehéren füstöl.
Az olajat nem eszi és szerelő szerint adagoló elektronika.
Ha látatok, halottatok már ilyet segítsetek...! Köszönöm


Legyen szerencséd! 15 pénzike, rosszat leadod cseredarabnak, fél nap alatt le/felteszik, beállítják. Ha kitöltöd az adatlapod, akkor tudunk segíteni kihez fordulj.

_________________
Trust is good, control is better!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.23. 11:49 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.07.19. 00:00
Hozzászólások: 320
Tartózkodási hely: Nyáregyháza
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 2.5tds
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
PapaBoss írta:
don piktore írta:
Sziasztok nem rég vagyok az e39KLUB-ban és nekem egy 525tds-em van.
Nagyon elégeted vagyok vele kivéve azt ,hogy hidegen indítva kékes-fehéren füstöl.
Az olajat nem eszi és szerelő szerint adagoló elektronika.
Ha látatok, halottatok már ilyet segítsetek...! Köszönöm


Legyen szerencséd! 15 pénzike, rosszat leadod cseredarabnak, fél nap alatt le/felteszik, beállítják. Ha kitöltöd az adatlapod, akkor tudunk segíteni kihez fordulj.


Üdv a Tds világában. Kékes fehér füst elektronika miatt? PapaBoss, egy privát levélben nekem azt írtad hogy ha hidegen indítok és hallani lánc csörgést és fehéres füstöt az bizony lánc probléma.
Viszont a kékes füst az olaj nem?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.23. 11:58 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.06. 15:49
Hozzászólások: 1568
Tartózkodási hely: BP XIII.
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 204 alkalommal
Széria kód: E70
Motor tipusa: 35D
Évjárata: 2010
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (2)
atesz25 írta:
Üdv a Tds világában. Kékes fehér füst elektronika miatt? PapaBoss, egy privát levélben nekem azt írtad hogy ha hidegen indítok és hallani lánc csörgést és fehéres füstöt az bizony lánc probléma.
Viszont a kékes füst az olaj nem?


Én csak arra reagáltam, amit a szerelője mondott. Isten ments, hogy felülbíráljam :mrgreen: Biztos sok ilyet látott már, és könyékig van a témába. :facepalm: :wink: Fehéres kékes amúgy simán lehet még lánc, hdk fej, kehes motor.. vagy ezek kombója vérző torokkal.

_________________
Trust is good, control is better!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.24. 07:35 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.08.22. 21:30
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Veszprém
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
atesz25 írta:
Üdv Urak!
Én kértem ezt a témát, ugyanis jelentkezett ez a hiba nálam is, majd miután beírtam erre a fórumra elég sokan megkerestek, hogy hasonló cipőben járnak. És hogy ne kelljen mindenkivel külön privátban megbeszélni ezért gondoltam hogy itt összegyűjthetnénk Ki hol jár.
De nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű megoldás is van mint a gyufa. :nyelves:
Nade viccet félre téve, még mindig nem találtam meg a hiba okát. Viszont haladás van.
Amire gondolunk
- vezérlés: ha rossz lenne akkor nem csak melegen csinálná, és csörögne a lánc
- lendkerék: ennek is hangjának kellene lennie, de nincs
- porlasztók: szintén hidegen semmi baja, nem füstöl nem csattog
- adagoló: hidegen melegen pöcc röff
- adagoló elektronika: négy fejet cseréltem és semmi változás
- motorvezérlő (igaz ez csak az én gondolatom) : semmit nem tudok róla ez csak tipp volt

Na és akkor várom ki mit cserélt és lett e valami változás. Van most egy srác akinek volt ilyen problémája és nála egy Ktr-bosch beállítás teljesen megoldotta a problémát.
Volt sok ötlet és elgondolás, hogy hát ez nem mechanikus hiba hanem elektromos, mert csak egy ponton csinálja.
Üdv Attila


u.i.: Itt az írás amit egy kaptam segítségül. remélem nem gond, hogy itt is megosztom.
idézet "Nekem ugyanez volt a jelenség mint neked!Az enyém még jobban hebegett!A beporlasztott adaggal volt a baj,(sokat kapott), RTK bosch-al beállítottuk az adagot és az előtöltést és azóta olyan mint egy zsebóra!"


Ez a hibajelenség, mármint a ,,hebegés" az esetek többségében de főleg akkor ha egyébként minden mérési eredmény az előírt tartományokon belül van bizony feladja a leckét a legtöbb ,,szakinak".
Mindent kimérnek, lemérnek ellenőriznek ám a jelenség továbbra is megmarad. Mi lehet ennek az oka?

Tessék elővenni egy pontos ellenállás mérő műszert! Megmérni a csatlakozók és elektromos vezetékek ellenállását! ( külön-külön minden csatlakozási ponton! ) Különös tekintettel a motorvezérlés csatlakozóira és kábelezésére. Ellenőrizni kell az akku csatlakozásait a motor és a műszerfal "testelését" és ezek ellenállási értékeit! Valahol ott lesz a hiba!
Magyarázat:
Mint minden elektronika ez a rendszer is akkor működik tökéletesen ha elegendő és pontos feszültségű áramot kap a betápláló forrástól ( akku) de ami még ennél is fontosabb a megfelelő ellenállási érték, magyarul a rendesen és jól kontakolt kábelrendszer csatlakozók.
Ugyanis az évek során oxidálódnak a csatlakozások vezetékek ezzel a romlással megnő ezek ellenállása, a megnövekedett ellenállású vezeték pedig hamis értékeket továbbit a jelfeldolgozó rendszenek! Szóval ha semmi nem segít, ha a műszerek szerint minden érték a helyén van akkor vegyétek elő az Ohm mérőt és sok-sok türelemmel mérjétek ki hol növekedett meg az ellenállása a kábelezésnek. Haladjatok visszafelé! Elektronikától a kábelek másik vége irányába. A biztosíték táblával kezdjétek, mérjétek ki a főbiztosíték mindkét csatlakozási oldalának az ellenállását aztán az üzemanyag-szivattyúét és valamennyi reléét! Valahol ott lesz a bűnős. A gyári ellenállási érték fel van tüntetve a vezérlő elektronikán a tűrés a legtöbb esetben + - 3%.
Remek móka kibogarászni de hatalmas sikerélmény ha megtalálod és kijavítod ezt a hibát!
Sok sikert hozzá mindenkinek!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.24. 21:54 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.03.01. 11:22
Hozzászólások: 8
Tartózkodási hely: 6500Baja
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525tds
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Köszönöm a reagálásokat ?s töltöm az adatlapot papa boss.
Meg probáln?k egy fed?l cser?t.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.25. 22:51 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.07.19. 00:00
Hozzászólások: 320
Tartózkodási hely: Nyáregyháza
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 2.5tds
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Mr Hayabusa írta:
atesz25 írta:
Üdv Urak!
Én kértem ezt a témát, ugyanis jelentkezett ez a hiba nálam is, majd miután beírtam erre a fórumra elég sokan megkerestek, hogy hasonló cipőben járnak. És hogy ne kelljen mindenkivel külön privátban megbeszélni ezért gondoltam hogy itt összegyűjthetnénk Ki hol jár.
De nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű megoldás is van mint a gyufa. :nyelves:
Nade viccet félre téve, még mindig nem találtam meg a hiba okát. Viszont haladás van.
Amire gondolunk
- vezérlés: ha rossz lenne akkor nem csak melegen csinálná, és csörögne a lánc
- lendkerék: ennek is hangjának kellene lennie, de nincs
- porlasztók: szintén hidegen semmi baja, nem füstöl nem csattog
- adagoló: hidegen melegen pöcc röff
- adagoló elektronika: négy fejet cseréltem és semmi változás
- motorvezérlő (igaz ez csak az én gondolatom) : semmit nem tudok róla ez csak tipp volt

Na és akkor várom ki mit cserélt és lett e valami változás. Van most egy srác akinek volt ilyen problémája és nála egy Ktr-bosch beállítás teljesen megoldotta a problémát.


Volt sok ötlet és elgondolás, hogy hát ez nem mechanikus hiba hanem elektromos, mert csak egy ponton csinálja.
Üdv Attila


u.i.: Itt az írás amit egy kaptam segítségül. remélem nem gond, hogy itt is megosztom.
idézet "Nekem ugyanez volt a jelenség mint neked!Az enyém még jobban hebegett!A beporlasztott adaggal volt a baj,(sokat kapott), RTK bosch-al beállítottuk az adagot és az előtöltést és azóta olyan mint egy zsebóra!"


Ez a hibajelenség, mármint a ,,hebegés" az esetek többségében de főleg akkor ha egyébként minden mérési eredmény az előírt tartományokon belül van bizony feladja a leckét a legtöbb ,,szakinak".
Mindent kimérnek, lemérnek ellenőriznek ám a jelenség továbbra is megmarad. Mi lehet ennek az oka?

Tessék elővenni egy pontos ellenállás mérő műszert! Megmérni a csatlakozók és elektromos vezetékek ellenállását! ( külön-külön minden csatlakozási ponton! ) Különös tekintettel a motorvezérlés csatlakozóira és kábelezésére. Ellenőrizni kell az akku csatlakozásait a motor és a műszerfal "testelését" és ezek ellenállási értékeit! Valahol ott lesz a hiba!
Magyarázat:
Mint minden elektronika ez a rendszer is akkor működik tökéletesen ha elegendő és pontos feszültségű áramot kap a betápláló forrástól ( akku) de ami még ennél is fontosabb a megfelelő ellenállási érték, magyarul a rendesen és jól kontakolt kábelrendszer csatlakozók.
Ugyanis az évek során oxidálódnak a csatlakozások vezetékek ezzel a romlással megnő ezek ellenállása, a megnövekedett ellenállású vezeték pedig hamis értékeket továbbit a jelfeldolgozó rendszenek! Szóval ha semmi nem segít, ha a műszerek szerint minden érték a helyén van akkor vegyétek elő az Ohm mérőt és sok-sok türelemmel mérjétek ki hol növekedett meg az ellenállása a kábelezésnek. Haladjatok visszafelé! Elektronikától a kábelek másik vége irányába. A biztosíték táblával kezdjétek, mérjétek ki a főbiztosíték mindkét csatlakozási oldalának az ellenállását aztán az üzemanyag-szivattyúét és valamennyi reléét! Valahol ott lesz a bűnős. A gyári ellenállási érték fel van tüntetve a vezérlő elektronikán a tűrés a legtöbb esetben + - 3%.
Remek móka kibogarászni de hatalmas sikerélmény ha megtalálod és kijavítod ezt a hibát!
Sok sikert hozzá mindenkinek!


Hello érdekes meglátás ez is. Van is benne valami. Ugyanis aki nekem most utoljára felrakta a fedelet, Ő is ezt monda, hogy szerinte valami elektromos hiba van abban a kábelben amelyik a fedélre megy.

De erre agyon valaki magyarázatot, hogy ott felszerelve beállítva maradt a hebegés és mire haza jöttem elmúlt és azóta is jó (kop-kop)
Közte csak annyi történt hogy lemerült az akksi teljesen diagolás közben. Létezne hogy resetelődött volna valami?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.26. 05:52 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.01.10. 14:59
Hozzászólások: 81
Tartózkodási hely: Zalakomár
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 8 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atesz25 írta:
Mr Hayabusa írta:
atesz25 írta:
Üdv Urak!
Én kértem ezt a témát, ugyanis jelentkezett ez a hiba nálam is, majd miután beírtam erre a fórumra elég sokan megkerestek, hogy hasonló cipőben járnak. És hogy ne kelljen mindenkivel külön privátban megbeszélni ezért gondoltam hogy itt összegyűjthetnénk Ki hol jár.
De nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű megoldás is van mint a gyufa. :nyelves:
Nade viccet félre téve, még mindig nem találtam meg a hiba okát. Viszont haladás van.
Amire gondolunk
- vezérlés: ha rossz lenne akkor nem csak melegen csinálná, és csörögne a lánc
- lendkerék: ennek is hangjának kellene lennie, de nincs
- porlasztók: szintén hidegen semmi baja, nem füstöl nem csattog
- adagoló: hidegen melegen pöcc röff
- adagoló elektronika: négy fejet cseréltem és semmi változás
- motorvezérlő (igaz ez csak az én gondolatom) : semmit nem tudok róla ez csak tipp volt

Na és akkor várom ki mit cserélt és lett e valami változás. Van most egy srác akinek volt ilyen problémája és nála egy Ktr-bosch beállítás teljesen megoldotta a problémát.


Volt sok ötlet és elgondolás, hogy hát ez nem mechanikus hiba hanem elektromos, mert csak egy ponton csinálja.
Üdv Attila


u.i.: Itt az írás amit egy kaptam segítségül. remélem nem gond, hogy itt is megosztom.
idézet "Nekem ugyanez volt a jelenség mint neked!Az enyém még jobban hebegett!A beporlasztott adaggal volt a baj,(sokat kapott), RTK bosch-al beállítottuk az adagot és az előtöltést és azóta olyan mint egy zsebóra!"


Ez a hibajelenség, mármint a ,,hebegés" az esetek többségében de főleg akkor ha egyébként minden mérési eredmény az előírt tartományokon belül van bizony feladja a leckét a legtöbb ,,szakinak".
Mindent kimérnek, lemérnek ellenőriznek ám a jelenség továbbra is megmarad. Mi lehet ennek az oka?

Tessék elővenni egy pontos ellenállás mérő műszert! Megmérni a csatlakozók és elektromos vezetékek ellenállását! ( külön-külön minden csatlakozási ponton! ) Különös tekintettel a motorvezérlés csatlakozóira és kábelezésére. Ellenőrizni kell az akku csatlakozásait a motor és a műszerfal "testelését" és ezek ellenállási értékeit! Valahol ott lesz a hiba!
Magyarázat:
Mint minden elektronika ez a rendszer is akkor működik tökéletesen ha elegendő és pontos feszültségű áramot kap a betápláló forrástól ( akku) de ami még ennél is fontosabb a megfelelő ellenállási érték, magyarul a rendesen és jól kontakolt kábelrendszer csatlakozók.
Ugyanis az évek során oxidálódnak a csatlakozások vezetékek ezzel a romlással megnő ezek ellenállása, a megnövekedett ellenállású vezeték pedig hamis értékeket továbbit a jelfeldolgozó rendszenek! Szóval ha semmi nem segít, ha a műszerek szerint minden érték a helyén van akkor vegyétek elő az Ohm mérőt és sok-sok türelemmel mérjétek ki hol növekedett meg az ellenállása a kábelezésnek. Haladjatok visszafelé! Elektronikától a kábelek másik vége irányába. A biztosíték táblával kezdjétek, mérjétek ki a főbiztosíték mindkét csatlakozási oldalának az ellenállását aztán az üzemanyag-szivattyúét és valamennyi reléét! Valahol ott lesz a bűnős. A gyári ellenállási érték fel van tüntetve a vezérlő elektronikán a tűrés a legtöbb esetben + - 3%.
Remek móka kibogarászni de hatalmas sikerélmény ha megtalálod és kijavítod ezt a hibát!
Sok sikert hozzá mindenkinek!


Hello érdekes meglátás ez is. Van is benne valami. Ugyanis aki nekem most utoljára felrakta a fedelet, Ő is ezt monda, hogy szerinte valami elektromos hiba van abban a kábelben amelyik a fedélre megy.

De erre agyon valaki magyarázatot, hogy ott felszerelve beállítva maradt a hebegés és mire haza jöttem elmúlt és azóta is jó (kop-kop)
Közte csak annyi történt hogy lemerült az akksi teljesen diagolás közben. Létezne hogy resetelődött volna valami?



Az adagoló csere után kipróbáltam,mentem vele,jónak tűnt. Mentem vele 15 km.-t,egy huzamban,beértem Kanizsára az első lámpánál már jelentkezett. Elvittem utoljára a szakihoz,két napig nézegették,nem tudták minek vittem oda,mire jelentkezett a hiba. szerintem erre sincs magyarázat,miért nem csinálta,holott a lendkerék csere után jónak tűnik. :)
(de azért figyelek minden zajra még most is :D :)

_________________
Üdv.: Robika

http://beepulo.idokep.hu/futar/Budapest


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.09.26. 23:28 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2009.03.25. 01:00
Hozzászólások: 102
Adott köszi: 24 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57 D30
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Esetleg szennyeződés az adagolóban?
Tegnap elvittem szervizbe, odafele mérgelődtem picit, mert teljesen jól viselkedett, szép egyenletes alapjárat, stb. Srác ránéz, ó, itt minden el van állítva! Aztán puff, alapba rakott mindent, rosszabb lett, mint volt...mondom neki, tudom, hogy el van állítva, el is volt, aztán márciusban a bikázáskor alaphelyzetbe állt, visszaállítottuk, de azóta tiszta hülye...de ha nem lehet vele mit kezdeni, akkor lécci állítsd vissza, ahol volt, aztán majd jövök legközelebb, akkor le lesz szedve az adagoló, meg lesz nézve minden a lánctól kezdve a kettőstömegűig minden. Visszaállítja az előző értékekre, erre semmi nem történt. Azt mondja, rossz az adagoló. Mondom neki, lehet, de most rosszabb, mint amikor idejöttem. Oké, akkor megy a főnökért, hátha majd ő be tudja lőni. Jött a főnök, állítgatja, semmi. Elkezdte nyomni neki az üzemanyagot, a dadogás egyre elnyújtottabb lett, majd maxra érve abbahagyta. Visszaállította alapértékre, s az alapjárat megjavult...összenéztünk, most mi van, mitől lett jó? :shock: Aztán letolta minimumra is, majd visszaálltunk alapértékre, s akkor is jó volt. Mentem vele egy karikát, minden fain. Azóta kicsit árnyaltabb a kép, néha picit hebeg alapjáraton, viszont 2000-ről gyorsabban esik a fordulatszámom le (eddig elég lassú volt), bár még megakad kb 1300 körül ha hirtelen ugrok le a gázról, de aztán lejjebb megy (bár nekem ilyenkor gyanús a gázpedál is. Erről valakinek van valami véleménye?).
Arra gondolunk, így látatlanban, hogy valami kosz van az adagolóban, amit az állítgatással félretoltunk. Szal a hiba még nem szűnt meg, de egy lépéssel előrébb vagyunk...Jövő hétvégén megyek vele egy kb. 400km-t, aztán ha az esetleg nem viszi ki belőle, akkor le lesz szedve, adagolóshoz elvíve, bár látatlanban ő is szennyeződésre gondol.
Csak azért osztottam meg veletek ezt, mert ahogy nézem, többen vannak úgy, hogy jó-nem jó-jó-nem jó...hátha segít valamit...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.07. 10:59 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.10.07. 10:13
Hozzászólások: 1
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Már több mint egy éve szenvedek én is ezzel a tipikus tds hebegéssel kapcsolatban. Nagyon sok mindent hallottam nagyon sok helyről. Leírnám a történetem. Behozott autó külföldről. Folyt a gázolaj az adagolótömítéseknél, és így járkáltam vele 1-2 hetet, majd elvittem adagolóshoz teljes tömítéscsere lett rajta elvégezve, azóta hebeg így. Elvittem egy másik szakihoz teljes szétszedtük a fejet, kitisztítottuk (elég koszos volt belül, azóta se tudom hogy most vagy ilyen igénytelenek voltak az adagolósok hogy így rakták össze vagy a tankból szívja a koszt) beállítottuk és maradt a probléma. Ja és fejcsere is volt (adagolós küldte az újat a régiért cserébe, de vissza is botoltam mert még sz.rabb volt amit küldött) Néha csak melegen csinálja (főleg régebben csak melegen csinálta), de manapság már hidegen is előjön indítás után 1-2 perc múlva. Van, hogy irdatlanul rázza a kasznit és főleg a hajtásrendszert (csörög a lendkerék vagy kuplung felől valami nagyon). Én megpróbálok önteni egy kis spurit bele hátha tisztít valamit a rendszeren és akkor talán adhat valami iránymutatást, hogy a tankot kell kipucolni és a porlasztókat felújítani tehát az üzemanyagellátó rendszeren van a hiba.

Rátettük gépre légtömegmérő rossz érzékelést írt, kiderült hogy régen elszakadt benne egy két elektromos vezeték, azokat szakszerűen megforasztottam és már nem is írta ki azt a hibát, tehát ,,hibamentes'' a gép a számítógép szerint.

A másik ötletem a lendkerék, lehet az adagolótól függetlenül elromlott (autópályás kocsi volt első hölgytulajjal elég sok km belenyomva pályán, és én itthon azért néha-néha pörgettem lehet nem bírta az öreg lendkerék a hirtelen terhelésváltozást az egyenletes üzem után, főleg úgy hogy a gázolajfolyós adagolóval nem is pörgött úgy, nem vette egyből a fordulatszámot így kímélve a lendkereket is majd felújított adagolóval már jó volt a rugalmasság is) olvastam hogy itt valakinek meggyógyult utána. (neki is melegen csinálta, és csak 800-1000-es fordulatszámtartományban???)

Amint megjavul azon nyomban írni fogok erre a fórumra.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.07. 12:46 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.08. 06:47
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Kecel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 25 TDS
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bmwerken írta:
Sziasztok!

Már több mint egy éve szenvedek én is ezzel a tipikus tds hebegéssel kapcsolatban. Nagyon sok mindent hallottam nagyon sok helyről. Leírnám a történetem. Behozott autó külföldről. Folyt a gázolaj az adagolótömítéseknél, és így járkáltam vele 1-2 hetet, majd elvittem adagolóshoz teljes tömítéscsere lett rajta elvégezve, azóta hebeg így. Elvittem egy másik szakihoz teljes szétszedtük a fejet, kitisztítottuk (elég koszos volt belül, azóta se tudom hogy most vagy ilyen igénytelenek voltak az adagolósok hogy így rakták össze vagy a tankból szívja a koszt) beállítottuk és maradt a probléma. Ja és fejcsere is volt (adagolós küldte az újat a régiért cserébe, de vissza is botoltam mert még sz.rabb volt amit küldött) Néha csak melegen csinálja (főleg régebben csak melegen csinálta), de manapság már hidegen is előjön indítás után 1-2 perc múlva. Van, hogy irdatlanul rázza a kasznit és főleg a hajtásrendszert (csörög a lendkerék vagy kuplung felől valami nagyon). Én megpróbálok önteni egy kis spurit bele hátha tisztít valamit a rendszeren és akkor talán adhat valami iránymutatást, hogy a tankot kell kipucolni és a porlasztókat felújítani tehát az üzemanyagellátó rendszeren van a hiba.

Rátettük gépre légtömegmérő rossz érzékelést írt, kiderült hogy régen elszakadt benne egy két elektromos vezeték, azokat szakszerűen megforasztottam és már nem is írta ki azt a hibát, tehát ,,hibamentes'' a gép a számítógép szerint.

A másik ötletem a lendkerék, lehet az adagolótól függetlenül elromlott (autópályás kocsi volt első hölgytulajjal elég sok km belenyomva pályán, és én itthon azért néha-néha pörgettem lehet nem bírta az öreg lendkerék a hirtelen terhelésváltozást az egyenletes üzem után, főleg úgy hogy a gázolajfolyós adagolóval nem is pörgött úgy, nem vette egyből a fordulatszámot így kímélve a lendkereket is majd felújított adagolóval már jó volt a rugalmasság is) olvastam hogy itt valakinek meggyógyult utána. (neki is melegen csinálta, és csak 800-1000-es fordulatszámtartományban???)

Amint megjavul azon nyomban írni fogok erre a fórumra.


Nekem is csak ebben a fordulatszám tartományban csinálta és szinten ugy h rázta már az egész kasztnit és zörgött a lendkeréktöl kezdve minden... Teljesen felujitott adagolót kapott de maradt a hiba ugyanugy...uj porlasztókat kapott szintén maradt a hiba,persze közben vezérlés beállitás is volt ,sőt mindezek elött még tankszivattyút is ceréltem tankleszedéssel takaritással együtt,de egyiktől sem javult meg.Aztán jött a kuplung csere kompletten,igaz már a keret kimerülése miatt csak bontott lett beletéve,de megszünt a hiba!! De hogy ne unatkozzak most meg a sebességeket nagyon nehezen veszi,van h az egyest vagy a hátramenetet pl több kuplungolás után csak...de ez kuplung hiba lesz,most jön le ujra a váltó... Viszont a hiba megszünt,de amit észre vettem,hogy alapjáraton leginkább valami nagyon zörög a váltó-kuplung környékén,jobban mint elötte,olyan mint a lendkerék mikor leállitottam,de ez a kerék tuti jo,mert leállitásnál nem csinálja és nagyon jo állapotban van a tárcsával együtt...nah de ezt majd kideriti akitől vettem a cuccot..


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.15. 23:22 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atesz25 írta:
PapaBoss írta:
cszsolti írta:
És valamit ugy néz ki nem is sikerült jol össze rakni,mert a légmérő körül valahol nyomja ki a kartergázat meg némi friss olaj is csillog a légmérő környékén...:/


Légszűrő ház oldalán (inkább oldalt / alul) van egy kis bizbasz amit össze kell dugni. Keressed a gáz forrását, utána már meglátod 10-15 centis távolságban a pöcsöt amire rá kell tolni. Úgy rémlik, hogy a tejköd vissza van vezetve a légszűrőre, és a gépezet szétszedése után könnyű elfelejteni azt a kis csövet / műanyagot összedugni.. olyankor tolja a fehéret rendesen a légszűrő ház oldalában alulról, elég ijesztő látvány.

Ettől függetlenül szomorúan hallom, hogy még mindig beteg a gép. Viszont abban biztos vagyok, hogy sosem fog megállni. Dadog, hebeg, de amíg beindul, verhetetlen.


Én is osztom ezt a véleményt, nekem három éve hebeg (egy hete hogy nem) de tényleg nem hagyott még ott sehol. Egyébként az fehér tds itt van tőlem 10km-re és egy barátom vette meg. Milyen kicsi ez a világ. És képzeld egy fiatalabb passátot cserélt le egy tds-re. Azt hiszem nem kell magyarázat hozzá, de lehet ha Simi64 erre jár mond rá valamit :D

A Simié ezüst és amióta nála van (több, mint 5 éve) kopp, kopp, kopp, még nem hebegett :roker:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.15. 23:40 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
Egy tds vagy már hebeg vagy hebegni fog. :mrgreen:

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.16. 07:27 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.08. 06:47
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Kecel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 25 TDS
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
Egy tds vagy már hebeg vagy hebegni fog. :mrgreen:



Nah pont ezt mondták nekem is BMW szakik... :D már csak azt lenne jo tudni konkrétan mitől van ez,mi az amit mi "hebegésnek" hallunk,érzünk és ugy talán könnyebb lenne orvosolni a jövöben mindenkinek...én ugy gondolom,hogy mivel van akinek ez-van akinek az szüntette meg ezek legtöbbünknél csak "sebfoltozások",de a valodi hiba nem szünik meg csak egy idöre...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.16. 09:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.06. 15:49
Hozzászólások: 1568
Tartózkodási hely: BP XIII.
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 204 alkalommal
Széria kód: E70
Motor tipusa: 35D
Évjárata: 2010
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (2)
cszsolti írta:
Nah pont ezt mondták nekem is BMW szakik... :D már csak azt lenne jo tudni konkrétan mitől van ez,mi az amit mi "hebegésnek" hallunk,érzünk és ugy talán könnyebb lenne orvosolni a jövöben mindenkinek...én ugy gondolom,hogy mivel van akinek ez-van akinek az szüntette meg ezek legtöbbünknél csak "sebfoltozások",de a valodi hiba nem szünik meg csak egy idöre...


Igen. Épp ezért nem szabad a TDS-eket alábecsülni érzékenység szempontjából. Sokan elhiszik, hogy ősdízel, egyszerű mechanikus turbóval, kopogós traktor blokkal, butácska adagolóval, maroknyi faék egyszerű légtömegmérővel, aztán amikor ezek közül akár csak egy is elkezd gyengélkedni, rögtön lesz 18 literes átlag, kék-fehér-fekete füst, vergődő alapjárat, reszkető bódé, csörgőkígyó elöl, erőtlenség, ugrabugra 750-950 között. Azért ha alapvetően végig gondoljuk, itt javarészt 500-akat futott gépekről beszélünk. Kicsit olyan ez, mint az 50-es nőt szépen kisminkelni.. lehet, hogy jó anyag, lehet, hogy még kelendő, de akkor is 50, akkor is ott vannak a idő nyomai, akkor is elmúlik szépen lassan. (nők - no flame pls! :facepalm: )

S, hogy valami jó is legyen a TDS topicban :mrgreen: >>

Kép

_________________
Trust is good, control is better!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.16. 10:00 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
PapaBoss írta:

S, hogy valami jó is legyen a TDS topicban :mrgreen: >>

Kép


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.10.29. 00:06 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.27. 00:00
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
cszsolti írta:
... Viszont a hiba megszünt,de amit észre vettem,hogy alapjáraton leginkább valami nagyon zörög a váltó-kuplung környékén,jobban mint elötte,olyan mint a lendkerék mikor leállitottam,de ez a kerék tuti jo,mert leállitásnál nem csinálja és nagyon jo állapotban van a tárcsával együtt...nah de ezt majd kideriti akitől vettem a cuccot..


tipp: a váltóban van egy kis műanyag pöcök, amin a kinyomócsapágyat tartó villa csücsül egy rugóval odafogva. ez nálam is elvolt törve, és a tartóvilla csörömpölt a harangban. ha ügyes vagy esztergálsz egyet teflonból, ha nem akkor 380 ft volt BMW szervízben :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.12.23. 19:23 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.11.17. 20:59
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Békés
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: ?525tds
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv mindenkinek! Kb 2 hete szert tettem egy 525tds-re,sógoréktól hozattam. Mivel az autót csak itthon láttam-hallottam nem volt lehetőségem beleszólni a vásárlásba. De ez most lényegtelen.A lényeg hogy egy "hebegős" tds-t kaptam. :( Mivel ez a jelenség sok fejtörést okoz sok embernek, elkezdtem kutakodni a megoldás felől még az előtt hogy megérkezett volna az autóm. A cégünkhöz jár egy hibakódolvasóstörlősmindenvillamosságszerelős figura,elmondása szerint az ő munkatársa javított egy "nagy" bmw-t aminek ez volt a baja. Sok-sok szívás után sikerült megoldaniuk a problémát, amit állítólag a vezérműtengely végén lévő egység okozott, ami szelepvezérlést állítja. Hogy kicserélték, vagy javították azt nemtom, mint ahogy azt sem hogy a "nagy" bmw az ezt a típust takarja-e. Létezhet hogy ez (is)lehet a probléma, vagy nem is létezik ezen a típuson ilyesmi? Ha lehetséges hibáról van szó akkor tovább faggatom a fiút a részletekről. De természetesen várom azok hozzászólását akiknek esetleg sikerült kiküszöbölni a hibát.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.12.23. 19:31 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2009.07.19. 00:00
Hozzászólások: 320
Tartózkodási hely: Nyáregyháza
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 2.5tds
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Devon írta:
Üdv mindenkinek! Kb 2 hete szert tettem egy 525tds-re,sógoréktól hozattam. Mivel az autót csak itthon láttam-hallottam nem volt lehetőségem beleszólni a vásárlásba. De ez most lényegtelen.A lényeg hogy egy "hebegős" tds-t kaptam. :( Mivel ez a jelenség sok fejtörést okoz sok embernek, elkezdtem kutakodni a megoldás felől még az előtt hogy megérkezett volna az autóm. A cégünkhöz jár egy hibakódolvasóstörlősmindenvillamosságszerelős figura,elmondása szerint az ő munkatársa javított egy "nagy" bmw-t aminek ez volt a baja. Sok-sok szívás után sikerült megoldaniuk a problémát, amit állítólag a vezérműtengely végén lévő egység okozott, ami szelepvezérlést állítja. Hogy kicserélték, vagy javították azt nemtom, mint ahogy azt sem hogy a "nagy" bmw az ezt a típust takarja-e. Létezhet hogy ez (is)lehet a probléma, vagy nem is létezik ezen a típuson ilyesmi? Ha lehetséges hibáról van szó akkor tovább faggatom a fiút a részletekről. De természetesen várom azok hozzászólását akiknek esetleg sikerült kiküszöbölni a hibát.


Üdv a Tds rejtélyes világában. Vagyunk többen is akiknek helyre jött ez a dolog. Persze, hogy mennyi időre azt senki nem tudja. Szinte mindenkinek más oldotta meg. Adagoló fej, lendkerék esetleg vezérlés csere is volt de arra most nem emlékszem pontosan.
Ettől független kérdezd ki a szakit mindig jól jön a plusz infó.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2013.12.23. 19:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Devon írta:
amit állítólag a vezérműtengely végén lévő egység okozott, ami szelepvezérlést állítja.


Összekeverik egy vanosos benzinessel. :szerintem :!:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Tds-hebegés
HozzászólásElküldve: 2014.02.03. 18:38 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2008.05.27. 00:00
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Padre540 írta:
Devon írta:
amit állítólag a vezérműtengely végén lévő egység okozott, ami szelepvezérlést állítja.


Összekeverik egy vanosos benzinessel. :szerintem :!:



szerintem is :) tds nem változó szelepvezérlésű, és a vezérműtengely végén meg a vákumszivattyú van


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 163 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator