Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.22. 08:09

Sziasztok! Már elég régen jártam erre, kicsit restellem is magam érte! :) De most történt valami, amihez tanácsot kérnék, bár tippem van, de szeretném ha alátámasztaná, megcáfolná valaki. Az alany, 97es 535ia. 70e kilóméterrel korábban egy elégé komoly váltó feljavítást kapott, még a wandlert is felújítattam, holott ez indokolatlan volt. Azóta semmi gond nem volt a váltóval. Tegnap azonban mentem egy 200 km oda 200 viszza túrát. Oda fele úgy 180. Kmnél mintha felüvöltött volna a viszkó. Félre is álltam, nézem, kézzel nem tudom eltekerni, járó motornál pedig gázt adva szerintem a fent említett hangot hallom. Ez eddig rendben is lenne, hogy behalt a viszkó de! Ezzel a jelenséggel párhuzamosan, elment a nyomaték, 1-2 ezerrel feljebb vált, és ebben bizonytalan vagyok de eltünt a lock up is szerintem. Gázadásra megemelkedik a fordulatszám, de a gázreakció sokkal lassabban követi a normálisnál. Mintha csak csúszna a kuplungos autónál a kopott kuplung. Ez pedig talán wandler lehet? A viszkó nem tud ilyen zavart okozni ugye? Gondolom az max túlhűt, vagy nem hűt. De ilyen jellegű tüneteket nem okozhat?

Ja és mindez, mindenféle előjel nélkül jött ki...

Tudom diag, de hétvégén nincs hol, plusz majd megkeresem Papp mestert is.

Kösz a válaszokat :)

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.23. 20:48

Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.24. 07:48

attila94 írta:Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Ez miez? :oops:

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.24. 08:07

Szerintem a riasztó szirénája.
Nem tűnik túl bonyolultnak.:-))

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.24. 13:29

Gallaca írta:
Domi0207 írta:Sziasztok!
Az autó egy E39 530d automata 135kw, 2000.03-as autó.
Amit egy pár hete tapasztalok, hogy pályán 5-ösbe letilt kb. 2000-es fordulatnál (110-120km/h) . Érdekes, hogy visszaváltva 4-esbe engedi, hogy pörögjön, bár üzemi állapotban, kisebb fordulatoknál sincs meg az az erő ami volt...
A másik amikor manuálba van és megállok egy pirosnál csak 2-esbe váltja vissza, ha húzok rajta egyet akkor beteszi 1-esbe is, de magától soha.
Mit lenne érdemes megnézni, tudtok e javasolni valakit Budapesten? Esetleg a váltó le tudja így szabályozni vagy adagoló?

Mindenképp adagoló :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Csodás... Kb mennyibe kerül most egy adagoló javítása/felújítása? Bár angol oldalon olyat is olvastam, hogy légtömegmérő is lehet a baj, nem árt megtisztítani...

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.24. 17:42

bendegúz írta:
attila94 írta:Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Ez miez? :oops:


96/07-i autó szirénája, Ni-Cd akksival. A 7.2V-os akkupakkból, az egyik 0, a másik 0.8V, a harmadik 2.0V-ra gyengült. Nyitásra riasztott, feltehetően az egyik képen látható oxidáció miatt, WDS szerint az test. Az akksikról eltávolítottam a bekötést, állandóan a rendes akksiról fog áramot kapni. Ha sikerül újraforrasztani az oxidált forrasztást, próba.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.24. 18:31

Domi0207 írta:
Gallaca írta:
Domi0207 írta:Sziasztok!
Az autó egy E39 530d automata 135kw, 2000.03-as autó.
Amit egy pár hete tapasztalok, hogy pályán 5-ösbe letilt kb. 2000-es fordulatnál (110-120km/h) . Érdekes, hogy visszaváltva 4-esbe engedi, hogy pörögjön, bár üzemi állapotban, kisebb fordulatoknál sincs meg az az erő ami volt...
A másik amikor manuálba van és megállok egy pirosnál csak 2-esbe váltja vissza, ha húzok rajta egyet akkor beteszi 1-esbe is, de magától soha.
Mit lenne érdemes megnézni, tudtok e javasolni valakit Budapesten? Esetleg a váltó le tudja így szabályozni vagy adagoló?

Mindenképp adagoló :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Csodás... Kb mennyibe kerül most egy adagoló javítása/felújítása? Bár angol oldalon olyat is olvastam, hogy légtömegmérő is lehet a baj, nem árt megtisztítani...

Én kb 1 éve asszem 60-70 ezres ajánlatot kaptam a felújításra gyári padon tesztelve, beállítva 1 év garival. Nem tudom már, hogy hol mondták.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.24. 19:03

atesz155 írta:
Domi0207 írta:
Gallaca írta:
Domi0207 írta:Sziasztok!
Az autó egy E39 530d automata 135kw, 2000.03-as autó.
Amit egy pár hete tapasztalok, hogy pályán 5-ösbe letilt kb. 2000-es fordulatnál (110-120km/h) . Érdekes, hogy visszaváltva 4-esbe engedi, hogy pörögjön, bár üzemi állapotban, kisebb fordulatoknál sincs meg az az erő ami volt...
A másik amikor manuálba van és megállok egy pirosnál csak 2-esbe váltja vissza, ha húzok rajta egyet akkor beteszi 1-esbe is, de magától soha.
Mit lenne érdemes megnézni, tudtok e javasolni valakit Budapesten? Esetleg a váltó le tudja így szabályozni vagy adagoló?

Mindenképp adagoló :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Csodás... Kb mennyibe kerül most egy adagoló javítása/felújítása? Bár angol oldalon olyat is olvastam, hogy légtömegmérő is lehet a baj, nem árt megtisztítani...

Én kb 1 éve asszem 60-70 ezres ajánlatot kaptam a felújításra gyári padon tesztelve, beállítva 1 év garival. Nem tudom már, hogy hol mondták.

:hangos: 30d :hangos: adagolóóóóóóóóóóóó??????????????
Mindjárt átmegyek a fácséra! :doglotlo:

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.07.26. 21:43

yoda_mester írta:Sziasztok! Már elég régen jártam erre, kicsit restellem is magam érte! :) De most történt valami, amihez tanácsot kérnék, bár tippem van, de szeretném ha alátámasztaná, megcáfolná valaki. Az alany, 97es 535ia. 70e kilóméterrel korábban egy elégé komoly váltó feljavítást kapott, még a wandlert is felújítattam, holott ez indokolatlan volt. Azóta semmi gond nem volt a váltóval. Tegnap azonban mentem egy 200 km oda 200 viszza túrát. Oda fele úgy 180. Kmnél mintha felüvöltött volna a viszkó. Félre is álltam, nézem, kézzel nem tudom eltekerni, járó motornál pedig gázt adva szerintem a fent említett hangot hallom. Ez eddig rendben is lenne, hogy behalt a viszkó de! Ezzel a jelenséggel párhuzamosan, elment a nyomaték, 1-2 ezerrel feljebb vált, és ebben bizonytalan vagyok de eltünt a lock up is szerintem. Gázadásra megemelkedik a fordulatszám, de a gázreakció sokkal lassabban követi a normálisnál. Mintha csak csúszna a kuplungos autónál a kopott kuplung. Ez pedig talán wandler lehet? A viszkó nem tud ilyen zavart okozni ugye? Gondolom az max túlhűt, vagy nem hűt. De ilyen jellegű tüneteket nem okozhat?

Ja és mindez, mindenféle előjel nélkül jött ki...

Tudom diag, de hétvégén nincs hol, plusz majd megkeresem Papp mestert is.

Kösz a válaszokat :)

Erre az elment a nyomaték / lassú gázreakció kérdésre nálam a vezető alatti nagynyomású üzemanyagszivattyú cseréje volt a megoldás... illetve még a légtömegmérőt is érdemes átfújni egy speciális erre való tisztítóval.

https://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/legtomegmero-tisztito/-CRC32712

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.01. 21:28

Sziasztok!

A belső tükröm gondolt egyet és szétfolyt..
Gondolom csere!
Találkozott már vki a jelenséggel?

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.01. 23:57

KáBé írta:Sziasztok!

A belső tükröm gondolt egyet és szétfolyt..
Gondolom csere!
Találkozott már vki a jelenséggel?

Ma is találkoztam eggyel! Főleg azok folynak szét amiken a fényérzékelő alul a műanyag karimában van, nem az üvegben.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.04. 00:22

atesz155 írta:
Domi0207 írta:
Gallaca írta:
Domi0207 írta:Sziasztok!
Az autó egy E39 530d automata 135kw, 2000.03-as autó.
Amit egy pár hete tapasztalok, hogy pályán 5-ösbe letilt kb. 2000-es fordulatnál (110-120km/h) . Érdekes, hogy visszaváltva 4-esbe engedi, hogy pörögjön, bár üzemi állapotban, kisebb fordulatoknál sincs meg az az erő ami volt...
A másik amikor manuálba van és megállok egy pirosnál csak 2-esbe váltja vissza, ha húzok rajta egyet akkor beteszi 1-esbe is, de magától soha.
Mit lenne érdemes megnézni, tudtok e javasolni valakit Budapesten? Esetleg a váltó le tudja így szabályozni vagy adagoló?

Mindenképp adagoló :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Csodás... Kb mennyibe kerül most egy adagoló javítása/felújítása? Bár angol oldalon olyat is olvastam, hogy légtömegmérő is lehet a baj, nem árt megtisztítani...

Én kb 1 éve asszem 60-70 ezres ajánlatot kaptam a felújításra gyári padon tesztelve, beállítva 1 év garival. Nem tudom már, hogy hol mondták.


Köszi :)

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.04. 00:26

bendegúz írta:
atesz155 írta:
Domi0207 írta:
Gallaca írta:
Domi0207 írta:Sziasztok!
Az autó egy E39 530d automata 135kw, 2000.03-as autó.
Amit egy pár hete tapasztalok, hogy pályán 5-ösbe letilt kb. 2000-es fordulatnál (110-120km/h) . Érdekes, hogy visszaváltva 4-esbe engedi, hogy pörögjön, bár üzemi állapotban, kisebb fordulatoknál sincs meg az az erő ami volt...
A másik amikor manuálba van és megállok egy pirosnál csak 2-esbe váltja vissza, ha húzok rajta egyet akkor beteszi 1-esbe is, de magától soha.
Mit lenne érdemes megnézni, tudtok e javasolni valakit Budapesten? Esetleg a váltó le tudja így szabályozni vagy adagoló?

Mindenképp adagoló :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Csodás... Kb mennyibe kerül most egy adagoló javítása/felújítása? Bár angol oldalon olyat is olvastam, hogy légtömegmérő is lehet a baj, nem árt megtisztítani...

Én kb 1 éve asszem 60-70 ezres ajánlatot kaptam a felújításra gyári padon tesztelve, beállítva 1 év garival. Nem tudom már, hogy hol mondták.

:hangos: 30d :hangos: adagolóóóóóóóóóóóó??????????????
Mindjárt átmegyek a fácséra! :doglotlo:


Más lenne?
Még nem volt időm elvinni sehova, de azóta annyi változott, hogy nem tilt le 2000-nel, csak egyszerűen nem húz rendesen üzemi állapotba. Hideg motornál 10percig minden okés...

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.13. 19:47

Sziasztok!

Próbáltam rákeresni, de nem nagyon találtam ilyen problémát..
Szóval: Most, hogy ilyen fantasztikus meleg van, kicsit megzakkant az óracsoportom, és a rádióm. Indítás után pár percig jó az index visszajelző, aztán egyszer csak úgy marad, folyamatosan villog, kattog, irányváltásnál a másik irányba ugyan átvált, de ott is "beakad", de van hogy egyáltalán nem jelez semmit, VISZONT kívül mindvégig működik hibátlanul! Ugyan ez igaz a ködlámpa visszajelzőre is (csak próbáltam, nem azzal járok :facepalm: ) Ezzel egy időben a rádió is lefagy, beragad 1-1 rádióadó, gombokra nem reagál, van hogy kikapcsol, és nem lehet visszakapcsolni sem. Ahogy áthűl az autó, minden hibátlanul működik újra. :roll:
LCM-re gondoltam, de akkor kívül sem működne, illetve mi köze a rádiónak hozzá?! Lehet hogy valami testpont szivat?

96.04 525 tds manuális az egyed.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.14. 19:01

Kajarin írta:Sziasztok!

Próbáltam rákeresni, de nem nagyon találtam ilyen problémát..
Szóval: Most, hogy ilyen fantasztikus meleg van, kicsit megzakkant az óracsoportom, és a rádióm. Indítás után pár percig jó az index visszajelző, aztán egyszer csak úgy marad, folyamatosan villog, kattog, irányváltásnál a másik irányba ugyan átvált, de ott is "beakad", de van hogy egyáltalán nem jelez semmit, VISZONT kívül mindvégig működik hibátlanul! Ugyan ez igaz a ködlámpa visszajelzőre is (csak próbáltam, nem azzal járok :facepalm: ) Ezzel egy időben a rádió is lefagy, beragad 1-1 rádióadó, gombokra nem reagál, van hogy kikapcsol, és nem lehet visszakapcsolni sem. Ahogy áthűl az autó, minden hibátlanul működik újra. :roll:
LCM-re gondoltam, de akkor kívül sem működne, illetve mi köze a rádiónak hozzá?! Lehet hogy valami testpont szivat?

96.04 525 tds manuális az egyed.

gyújtáskapcsoló? :?:

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.14. 20:27

Schnitzer írta:
Kajarin írta:Sziasztok!

Próbáltam rákeresni, de nem nagyon találtam ilyen problémát..
Szóval: Most, hogy ilyen fantasztikus meleg van, kicsit megzakkant az óracsoportom, és a rádióm. Indítás után pár percig jó az index visszajelző, aztán egyszer csak úgy marad, folyamatosan villog, kattog, irányváltásnál a másik irányba ugyan átvált, de ott is "beakad", de van hogy egyáltalán nem jelez semmit, VISZONT kívül mindvégig működik hibátlanul! Ugyan ez igaz a ködlámpa visszajelzőre is (csak próbáltam, nem azzal járok :facepalm: ) Ezzel egy időben a rádió is lefagy, beragad 1-1 rádióadó, gombokra nem reagál, van hogy kikapcsol, és nem lehet visszakapcsolni sem. Ahogy áthűl az autó, minden hibátlanul működik újra. :roll:
LCM-re gondoltam, de akkor kívül sem működne, illetve mi köze a rádiónak hozzá?! Lehet hogy valami testpont szivat?

96.04 525 tds manuális az egyed.

gyújtáskapcsoló? :?:


Na erre még nem gondoltam, egyébként hibátlannak tűnik, működik ahogy kell. Lehet valahogy "tesztelni", hogy az-e? esetleg ha rádugjuk gépre írhat valamit szerintetek?Azóta annyi változott, hogy a CD/FM között is random váltogat, mikor melege van és épp nem lefagy.

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.08.27. 12:08

Sziasztok!
E39 523 Touring 98-as.Bal első centrálzár nem működteti a gombot.Se nyitásnál,se zárásnál.Mik a tapasztalatok?Mi szokott tönkremenni?Merre keresgéljek?Előre is köszönöm.Viktor

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.09.06. 17:08

Sziasztok!
Sajnos a problémámmal már régóta küszködök és számos fórumon keresgéltem már és számos szerelőnél is voltam. Adott egy 523i Touring egy M52TUB25 motorral. A hiba a következő: teljesen véletlenszerűen néha nem indul az autó elsőre. Az önindító teker, a benzinszivattyú és az injektorok is jók, egyszerűen csak van, hogy elsőre nem indul. Általában másodjára beindul de kb. minden 100.ik indításnál az a tünet jelentkezik, hogy erőtlen a motor, egyébként ezt leszámítva semmilyen más tünet nincs. Ez a hiba 2 éve az autó megvétele óta fennáll és nem sikerült megoldani, általában rámondták, hogy használjam így, viszont sokszor kellemetlenségeket okoz. A kérdésem az lenne, hátha valaki tapasztalt hasonlót, hogy merre keressem a hiba forrását? A diag egyébként nem dob ki hibakódot.
A válaszokat előre is köszönöm!

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.09.06. 20:02

Sziasztok,

25d, néha megy, néha nem. erőtlen, 2000-3000ig engedi csak forgatni, ha véletlen tovább engedi, akkor egy gázelvétel/padlóra felépül a teljes nyomás(akár alacsony fordulatról is), megy mint a barom, de ez is véletlenszerű. vákuum jó. turbó picit lóg, kb 1 mm, tengely irányban nem érezhető. vtg jó. diag szerint a turbó nem csinál elég nyomást.
druckwandler? (550mbar alapjáraton, 250mbar 50%on, ez gondolom oké, tengelyt mozgatja.)
vagy valami szenzor?
nehezen hiszem el, hogy turbó, ezerszer rosszabb állapotú turbók húznak. a leömlő biztos hogy jó, utána a bilincset lelazítottam, kevésbé volt érezhető a nyomásépülés közbeni ingadozás/hullámzás, de számottevő különbség nem volt, így talán kizárhatom hogy összeomlott a kipufogóban vmi.
hibakód természetesen nincs.
nagyon örülnék pár tanácsnak.
köszi!

Re: NEM MŰKÖDIK! MI LEHET A BAJ? (E39)

2018.09.06. 22:09

ST1 írta:Sziasztok,

25d, néha megy, néha nem. erőtlen, 2000-3000ig engedi csak forgatni, ha véletlen tovább engedi, akkor egy gázelvétel/padlóra felépül a teljes nyomás(akár alacsony fordulatról is), megy mint a barom, de ez is véletlenszerű. vákuum jó. turbó picit lóg, kb 1 mm, tengely irányban nem érezhető. vtg jó. diag szerint a turbó nem csinál elég nyomást.
druckwandler? (550mbar alapjáraton, 250mbar 50%on, ez gondolom oké, tengelyt mozgatja.)
vagy valami szenzor?
nehezen hiszem el, hogy turbó, ezerszer rosszabb állapotú turbók húznak. a leömlő biztos hogy jó, utána a bilincset lelazítottam, kevésbé volt érezhető a nyomásépülés közbeni ingadozás/hullámzás, de számottevő különbség nem volt, így talán kizárhatom hogy összeomlott a kipufogóban vmi.
hibakód természetesen nincs.
nagyon örülnék pár tanácsnak.
köszi!
Eloadat, uzemanyag nyomasok?
Hozzászólás küldése

VigLink badge