Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.29. 10:33

awolf1 írta:
muhaati írta:
awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?

Koszi a valaszt.


Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.


Hu meg egy kerdes, aztan nem ertetlenkedek tobbet: mekkora nyomatekkal kell lehuzni az adagolo tengelyen az anyat?


No, ezt fejből nem tudom, de nem kell "agyon húzni" , mivel kónuszos. Ha jól gondolom VP adagolót cserélsz????

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: awolf1
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.11.29. 10:52

muhaati írta:
awolf1 írta:
muhaati írta:
awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?

Koszi a valaszt.


Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.


Hu meg egy kerdes, aztan nem ertetlenkedek tobbet: mekkora nyomatekkal kell lehuzni az adagolo tengelyen az anyat?


No, ezt fejből nem tudom, de nem kell "agyon húzni" , mivel kónuszos. Ha jól gondolom VP adagolót cserélsz????


Igen VP44 adagoló, csak a pontos értékre akarom meghúzni, mert már megjártam egyszer az "érzésre" történő meghúzással.

Re: Porlasztócsúcs

2015.12.01. 23:21

awolf1 írta:
muhaati írta:
awolf1 írta:
muhaati írta:
awolf1 írta:Sziasztok!
Nem pont porlaszto, hanem 20-as diesel adagolo szerelesevel kapcsolatban kerdeznem, hogy a fotengely rogziteset a sebessegjeladonal, vagy az alatta talalhato furaton kell fixalni?

Koszi a valaszt.


Az alsó furatnál. Le van dugózva egy műanyaggal.


Hu meg egy kerdes, aztan nem ertetlenkedek tobbet: mekkora nyomatekkal kell lehuzni az adagolo tengelyen az anyat?


No, ezt fejből nem tudom, de nem kell "agyon húzni" , mivel kónuszos. Ha jól gondolom VP adagolót cserélsz????


Igen VP44 adagoló, csak a pontos értékre akarom meghúzni, mert már megjártam egyszer az "érzésre" történő meghúzással.


110Nm, emlékeim szerint, ha M18 csavar sűrű menettel akkor ennyivel nyugodtan meghúzhatod. Talán valaki még megerősít ebben, mert nem vagyok 100%-ig biztos benne, de erre emlékszem.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bmw750i az itt látható tagok köszönték meg: awolf1
Értékelés: 4.76%

Re: Porlasztócsúcs

2015.12.02. 16:16

Csak egy rövid megjegyzés. Tegnap olvasgattam a reingoldot. PORLASZTÓ résolajra 2-10 ccm/perc közötti értéket hoz. 10-nél már a ház is tönkre van menve.
Ha volt már ez az info, akkor töröljétek.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: 3 KissGSV, NagyMatyas, rockolo77
Értékelés: 14.29%

Re: Porlasztócsúcs

2015.12.03. 14:25

hamoriarpi írta:Csak egy rövid megjegyzés. Tegnap olvasgattam a reingoldot. PORLASZTÓ résolajra 2-10 ccm/perc közötti értéket hoz. 10-nél már a ház is tönkre van menve.
Ha volt már ez az info, akkor töröljétek.


Árpi! Picit részleteznéd a dolgot? Ez az érték milyen fordulatszám esetén értendő?

Re: Porlasztócsúcs

2015.12.10. 21:54

nagy.matyika írta:
hamoriarpi írta:Csak egy rövid megjegyzés. Tegnap olvasgattam a reingoldot. PORLASZTÓ résolajra 2-10 ccm/perc közötti értéket hoz. 10-nél már a ház is tönkre van menve.
Ha volt már ez az info, akkor töröljétek.


Árpi! Picit részleteznéd a dolgot? Ez az érték milyen fordulatszám esetén értendő?

Alapjárat.

Re: Porlasztócsúcs

2015.12.10. 21:56

Köszönöm szépen :franko:

Re: Porlasztócsúcs

2016.01.12. 20:48

Sziasztok!
Porlasztócsúcsot kellene cserélnem,kímértük diaggal melyik rossz.Egy gyári az 100e.Erre garantálják,hogy elmegy 3oo ezret.
Aztán belekeveredtem egy beszélgetésbe ahol autószerelö barátok szerint,ezek felujithatóak,nem kell új.
Ugy mint a régiek,a hagyományos adagoló által mozgatott befecskendezök,a common rail is megjavitható egy csúcs cserével.
Hát árban nem mindegy,mert van olyan oldal ahol a cucc beszerezhetö 10.000Ft -ért,mondjuk munkadijnak mondanak egy 10-est
az is oké.Valaki szerint meg azért nem lehet csak ezt cserélni,mert elektronika is van a csúcsban,igazából az megy tönkre a hötöl,
ezért megy gallyra.
Tanácsot kérnék ha volt valakinek tapasztalata ebben,köszi 8)

Re: Porlasztócsúcs

2016.01.12. 21:06

Vader-1 írta:Sziasztok!
Porlasztócsúcsot kellene cserélnem,kímértük diaggal melyik rossz.Egy gyári az 100e.Erre garantálják,hogy elmegy 3oo ezret.
Aztán belekeveredtem egy beszélgetésbe ahol autószerelö barátok szerint,ezek felujithatóak,nem kell új.
Ugy mint a régiek,a hagyományos adagoló által mozgatott befecskendezök,a common rail is megjavitható egy csúcs cserével.
Hát árban nem mindegy,mert van olyan oldal ahol a cucc beszerezhetö 10.000Ft -ért,mondjuk munkadijnak mondanak egy 10-est
az is oké.Valaki szerint meg azért nem lehet csak ezt cserélni,mert elektronika is van a csúcsban,igazából az megy tönkre a hötöl,
ezért megy gallyra.
Tanácsot kérnék ha volt valakinek tapasztalata ebben,köszi 8)


Felújíthatóak, de el kell keserítselek, nem 10 ezer/db. Leírtam a kalandjaimat, inkább 50 körül számolj darabonként.

Re: Porlasztócsúcs

2016.01.12. 21:19

kzolee írta:
Vader-1 írta:Sziasztok!
Porlasztócsúcsot kellene cserélnem,kímértük diaggal melyik rossz.Egy gyári az 100e.Erre garantálják,hogy elmegy 3oo ezret.
Aztán belekeveredtem egy beszélgetésbe ahol autószerelö barátok szerint,ezek felujithatóak,nem kell új.
Ugy mint a régiek,a hagyományos adagoló által mozgatott befecskendezök,a common rail is megjavitható egy csúcs cserével.
Hát árban nem mindegy,mert van olyan oldal ahol a cucc beszerezhetö 10.000Ft -ért,mondjuk munkadijnak mondanak egy 10-est
az is oké.Valaki szerint meg azért nem lehet csak ezt cserélni,mert elektronika is van a csúcsban,igazából az megy tönkre a hötöl,
ezért megy gallyra.
Tanácsot kérnék ha volt valakinek tapasztalata ebben,köszi 8)


Felújíthatóak, de el kell keserítselek, nem 10 ezer/db. Leírtam a kalandjaimat, inkább 50 körül számolj darabonként.


Elvileg az E39 porlasztó felújítás, már valamivel olcsóbb. Én javaslom a gyári felújítottat, hogyha van. Az az aranyközépút és az biztos, hogy jó lesz. (Persze csak, ha hosszú távon meg akarod tartani a kocsit).Egyébként a diag nagyon hozzávetőleges és csak alapjárati korrekciós értékeket mutat, padon kellene vizsgálni őket :wink:

Re: Porlasztócsúcs

2016.01.12. 21:44

Vader-1 írta:Sziasztok!
Porlasztócsúcsot kellene cserélnem,kímértük diaggal melyik rossz.Egy gyári az 100e.Erre garantálják,hogy elmegy 3oo ezret.
Aztán belekeveredtem egy beszélgetésbe ahol autószerelö barátok szerint,ezek felujithatóak,nem kell új.
Ugy mint a régiek,a hagyományos adagoló által mozgatott befecskendezök,a common rail is megjavitható egy csúcs cserével.
Hát árban nem mindegy,mert van olyan oldal ahol a cucc beszerezhetö 10.000Ft -ért,mondjuk munkadijnak mondanak egy 10-est
az is oké.Valaki szerint meg azért nem lehet csak ezt cserélni,mert elektronika is van a csúcsban,igazából az megy tönkre a hötöl,
ezért megy gallyra.
Tanácsot kérnék ha volt valakinek tapasztalata ebben,köszi 8)


6 db, E39-be való diesel injektor teljes és szakszerű felújítása 200e Ft-os összegtől INDUL. Ha golyósfészket és lökőrudat is cserélni kell, akkor ez 300e-ig felmehet.
A felújíttatás 39-nél még szakszerűen elvégezhető. 60-61-nél a tapasztalat szerint már nem. Itt csak a BOSCH, gyári felújított a nyerő.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: 3 kzolee, NagyMatyas, Rjani530d
Értékelés: 14.29%

Re: Porlasztócsúcs

2016.01.13. 17:25

Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólását :franko:

Re: Porlasztócsúcs

2016.02.02. 17:25

Kedves Fórumozók!

Van nekem egy 2002-es Októberi gyártású E39 520d M47 motorral (WBADR71090GV67388).
3 éve vettem Németből 220e kilométerrel. Kartergázszűrőt 60 ezrenként, olajat 18-20 ezrenként cserélem, Castrol Edge vagy BMW olajat hasznalunk. A jeladós befecskendező hibás volt már a vásárláskor, így azt kicseréltettem egy újra még tavaly, kb 280e km-nél. A szerelő nem a legeslegprofibb volt de nagyon megbízható és tisztességes (nem a legjobb rendelkezésre álló műszerei vannak), de a többi csúcs be lett mérve és elméletileg jók voltak, nem folytak stb. Már a csúcs cseréje előtt éreztem néha hogy 1500-2000 es fordulat között ha elengedem a gázt, majd újra gázt adok a motor "kihagy" egy pillanatra. Ez a csere után erősödött, de nem volt vészes, viszont egy új probléma keletkezett, langyos inditásnál viszonylag nehezen és fehér füsttel indult a kocsi, gyenge akksival be sem indult. Akkumlátor csere óta azonban ez a jelenség nem jelentkezett jelentősen, csak egy pici fehér füst volt, de pöccre indult.
A napokban azonban ijesztő mértékben tapasztaltam a motor "kihagyás" jelenségét, konkrétan a teljesítmény nullára vagy negatícra csökkent egy pillanatra (mintha fékeznék) majd visszatért és ez többször is előfordult azóta. Jelenleg 320e van a kocsiban.
Több kérdésem is lenne:
Szerintetek mi lehet a probléma valószínű forrása?
Kihez forduljak a dologgal? Egyedül nem szívesen nyúlnék hozzá mert nincs szabadidőm mélyebben utánanézni.
Kellett volna az adagoló vezérlésén átállítani valamit az új injektor behelyezésekor? Mitől jelentkezhet a meleg inditási probéma?
Melyik szakembert javasoljátok akihez elviszem a kocsit, szétszedi, megcsinálja és összerakja?

Várom a segítségeteket!

Re: Porlasztócsúcs

2016.02.02. 17:44

marcokovacs írta:Kedves Fórumozók!

Van nekem egy 2002-es Októberi gyártású E39 520d M47 motorral (WBADR71090GV67388).
3 éve vettem Németből 220e kilométerrel. Kartergázszűrőt 60 ezrenként, olajat 18-20 ezrenként cserélem, Castrol Edge vagy BMW olajat hasznalunk. A jeladós befecskendező hibás volt már a vásárláskor, így azt kicseréltettem egy újra még tavaly, kb 280e km-nél. A szerelő nem a legeslegprofibb volt de nagyon megbízható és tisztességes (nem a legjobb rendelkezésre álló műszerei vannak), de a többi csúcs be lett mérve és elméletileg jók voltak, nem folytak stb. Már a csúcs cseréje előtt éreztem néha hogy 1500-2000 es fordulat között ha elengedem a gázt, majd újra gázt adok a motor "kihagy" egy pillanatra. Ez a csere után erősödött, de nem volt vészes, viszont egy új probléma keletkezett, langyos inditásnál viszonylag nehezen és fehér füsttel indult a kocsi, gyenge akksival be sem indult. Akkumlátor csere óta azonban ez a jelenség nem jelentkezett jelentősen, csak egy pici fehér füst volt, de pöccre indult.
A napokban azonban ijesztő mértékben tapasztaltam a motor "kihagyás" jelenségét, konkrétan a teljesítmény nullára vagy negatícra csökkent egy pillanatra (mintha fékeznék) majd visszatért és ez többször is előfordult azóta. Jelenleg 320e van a kocsiban.
Több kérdésem is lenne:
Szerintetek mi lehet a probléma valószínű forrása?
Kihez forduljak a dologgal? Egyedül nem szívesen nyúlnék hozzá mert nincs szabadidőm mélyebben utánanézni.
Kellett volna az adagoló vezérlésén átállítani valamit az új injektor behelyezésekor? Mitől jelentkezhet a meleg inditási probéma?
Melyik szakembert javasoljátok akihez elviszem a kocsit, szétszedi, megcsinálja és összerakja?

Várom a segítségeteket!

:diag

Re: Porlasztócsúcs

2016.02.02. 18:04

marcokovacs írta:Kedves Fórumozók!

Van nekem egy 2002-es Októberi gyártású E39 520d M47 motorral (WBADR71090GV67388).
3 éve vettem Németből 220e kilométerrel. Kartergázszűrőt 60 ezrenként, olajat 18-20 ezrenként cserélem, Castrol Edge vagy BMW olajat hasznalunk. A jeladós befecskendező hibás volt már a vásárláskor, így azt kicseréltettem egy újra még tavaly, kb 280e km-nél. A szerelő nem a legeslegprofibb volt de nagyon megbízható és tisztességes (nem a legjobb rendelkezésre álló műszerei vannak), de a többi csúcs be lett mérve és elméletileg jók voltak, nem folytak stb. Már a csúcs cseréje előtt éreztem néha hogy 1500-2000 es fordulat között ha elengedem a gázt, majd újra gázt adok a motor "kihagy" egy pillanatra. Ez a csere után erősödött, de nem volt vészes, viszont egy új probléma keletkezett, langyos inditásnál viszonylag nehezen és fehér füsttel indult a kocsi, gyenge akksival be sem indult. Akkumlátor csere óta azonban ez a jelenség nem jelentkezett jelentősen, csak egy pici fehér füst volt, de pöccre indult.
A napokban azonban ijesztő mértékben tapasztaltam a motor "kihagyás" jelenségét, konkrétan a teljesítmény nullára vagy negatícra csökkent egy pillanatra (mintha fékeznék) majd visszatért és ez többször is előfordult azóta. Jelenleg 320e van a kocsiban.
Több kérdésem is lenne:
Szerintetek mi lehet a probléma valószínű forrása?
Kihez forduljak a dologgal? Egyedül nem szívesen nyúlnék hozzá mert nincs szabadidőm mélyebben utánanézni.
Kellett volna az adagoló vezérlésén átállítani valamit az új injektor behelyezésekor? Mitől jelentkezhet a meleg inditási probéma?
Melyik szakembert javasoljátok akihez elviszem a kocsit, szétszedi, megcsinálja és összerakja?

Várom a segítségeteket!

Nekem az ilyen kihagyások az EGR szarakodásakor jelentkeztek, vezérlő csere, tisztítás...

Re: Porlasztócsúcs

2016.02.03. 11:33

bendegúz írta:
marcokovacs írta:Kedves Fórumozók!

Van nekem egy 2002-es Októberi gyártású E39 520d M47 motorral (WBADR71090GV67388).
3 éve vettem Németből 220e kilométerrel. Kartergázszűrőt 60 ezrenként, olajat 18-20 ezrenként cserélem, Castrol Edge vagy BMW olajat hasznalunk. A jeladós befecskendező hibás volt már a vásárláskor, így azt kicseréltettem egy újra még tavaly, kb 280e km-nél. A szerelő nem a legeslegprofibb volt de nagyon megbízható és tisztességes (nem a legjobb rendelkezésre álló műszerei vannak), de a többi csúcs be lett mérve és elméletileg jók voltak, nem folytak stb. Már a csúcs cseréje előtt éreztem néha hogy 1500-2000 es fordulat között ha elengedem a gázt, majd újra gázt adok a motor "kihagy" egy pillanatra. Ez a csere után erősödött, de nem volt vészes, viszont egy új probléma keletkezett, langyos inditásnál viszonylag nehezen és fehér füsttel indult a kocsi, gyenge akksival be sem indult. Akkumlátor csere óta azonban ez a jelenség nem jelentkezett jelentősen, csak egy pici fehér füst volt, de pöccre indult.
A napokban azonban ijesztő mértékben tapasztaltam a motor "kihagyás" jelenségét, konkrétan a teljesítmény nullára vagy negatícra csökkent egy pillanatra (mintha fékeznék) majd visszatért és ez többször is előfordult azóta. Jelenleg 320e van a kocsiban.
Több kérdésem is lenne:
Szerintetek mi lehet a probléma valószínű forrása?
Kihez forduljak a dologgal? Egyedül nem szívesen nyúlnék hozzá mert nincs szabadidőm mélyebben utánanézni.
Kellett volna az adagoló vezérlésén átállítani valamit az új injektor behelyezésekor? Mitől jelentkezhet a meleg inditási probéma?
Melyik szakembert javasoljátok akihez elviszem a kocsit, szétszedi, megcsinálja és összerakja?

Várom a segítségeteket!

Nekem az ilyen kihagyások az EGR szarakodásakor jelentkeztek, vezérlő csere, tisztítás...

Köszi szépen a segítséget, ezen a nyomon fogok elindulni. Ha tudok többet írok.

Re: Porlasztócsúcs

2016.02.03. 18:32

marcokovacs írta:
bendegúz írta:
marcokovacs írta:Kedves Fórumozók!

Van nekem egy 2002-es Októberi gyártású E39 520d M47 motorral (WBADR71090GV67388).
3 éve vettem Németből 220e kilométerrel. Kartergázszűrőt 60 ezrenként, olajat 18-20 ezrenként cserélem, Castrol Edge vagy BMW olajat hasznalunk. A jeladós befecskendező hibás volt már a vásárláskor, így azt kicseréltettem egy újra még tavaly, kb 280e km-nél. A szerelő nem a legeslegprofibb volt de nagyon megbízható és tisztességes (nem a legjobb rendelkezésre álló műszerei vannak), de a többi csúcs be lett mérve és elméletileg jók voltak, nem folytak stb. Már a csúcs cseréje előtt éreztem néha hogy 1500-2000 es fordulat között ha elengedem a gázt, majd újra gázt adok a motor "kihagy" egy pillanatra. Ez a csere után erősödött, de nem volt vészes, viszont egy új probléma keletkezett, langyos inditásnál viszonylag nehezen és fehér füsttel indult a kocsi, gyenge akksival be sem indult. Akkumlátor csere óta azonban ez a jelenség nem jelentkezett jelentősen, csak egy pici fehér füst volt, de pöccre indult.
A napokban azonban ijesztő mértékben tapasztaltam a motor "kihagyás" jelenségét, konkrétan a teljesítmény nullára vagy negatícra csökkent egy pillanatra (mintha fékeznék) majd visszatért és ez többször is előfordult azóta. Jelenleg 320e van a kocsiban.
Több kérdésem is lenne:
Szerintetek mi lehet a probléma valószínű forrása?
Kihez forduljak a dologgal? Egyedül nem szívesen nyúlnék hozzá mert nincs szabadidőm mélyebben utánanézni.
Kellett volna az adagoló vezérlésén átállítani valamit az új injektor behelyezésekor? Mitől jelentkezhet a meleg inditási probéma?
Melyik szakembert javasoljátok akihez elviszem a kocsit, szétszedi, megcsinálja és összerakja?

Várom a segítségeteket!

Nekem az ilyen kihagyások az EGR szarakodásakor jelentkeztek, vezérlő csere, tisztítás...

Köszi szépen a segítséget, ezen a nyomon fogok elindulni. Ha tudok többet írok.

A legegyszerűbb módja, hogy lehúzod a vákuumcsövet a szelepről, bedugózod egy csavarral, és próba. Ha elmúlik a hiba akkor vez. csere,vagy tisztítás, de az szerintem nem elég. Aztán nem úgy hagyni a vákuumcsövet, az nem javítás :!:

Re: Porlasztócsúcs

2016.03.10. 21:17

Sziasztok!
Porlasztó csúcs csere után vagyok...a csúcsok beillesztése mit foglal magában? Világositsatok már fel! Ettől járhat egyenetlenül a motor?

Tapatalk-kal küldve az én D6503-el

Re: Porlasztócsúcs

2016.03.10. 21:21

Johnny1982 írta:Sziasztok!
Porlasztó csúcs csere után vagyok...a csúcsok beillesztése mit foglal magában? Világositsatok már fel! Ettől járhat egyenetlenül a motor?

Tapatalk-kal küldve az én D6503-el

Járhat. Előbb kellett volna kérdezni! Illetve aki cserélte nem tudta mi a teendő?

Re: Porlasztócsúcs

2016.03.10. 21:27

bendegúz írta:
Johnny1982 írta:Sziasztok!
Porlasztó csúcs csere után vagyok...a csúcsok beillesztése mit foglal magában? Világositsatok már fel! Ettől járhat egyenetlenül a motor?

Tapatalk-kal küldve az én D6503-el

Járhat. Előbb kellett volna kérdezni! Illetve aki cserélte nem tudta mi a teendő?

Nem!Egy idióta! Kiderült, hogy csak 4 hengerest tud illeszteni!.Most ott járok, hogy elhoztam tőle...gyanakodom hogy a vadiúj feszítők és az új főtengely ékszíjtárcsa csere után még mindig dörmög alapjáraton és utána is egy kicsit... Tehát dadoghat...egyenletlen

Tapatalk-kal küldve az én D6503-el
Hozzászólás küldése

VigLink badge