2017.04.27. 20:34
bendegúz írta:NagyMatyas írta:bendegúz írta:NagyMatyas írta:dreizwanzig írta:Apropo, ha mar igy tobbszor elhangzott toled, h az utangyartott az gyagyisitas, akkor legalabb miert nem lemförder bakot vettel a gagyi febi helyett?
Hát ezt én is szeretném tudni, talán elhittem, hogy jó a Febi, mert régen az volt. Leginkább az a kérdés, hogy miért nem tudtam akkor még, hogy Lemförder áron meg lehet kapni a gyárit!
Gyári: 32k,
Lemförder bár már nincs 12k.
Tavaly Padre klubtárs nekem egyforma árat mondott rá.
Akkor a Lemfő nagyon drága volt, vagy a gyári volt nagyon olcsó!
Én a gyárit most 26k-ért tudnám.
2017.04.28. 12:09
2017.04.28. 21:01
2017.04.28. 21:50
2017.05.03. 22:09
2017.05.03. 23:42
bzsoltie írta:Május 7-én egy éve, hogy megvettem az E39-esem Németországban. Ennek alkalmából úgy gondoltam nyilvánosságra hozom, nekem mennyibe került az autó fenntartása.
Íme:
két halogén izzó
1860 Ft
jobb első ablakemelőszerkezet (bontott) csere, 2 PDC (bontott) csere
28 000 Ft
AGR szelep tisztítása, szívósor örvénycsappantyúk ledugózása, szívósor összes tömítés cseréje
19 100 Ft
Sonax bőrápoló
3156 Ft
4db 225/55 R16 Michelen nyári gumi
134 984 Ft
gumiszerelés
7200 Ft
porlasztócsere a 3-as hengerben (2x)
112 700 Ft
Olaj- (BMW LL-04 5W30), olajszűrő (Filtron), gázolajszűrő (Vaico), levegőszűrő- (Filtron), kartergázszűrő (BMW) csere, intercooler tisztítás
55 000 Ft
2db BMW embléma (Ebay)
2000 Ft
pollenszűrő csere (Alco, aktívszenes), klímatöltés, házi klímatisztítás
12 180 Ft
hátsó ablaktörlőlapát (Valeo) csere, csomagtérajtó 4db teleszkóp (Swag és Febi, előző tulaj adta) csere
3000 Ft
első-hátsó lámpapolír
6000 Ft
elöl jobb első lengőkar csere (Febi, előző tulaj adta)
3000 Ft
két motortartó bak (BMW), két váltótartó bak (Lemförder), összes vákuumcső cseréje
75 115 Ft
teljes fényszórófelújítás (új búrák, új állítóműanyagok, új porvédő gumiharmonikák, új foncsorok, fényszórófóliázás)
77 900 Ft
kompressziómérés, 6db izzítógyertya (NGK) csere
37 492 Ft
gumiszerelés
7600 Ft
csomagtér tálca
8120 Ft
első ablaktörlőgumik (Bottari), hátsó ablaktörlő kar (Metzger), csomagtér-ablaknyitó műanyag fogantyú (BMW) csere
8217 Ft
4db alufelni Style 5 16”
60 000 Ft
felniközép-leszedő kulcs
2280 Ft
2db termosztát (Behr és Febi), fagyálló (kék Febi) csere
25 176 Ft
2db első kerékcsapágy (FAG), első fék mögötti nagy (Metzger) és kicsi (BMW) védőlemezek cseréje
74 733 Ft
első féktárcsák és fékbetétek (Meyle) csere
41 174 Ft
4db feszítőgörgő (3 INA, 1 SKF), ékszíjak (nagy Bosch, kicsi Goodyear) csere
36 207 Ft
szervóolaj csere (Febi)
2895 Ft
felső Coolercső tartaléknak
2892 Ft
Sonax bőrápoló
4179 Ft
összes féknyereg felújítása, új fékbetétszorító lemezek (TRW illetve QuickBrake), fékfolyadék (BMW) csere
21 110 Ft
bontott nyitható és csúsztatható könyöklő (nekem telefonos volt, ami nem nyitható)
5000 Ft
bontott kardán (téves diagnisztika miatt megvéve, nem került beépítésre), diffi előtti hővédő lemez
16 000 Ft
futóműdiagnosztika
6000 Ft
elöl bal első lengőkarszilent csere (előző tulaj adta, BMW), hátul bal Kugelgelenk (Lemförder) és Integrallenker (előző tulaj adta, Febi) csere
31 280 Ft
futóműállítás
5100 Ft
webasto kályhacsere (bontott 3x, egyik sem volt jó…)
25 000 Ft
Kormánymű fogasléc zsírzás (BMW), kormánymű porvédő (Lemförder) csere, jobb komplett kormányösszekötő (Lemförder) csere
32 568 Ft
2 első stabilizátorszilent (Swag) csere
6391 Ft
hátsó féktárcsa, fékbetét, kézifékpofa, teljes kézifékszerkezet bowden után (mindenből ATE) csere
50 093 Ft
4db hídszilent csere (Lemförder)
48 000 Ft
gumiszerelés
7600 Ft
CD-tár emulátor (Yatour)
18 554 Ft
Bontott MID, új MID pixelhibajavítókészlet
7000 Ft
Akkumulátorcsere garanciában (még jó, hogy az autóval megkaptam a számlákat is)
0Ft
Meyle első féktárcsa és fékbetét garanciális visszaküldése, ráfizetés Zimmermann Sport tárcsára és Textar betétre, csere
44 000 Ft
Lengéscsillapító mérés
1500 Ft
4db lengéscsillapító felújítás
36000 Ft
2-2 első és 3-3 hátsó lengőkar felújítása: 8db gömbfejjavítás, 12db szilentcsere (8 Lemförder, 4 MOOG)
117 365 Ft
Az előző két tételhez tartozó ki-be szerelés, 4db toronyszilent (elöl Lemförder, hátul Sachs), első porvédők és felütközésgátlók (Sachs), felső rugótányér (BMW), néhány csavar/anya, első diffiszilent (Meyle) csere
56 784 Ft
futóműállítás
5100 Ft
futóműállítás (márkaszervíz)
33 430 Ft
lakatosmunka (mindkét küszöb eleje-vége, emelési pontok, hátsó sárvédőívek, hátsó lámpák környéke, jobb A oszlop) és fényezés (5 elem)
200 000 Ft
teljes alváz- és üregvédelem
86 100 Ft
Dolgok, amik már megvannak, de eztán kerülnek az autóba: generátor felújító készlet (első-hátsó csapágy, csúszógyűrű, szénkefék), 8l BMW LL-04 5W30 motorolaj, Mann-Filter olajszűrő, 2 Alco aktívszenes pollenszűrő, hátsó kardáncsuklóhoz való zsír és tömítés (gyári), két hátsó Lemförder diffiszilent
38 300 Ft
ÖSSZESEN, ha jól számoltam:
1 750 435 Ft
Futott km: 25 000
Egységnyi távolságra számolt költség: 70 Ft/km + (gázolaj, ablakmosó, autómosás, útdíj, adók, biztosítás, parkolás) = kb. 105 Ft/km
A kocsi akkor is menne, ha az összeg 10%-a lett volna ráköltve 1 év alatt. Úgy gondolom, akkor lehetne azt mondani, hogy az autó a korának megfelelő állapotban van.
Nagyon sokminden a maximalizmusom miatt lett megcsinálva, átlag magyar autóhasználó biztos nem foglalkozott volna vele. Lettek cserélve dolgok amiknek nem volt semmi bajuk, de ha már szét volt szedve az a része az autónak, új került bele, hogy ne kelljen később esetlegesen újra szétszedni. Hibajelenség nélküli megelőző beavatkozások is voltak bőven.
A haldokló akksi miatt párszor kellett bikázni, egyébként nem rohadtam le egyszer sem az autóval.
Amivel valószínűleg lesz idén dolgom:
- Főtengelyszíjtárcsa leállításkor nyikkan, mínuszukban hidegindításkor adja a tipikus hangot.
- 2 porlasztó még gyári a 6-ból. Résolaj nem gázos, de hosszabb tötymörgés után odalépve látom a tükörben ahogy kinyomja a lerakódott kormot.
- Alighanem automata váltó-felújítás előtt állok. Valószínűleg soha nem volt cserélve a váltóban olaj. Télen hidegen két fokozat között váltáskor eléggé felnyomja a fordulatot. Szerintem melegen sem vált mindig úgy ahogy kéne, kevésbé „lágy” a váltás mint mikor vettem.
- A klímarendszerben lehet kéne tömítéseket cserélni, feltöltés után szerintem valamennyit enged a nyomásból. Hideget fúj a klíma, de nem jéghideget.
- Géptetőn, csomiajtón, és a bal hátsó ajtón enyhe rozsda, meg kéne állítani mielőtt elharapózik. Hátsó ülések előtti taposón szintén (belülről).
- Webastobol kéne végre egy működőt szereznem.
1 év múlva írok ide újra.
2017.05.04. 00:59
bzsoltie írta:Május 7-én egy éve, hogy megvettem az E39-esem Németországban. Ennek alkalmából úgy gondoltam nyilvánosságra hozom, nekem mennyibe került az autó fenntartása.
2017.05.04. 20:40
bzsoltie írta:Május 7-én egy éve, hogy megvettem az E39-esem Németországban. Ennek alkalmából úgy gondoltam nyilvánosságra hozom, nekem mennyibe került az autó fenntartása.
Íme:
két halogén izzó
1860 Ft
jobb első ablakemelőszerkezet (bontott) ...
2017.05.04. 23:13
rockolo77 írta:bzsoltie írta:Május 7-én egy éve, hogy megvettem az E39-esem Németországban. Ennek alkalmából úgy gondoltam nyilvánosságra hozom, nekem mennyibe került az autó fenntartása.
Íme:
két halogén izzó
1860 Ft
jobb első ablakemelőszerkezet (bontott) ...
Szép kis lista!
Hídszilent hibának milyen tünetei voltak?
2017.05.04. 23:38
bzsoltie írta:rockolo77 írta:bzsoltie írta:Május 7-én egy éve, hogy megvettem az E39-esem Németországban. Ennek alkalmából úgy gondoltam nyilvánosságra hozom, nekem mennyibe került az autó fenntartása.
Íme:
két halogén izzó
1860 Ft
jobb első ablakemelőszerkezet (bontott) ...
Szép kis lista!
Hídszilent hibának milyen tünetei voltak?
Terhelésváltozásra (hirtelen gáz, hirtelen fékezés) lehetett érezni egy kis ütést, az egyiknek az alja olajos volt (a touring hídszilent olajjal van töltve), az autót kézzel hintáztatva szemmel látható holtjátékuk volt, szemrevételezéssel felülről nézve repedések voltak rajtuk.
2017.05.05. 09:00
rockolo77 írta:bzsoltie írta:rockolo77 írta:bzsoltie írta:Május 7-én egy éve, hogy megvettem az E39-esem Németországban. Ennek alkalmából úgy gondoltam nyilvánosságra hozom, nekem mennyibe került az autó fenntartása.
Íme:
két halogén izzó
1860 Ft
jobb első ablakemelőszerkezet (bontott) ...
Szép kis lista!
Hídszilent hibának milyen tünetei voltak?
Terhelésváltozásra (hirtelen gáz, hirtelen fékezés) lehetett érezni egy kis ütést, az egyiknek az alja olajos volt (a touring hídszilent olajjal van töltve), az autót kézzel hintáztatva szemmel látható holtjátékuk volt, szemrevételezéssel felülről nézve repedések voltak rajtuk.
Az enyémnek hangosan dubog a hátulja, fáj vele átmenni minden keresztbordán pl:villamossinen. Normális sebességgel fekvőrendőrön áthajtva semmi hangja, terhelésváltásra nem reagál. A futómű többi eleme rendben van, csomi ajtó, burkolatok okék, úgyhogy másra már nem tudok gondolni.
Egész olcsón megúsztad a cserét, magadnak csináltad?
2017.05.05. 09:36
bzsoltie írta:
Alighanem megszolgálta már a magáét, ha még a gyári van benn.
Egy barátom csinálta, házi készítésű célszerszámmal. Jó nagy szopás volt.
2017.05.05. 10:10
dreizwanzig írta:bzsoltie írta:
Alighanem megszolgálta már a magáét, ha még a gyári van benn.
Egy barátom csinálta, házi készítésű célszerszámmal. Jó nagy szopás volt.
full cumi. en most allok hidszilent csere elott.
ha valakit erdekel, akkor 45-ert tudok meyle szettet (4db)
2017.05.05. 10:19
rockolo77 írta:dreizwanzig írta:bzsoltie írta:
Alighanem megszolgálta már a magáét, ha még a gyári van benn.
Egy barátom csinálta, házi készítésű célszerszámmal. Jó nagy szopás volt.
full cumi. en most allok hidszilent csere elott.
ha valakit erdekel, akkor 45-ert tudok meyle szettet (4db)
Vedd fel a kapcsolatot bendegúzzal!
Kinyomó szerszámot nem tudsz véletlenül?
2017.05.06. 01:24
rockolo77 írta:dreizwanzig írta:bzsoltie írta:
Alighanem megszolgálta már a magáét, ha még a gyári van benn.
Egy barátom csinálta, házi készítésű célszerszámmal. Jó nagy szopás volt.
full cumi. en most allok hidszilent csere elott.
ha valakit erdekel, akkor 45-ert tudok meyle szettet (4db)
Vedd fel a kapcsolatot bendegúzzal!
Kinyomó szerszámot nem tudsz véletlenül?
2017.05.08. 07:59
Gallaca írta:rockolo77 írta:dreizwanzig írta:bzsoltie írta:
Alighanem megszolgálta már a magáét, ha még a gyári van benn.
Egy barátom csinálta, házi készítésű célszerszámmal. Jó nagy szopás volt.
full cumi. en most allok hidszilent csere elott.
ha valakit erdekel, akkor 45-ert tudok meyle szettet (4db)
Vedd fel a kapcsolatot bendegúzzal!
Kinyomó szerszámot nem tudsz véletlenül?
Atinak van, pikkpakk cseréli!
2017.05.22. 22:32
2017.05.23. 12:45
2017.06.01. 23:15
leslie írta:lacci írta:Ha valaki elolvassa ,vagy beleolvas a topikba ,nagy valószínűséggel elmegy a kedve attól,hogy BMW-t,vagy E39-est...
Az első kettő szerintem nem releváns, mivel csak néhány éves autók voltak...
A harmadiknál szerencséd is lehetett, illetve sokat számít az ismert múlt és a kötelező szervizek megléte. Ha pl. én folyamatosan Muha Atitól venném az autóimat, akkor valszeg nekem sem lenne magas a szervízköltség....
Anno Trabis korszakban nekem is volt Trabantom, én állandóan alatta feküdtem. Az akkor csajomnak az apjának is Trabija volt, az sosem szerelte....
Továbbá, azt se feledjük, hogy az E39-ek lassan 20 éves vasak lesznek, trikmillió kilóméterrel. Nem csoda, hogy tönkremennek.
2017.06.02. 10:41