Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.11.16. 17:31

A Passat nem bmw. És ha nem szereti a Diesel hangját? A benzines még gázzal is más mint a Diesel.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.11.16. 23:26

waresz írta:
bendegúz írta:
waresz írta:
Szitu írta:Sziasztok!

Mi a véleményetek az LPG szett beszerelésről?
Van tapasztalat 520 i-ről, 2.2 170 le.

Benzinből kb. 10 varosban, kinti mért adatom még nincs.
Úgy olvasom kb 12 lenne a gáz fogyasztása.
egyszerű matekkal 10*340=3400, míg 12*180=2160 van közte 1240/100 km.

Reális ez a számítás?
Van itt valakinek gázos tapasztalata?

Üdv.

Szitu

Vegyél suzukit. Az 6litert eszik benzinből.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Attól még meghalsz ha ütközöl, mindegy mennyit eszik. :doglotlo:

A benzines bmw-zés 9 liter fölött kezdődik, ezt sajnos be kell látni. Gázszett halott ötlet volt már a zsigulis korszakban is.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Teljesen jól működnek a gázos E39-ek, néhányan már jártak nálam alkatrészért, megelégedéssel használják, a motor simán tolerálja. Adatokat nem tudok sajnos, csak annyit, hogy 3-350 a jó szett ára. És nem, nem volt halott ötlet a zsigulis korszakban! Bár én daciás voltam, magam szereltem be a szettet, én is megelégedéssel használtam, több haverommal egyetemben! Akkoriban 270ft volt egy palack pb gáz, én 270 km-t tudtam menni egy palackkal. (kb. 1992-93) :wink: De azért kíváncsi lennék, Te hogyan emlékszel erre az időszakra!? :D

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.11.17. 00:53

Gallaca írta:
waresz írta:
bendegúz írta:
waresz írta:
Szitu írta:Sziasztok!

Mi a véleményetek az LPG szett beszerelésről?
Van tapasztalat 520 i-ről, 2.2 170 le.

Benzinből kb. 10 varosban, kinti mért adatom még nincs.
Úgy olvasom kb 12 lenne a gáz fogyasztása.
egyszerű matekkal 10*340=3400, míg 12*180=2160 van közte 1240/100 km.

Reális ez a számítás?
Van itt valakinek gázos tapasztalata?

Üdv.

Szitu

Vegyél suzukit. Az 6litert eszik benzinből.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Attól még meghalsz ha ütközöl, mindegy mennyit eszik. :doglotlo:

A benzines bmw-zés 9 liter fölött kezdődik, ezt sajnos be kell látni. Gázszett halott ötlet volt már a zsigulis korszakban is.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Teljesen jól működnek a gázos E39-ek, néhányan már jártak nálam alkatrészért, megelégedéssel használják, a motor simán tolerálja. Adatokat nem tudok sajnos, csak annyit, hogy 3-350 a jó szett ára. És nem, nem volt halott ötlet a zsigulis korszakban! Bár én daciás voltam, magam szereltem be a szettet, én is megelégedéssel használtam, több haverommal egyetemben! Akkoriban 270ft volt egy palack pb gáz, én 270 km-t tudtam menni egy palackkal. (kb. 1992-93) :wink: De azért kíváncsi lennék, Te hogyan emlékszel erre az időszakra!? :D

Nekem kellemes emlekeim vannak a palackos Daciarol :)
Hogy a temahoz is hozza szoljak, nem hiszem, hogy ezekbe az autokba erdemes hazt szerelni. Eleg idosek mar, log a levegoben egy esetleges komolyabb hiba, rozsdasodas stb, nem biztos, hogy kitart a gazszett megteruleseig az auto vagy a tulaj a kocsi mellett.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.11.17. 07:51

Gallaca írta:
waresz írta:
bendegúz írta:
waresz írta:
Szitu írta:Sziasztok!

Mi a véleményetek az LPG szett beszerelésről?
Van tapasztalat 520 i-ről, 2.2 170 le.

Benzinből kb. 10 varosban, kinti mért adatom még nincs.
Úgy olvasom kb 12 lenne a gáz fogyasztása.
egyszerű matekkal 10*340=3400, míg 12*180=2160 van közte 1240/100 km.

Reális ez a számítás?
Van itt valakinek gázos tapasztalata?

Üdv.

Szitu

Vegyél suzukit. Az 6litert eszik benzinből.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Attól még meghalsz ha ütközöl, mindegy mennyit eszik. :doglotlo:

A benzines bmw-zés 9 liter fölött kezdődik, ezt sajnos be kell látni. Gázszett halott ötlet volt már a zsigulis korszakban is.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Teljesen jól működnek a gázos E39-ek, néhányan már jártak nálam alkatrészért, megelégedéssel használják, a motor simán tolerálja. Adatokat nem tudok sajnos, csak annyit, hogy 3-350 a jó szett ára. És nem, nem volt halott ötlet a zsigulis korszakban! Bár én daciás voltam, magam szereltem be a szettet, én is megelégedéssel használtam, több haverommal egyetemben! Akkoriban 270ft volt egy palack pb gáz, én 270 km-t tudtam menni egy palackkal. (kb. 1992-93) :wink: De azért kíváncsi lennék, Te hogyan emlékszel erre az időszakra!? :D

Jó, persze, mert akkor még nem volt autóm, nem is tudhatom a hátrányait.
A gázszett vagy a pótkereket, vagy a csomagtartó felét váltja ki. De a lényeget te is leírtad. Most már nem olyan sokkal olcsóbb a gáz mint akkor. A gázszett ára nagyon magas. Visszatérve a zsigulis korszakra, volt szerencsém ilyen karburátoros autóba szerelt gáz szetthez. Ha az ember nem használta a benzines részt rendszeresen, akkor az egy idő után szépen eldugult, tele ment kosszal, aztán alig volt olyan kút ahol lehetett gázt kapni. Most is csak néhány helyen. Gáz üzemben a hidegindítás nyavajás volt, és igazából a motor sem köszönte meg. A pb-palack meg a legjobb tudomásom szerint akkor sem volt legális. Ennyi erővel most bemehetek a ketyegővel egy lángossütőbe is tankolni. Na, ezt überelje valaki takarékosságban!

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.11.17. 23:24

waresz írta:Jó, persze, mert akkor még nem volt autóm, nem is tudhatom a hátrányait.
A gázszett vagy a pótkereket, vagy a csomagtartó felét váltja ki. De a lényeget te is leírtad. Most már nem olyan sokkal olcsóbb a gáz mint akkor. A gázszett ára nagyon magas. Visszatérve a zsigulis korszakra, volt szerencsém ilyen karburátoros autóba szerelt gáz szetthez. Ha az ember nem használta a benzines részt rendszeresen, akkor az egy idő után szépen eldugult, tele ment kosszal, aztán alig volt olyan kút ahol lehetett gázt kapni. Most is csak néhány helyen. Gáz üzemben a hidegindítás nyavajás volt, és igazából a motor sem köszönte meg. A pb-palack meg a legjobb tudomásom szerint akkor sem volt legális. Ennyi erővel most bemehetek a ketyegővel egy lángossütőbe is tankolni. Na, ezt überelje valaki takarékosságban!

Az első mondatodon jót nevettem! Lelki szemeim előtt megjelent, amint abban az időben a csattogós lepkét tologatva futkároztál, max pedálos moszkvicsod lehetett az életkorodból fakadóan, amire megvallom, kicsit irigy is vagyok. :nyelves:
És hidd el tudom mit beszélek, az én Fiam 22 éves, és szerinte az én fiatalkorom dolgaihoz, körülményeihez, minimum paleontológus kell. :twisted:
Ja ha a pótkereket váltja ki, az talán nem akkora probléma, a hatosomban gyárilag nem volt, a pár nap híján 1 év együtt töltött idő alatt nem is igazán hiányzott. Igen drága, de vannak olyanok, mint pl én, ha egy összegben kiadhatok egy nagyobb tételt, hogy aztán hosszú távon spórolhassak,(olcsóbban üzemeltethessek) akkor kiadom. Még akkor is, ha soha nem térül meg. Egyszerűen azért, mert soha nem tudhatom, mikor változnak meg a körülmények, mikor leszek rászorulva erre. Én nem szeretnék azért semmimet eladni, mert épp beba...ott valami és nem tudom fenntartani, használni.
Látod ezért kérdeztem, hogy hogyan emlékszel erre az időszakra, mert ha akkoriban aktív használója lettél volna az akkori technológiáknak, tudnád, hogy az általam használt középkori Lovato gázszettel szerelt kocsit nem is nagyon lehetett, illetve nem volt ildomos gázzal indítani. Egészen egyszerűen azért, mert míg nem volt meleg a víz, befagyott a reduktor. Ez a fegyvertény egyből kiszűrte az általad említett dugulásos problémát, mert a benzint rendszeresen használni kellett! Jahhh hát nem az volt a kérdés, hogy legális-e, gyorshajtani is az, de gázcseretelep minden faluban volt már akkor is. :wink: Mi ezt a problémát így hidaltuk át. Be is mehetnél simán, van egy ismerősöm, időnként futárkodni szokott nekünk egy régi diesel trafficcal, kap a motyó mellé egy kanna fáradt olajat, beborítja, aztán mehet isten hírével. Mindegy neki, hogy az váltóolaj, vagy sütőzsiradék. Na ezt tényleg nem lehet überelni! :franko: Kivéve, hogy a BMW-ben nincs ilyen igényű motor, a kollega pedig E39-ezni szeretne. :D

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.11.18. 00:33

Gallaca írta:
waresz írta:Jó, persze, mert akkor még nem volt autóm, nem is tudhatom a hátrányait.
A gázszett vagy a pótkereket, vagy a csomagtartó felét váltja ki. De a lényeget te is leírtad. Most már nem olyan sokkal olcsóbb a gáz mint akkor. A gázszett ára nagyon magas. Visszatérve a zsigulis korszakra, volt szerencsém ilyen karburátoros autóba szerelt gáz szetthez. Ha az ember nem használta a benzines részt rendszeresen, akkor az egy idő után szépen eldugult, tele ment kosszal, aztán alig volt olyan kút ahol lehetett gázt kapni. Most is csak néhány helyen. Gáz üzemben a hidegindítás nyavajás volt, és igazából a motor sem köszönte meg. A pb-palack meg a legjobb tudomásom szerint akkor sem volt legális. Ennyi erővel most bemehetek a ketyegővel egy lángossütőbe is tankolni. Na, ezt überelje valaki takarékosságban!

Az első mondatodon jót nevettem! Lelki szemeim előtt megjelent, amint abban az időben a csattogós lepkét tologatva futkároztál, max pedálos moszkvicsod lehetett az életkorodból fakadóan, amire megvallom, kicsit irigy is vagyok. :nyelves:
És hidd el tudom mit beszélek, az én Fiam 22 éves, és szerinte az én fiatalkorom dolgaihoz, körülményeihez, minimum paleontológus kell. :twisted:
Ja ha a pótkereket váltja ki, az talán nem akkora probléma, a hatosomban gyárilag nem volt, a pár nap híján 1 év együtt töltött idő alatt nem is igazán hiányzott. Igen drága, de vannak olyanok, mint pl én, ha egy összegben kiadhatok egy nagyobb tételt, hogy aztán hosszú távon spórolhassak,(olcsóbban üzemeltethessek) akkor kiadom. Még akkor is, ha soha nem térül meg. Egyszerűen azért, mert soha nem tudhatom, mikor változnak meg a körülmények, mikor leszek rászorulva erre. Én nem szeretnék azért semmimet eladni, mert épp beba...ott valami és nem tudom fenntartani, használni.
Látod ezért kérdeztem, hogy hogyan emlékszel erre az időszakra, mert ha akkoriban aktív használója lettél volna az akkori technológiáknak, tudnád, hogy az általam használt középkori Lovato gázszettel szerelt kocsit nem is nagyon lehetett, illetve nem volt ildomos gázzal indítani. Egészen egyszerűen azért, mert míg nem volt meleg a víz, befagyott a reduktor. Ez a fegyvertény egyből kiszűrte az általad említett dugulásos problémát, mert a benzint rendszeresen használni kellett! Jahhh hát nem az volt a kérdés, hogy legális-e, gyorshajtani is az, de gázcseretelep minden faluban volt már akkor is. :wink: Mi ezt a problémát így hidaltuk át. Be is mehetnél simán, van egy ismerősöm, időnként futárkodni szokott nekünk egy régi diesel trafficcal, kap a motyó mellé egy kanna fáradt olajat, beborítja, aztán mehet isten hírével. Mindegy neki, hogy az váltóolaj, vagy sütőzsiradék. Na ezt tényleg nem lehet überelni! :franko: Kivéve, hogy a BMW-ben nincs ilyen igényű motor, a kollega pedig E39-ezni szeretne. :D


Az hogy a fiadnak nem volt trabantja az a te érdemed. Nekem ezen kellett felnőnöm, és bizisten sajnálhatja, hogy nem kellett belenyalnia. Soha nem fogja úgy értékelni az újabb technikát mint én, mert abba született bele. Másrészről, szerintem a te korodhoz nem kell paleontológia, egy sima érettségivel is fel tudom fogni a szoci autózás szépségeit, és kor szemétségeit. :) A titok az hogy érdekelt a történelem, és nem az iskola mellé jártam, hanem bele, és könyvtár, meg a korabeli műszaki irodalom sem riasztott el magától. Mondjuk agyon is vertek volna anyámék ha nem így van. :D Egy dolgot sajnálok nagyon... hogy nem lehettem katona. A sok buzi menekült előle, én meg hiába akartam, már nem volt katonaság. Na mindegy, A koromon meg nyugodtan lehet csámcsogni, meg csattogós lepkézni, de megnézném ki tud még itt karburátort precízen beállítani, vagy egy változtatott vezérlésű motorhoz felfúvókázni, úgy hogy az tisztességesen működjön is. A gázozasra nincs több reakcióm, mert a végén még le is leszek hülyézve, hogy nem gázosítottam el az autómat ahelyett hogy eladtam. Amúgy meg túl precíz voltál, gázzal is lehetett indítani, csak a baromi szegény keverék miatt fulladt a motor egészen a szükséges melegedésig. Az igazi trógerok a mai gázszettekkel is azt játsszák, hogy folyton nyomják a benzinkifogyasi esetre bekészített vészgombot -így gázzal indítva- hogy még annyi benzin se fogyjon. Az más kérdés, hogy magukkal basznak ki, mert a szegény keveréket nagyobb toroknyitással kompenzálva sokkal többe kerül az indítás mint benzinnel.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Ezt a hozzászólást a szerzőnek waresz az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.12.28. 10:02

Sziasztok lenne egy kérdésem van 530 vasam lemerült az akuja mindent vissza tudtam állítani rajta de az üzemanyagszint jelző azóta meg sem mozdúl és a lámpa is világit folyamatosan,tud nekem valaki erre valami tanácsot adni mi lehet a probléma előre is köszönöm!

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2016.12.28. 13:10

Eettele írta:Sziasztok lenne egy kérdésem van 530 vasam lemerült az akuja mindent vissza tudtam állítani rajta de az üzemanyagszint jelző azóta meg sem mozdúl és a lámpa is világit folyamatosan,tud nekem valaki erre valami tanácsot adni mi lehet a probléma előre is köszönöm!

Vedd le a negatív akksisarut pár percre.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.05. 20:06

Nekem 525 tds touring van az 7,5 ből lazán kijön.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.06. 11:45

ati525tds írta:Nekem 525 tds touring van az 7,5 ből lazán kijön.


Jó neked. :twisted:

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.06. 18:20

Afterdark írta:
ati525tds írta:Nekem 525 tds touring van az 7,5 ből lazán kijön.


Jó neked. :twisted:



Most mit gonoszkodol, legalább jó topikba írta! :mrgreen: :lol:

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.08. 10:23

ati525tds írta:Nekem 525 tds touring van az 7,5 ből lazán kijön.

korulmenyektol fuggetlenul :D :D :taps:

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.08. 10:29

Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.08. 14:27

kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.


Nagyjából ennyi pedig. Nekem tisztán városban a 35d ennél többet eszik, Pesten viszont szellősebb időben 8-ból elcsorgok vele.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.08. 15:10

kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.

Gyári adat 10.8!

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.08. 23:36

Gallaca írta:
kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.

Gyári adat 10.8!

e61m városi 10 környéki de a Rolié e39 face az az a 11 nem sokk egy kicsit városban?
e39 530d face automata nekem 8.5 volt max a városi,

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.08. 23:40

rockerekhu írta:
Gallaca írta:
kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.

Gyári adat 10.8!

e61m városi 10 környéki de a Rolié e39 face az az a 11 nem sokk egy kicsit városban?
e39 530d face automata nekem 8.5 volt max a városi,


Erre szoktuk mondani, hogy város és város között is van különbség! :roker:

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.09. 00:16

rockerekhu írta:
Gallaca írta:
kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.

Gyári adat 10.8!

e61m városi 10 környéki de a Rolié e39 face az az a 11 nem sokk egy kicsit városban?
e39 530d face automata nekem 8.5 volt max a városi,


De szerintem is sok, az okát még sajnos nem tudom.
Le kell tennem szervizbe egyik este, hogy másnap reggel hideg motornál tudják megnézni diaggal a porlasztókat.
Még csak sejtésem sincs, hogy mi lehet, mert pöccre indul, nem füstöl sem indításkor, sem nagygázas gyorsításkor.
Váltóm D-be húzáskor rendesen működik, rendesen kúszik, így az olyan mértékű wandler kopottságot is kizárnám, ami ekkora hajtási veszteséget okozna.
Ahogy számoltam kb., kint is 8-9 között fogyasztott, ami rengeteg.
Volt eddig 3db 30d-m, ez a negyedik, és mindegyiknél lényegesen alacsonyabb volt a fogyasztás.
Ha tisztázódik, hogy mi okozta, akkor jelzem.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.09. 01:22

kovessyroli írta:
rockerekhu írta:
Gallaca írta:
kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.

Gyári adat 10.8!

e61m városi 10 környéki de a Rolié e39 face az az a 11 nem sokk egy kicsit városban?
e39 530d face automata nekem 8.5 volt max a városi,


De szerintem is sok, az okát még sajnos nem tudom.
Le kell tennem szervizbe egyik este, hogy másnap reggel hideg motornál tudják megnézni diaggal a porlasztókat.
Még csak sejtésem sincs, hogy mi lehet, mert pöccre indul, nem füstöl sem indításkor, sem nagygázas gyorsításkor.
Váltóm D-be húzáskor rendesen működik, rendesen kúszik, így az olyan mértékű wandler kopottságot is kizárnám, ami ekkora hajtási veszteséget okozna.
Ahogy számoltam kb., kint is 8-9 között fogyasztott, ami rengeteg.
Volt eddig 3db 30d-m, ez a negyedik, és mindegyiknél lényegesen alacsonyabb volt a fogyasztás.
Ha tisztázódik, hogy mi okozta, akkor jelzem.

Enyém vegyesben most 8.5-8-6 között ugrál a boardon, mérve inkább 9 felé húz, pályán lemegy 7-8 közé. A 193Le átalakításnál önhibámon kívül chippelt vezérlő került bele, véletlenül ilyet vettem. :roll: Maradt is, RS4 csak füstölgött mellette, egyik turbó lehet, h otthon maradt. :mrgreen: Ehhez a powerhez ezt a fogyasztást én megfelelőnek tartom.
184le chippelt eredeti vezérlővel 7.2 volt mérve, 5,2 a boardon. Váltócsere után 9.5 lett!
Váltó tökéletesen tette a dolgát, kúszott, nem rángatott. Egyedül elindulásnál nem éreztem a közvetlenséget a motor és a hátsó kerék között. Fáradt volt már a wandler, ennyit jelentett.
Hidegen mért magas korrekció nem hinném, hogy okozná ezt. Nálam hidegen 3 injektor is 3 felett van, melegen rendeződik 1,1-1,2 köré. Ez kb. 60e km óta nem változik, mikor bemérettem említették, hogy ilyen lesz, a padon is ezt mutatták a mennyiségek, szórásképpel állítólag nem volt gond.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2017.03.09. 17:36

Gallaca írta:Hidegen mért magas korrekció nem hinném, hogy okozná ezt. Nálam hidegen 3 injektor is 3 felett van, melegen rendeződik 1,1-1,2 köré. Ez kb. 60e km óta nem változik, mikor bemérettem említették, hogy ilyen lesz, a padon is ezt mutatták a mennyiségek, szórásképpel állítólag nem volt gond.


Úgy úgy. Nem szabad átesni a ló túloldalára és ész nélkül cserélni a porlasztókat, főleg, hogy a kompresszió is becsapós lehet. Amíg pöccre indul, szépen jár, nem füstöl, teljesen fölösleges cserélni bármit is. Haveromnak 7-es és most 0.5-es korrekciókkal is ugyan annyit evett. Általában, ha egy porlasztó szar, az önindító fordulaton és alapjáraton okoz gondot, felsőbb tartományban nem. Ha betenne az ember 6 vatta újat, akkor is deci különbségek lennének csak. Ezek idős, sokat látott, használt autók, újat nem lehet csinálni belőlük.

Én tartom továbbra is, hogyha városban mész és minden sarkon lámpa van, akkor normális érték egy ekkora, automata autótól.
Hozzászólás küldése

VigLink badge