2019.09.23. 10:47
Bandi1978 írta:520d2003 írta:Enyhe vizfolyást észleltem a motorblok első oldaláról ezért ugy döntöttem lebontom és kicserélem a vizpumpát ugy sem volt még és szerintem az lessz a ludas.
Viszko..burkolat lent van..a két szij levétele következne...
A hosszabik felaiztásához kérnék segitséget mert videót nem találtam..és a rezgéscsilapitó egységemből 11282247175 mintha egy darab le lenne törve. Ezért is nem akarok találgatni. Megnézem a görgöket is és ha kell cserélem azokat is.
Szia!
Ez a diagrammod, ha jól olvasom:
RealOEM
Ez amolyan rugós-olajos automata szíjfeszítő, ha jól emlékszem a csavar meghúzási irányába kell lazítani.
Ha nehézkesen is megy, de meg kell lazulnia. De ha rendesen rálátsz, némi áttekintés után látható is a geometriai irány, amerre lazítani lehet.
2019.09.23. 11:05
2019.09.23. 12:38
GA0425 írta:Sziasztok,
A pollenszűrők házából a tűzfalba vezető könyökök tűzfal felőli oldalán lévő tömítések teljesen elporladtak, és szeretném őket javítani. Van erre bárkinek bevett megoldása a könyökök cseréjén kívül?
GÁ
2019.09.23. 13:39
520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..
2019.09.23. 13:52
NagySándor írta:GA0425 írta:Sziasztok,
A pollenszűrők házából a tűzfalba vezető könyökök tűzfal felőli oldalán lévő tömítések teljesen elporladtak, és szeretném őket javítani. Van erre bárkinek bevett megoldása a könyökök cseréjén kívül?
GÁ
Jó kérdés, engem is érdekelne..
2019.09.23. 14:50
Bandi1978 írta:NagySándor írta:GA0425 írta:Sziasztok,
A pollenszűrők házából a tűzfalba vezető könyökök tűzfal felőli oldalán lévő tömítések teljesen elporladtak, és szeretném őket javítani. Van erre bárkinek bevett megoldása a könyökök cseréjén kívül?
GÁ
Jó kérdés, engem is érdekelne..
Tehát ami ezt fogadja a tűzfalban, az a gumi-műanyag rögzítőtömítés ment szét?
Mert akkor az bontó, ott biztos van apróért ilyesmi.
Ha viszont a könyökről vagy a kimeneténél lévő habtömítésről van szó, akkor szintén inkább bontó.
Mert az a habtömítés azért csak hőálló, egy ablaktömítő habgumival nem lehet pótolni.
Egyébként nálam az egyik ilyen könyökből hiányzott egy darab, pótoltam fekete szilikonnal, de kiesett belőle.
2019.09.23. 20:20
Bandi1978 írta:520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..
Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...
2019.09.23. 22:30
520d2003 írta:Bandi1978 írta:520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..
Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...
Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502
2019.09.23. 22:36
520d2003 írta:Bandi1978 írta:520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..
Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...
Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502
2019.09.24. 08:19
Gallaca írta:520d2003 írta:Bandi1978 írta:520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..
Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...
Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502
Bár megfogadtam, hogy annak aki összeszemeteli a topicot nem válaszolok, de már nem bírom elnézni hátha befejeződik! https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... nt/BzRYhMS
2019.09.24. 10:48
Bandi1978 írta:Gallaca írta:520d2003 írta:Bandi1978 írta:520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..
Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...
Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502
Bár megfogadtam, hogy annak aki összeszemeteli a topicot nem válaszolok, de már nem bírom elnézni hátha befejeződik! https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... nt/BzRYhMS
Jogos!
És legalább most is tanultunk valamit, hogy ennél a feszítő típusnál nem a csavar a fogópont.
2019.09.24. 20:07
Gallaca írta:520d2003 írta:Bandi1978 írta:520d2003 írta:
Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502
Bár megfogadtam, hogy annak aki összeszemeteli a topicot nem válaszolok, de már nem bírom elnézni hátha befejeződik! https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... nt/BzRYhMS
Jogos!
És legalább most is tanultunk valamit, hogy ennél a feszítő típusnál nem a csavar a fogópont.
Köszönöm a segítséget jól magadba bírtad tartani....útaljak egy kis összeget esetleg kedveségedért?
A szemetelés - hogy a te kulturált megnyilvánulásodat idézzem - szerintem a te megnyilvánulásod volt. Mint ahogy láthatod más sem tudta , szerintem a fórumnak éppen erről kellene szólnia hogy segítsünk egymásnak ha tudunk. Kúltúra, inteligencia megértés segitőkészség..?
2019.09.25. 21:15
520d2003 írta:Köszönöm a segítséget jól magadba bírtad tartani....útaljak egy kis összeget esetleg kedveségedért?
A szemetelés - hogy a te kulturált megnyilvánulásodat idézzem - szerintem a te megnyilvánulásod volt. Mint ahogy láthatod más sem tudta , szerintem a fórumnak éppen erről kellene szólnia hogy segítsünk egymásnak ha tudunk. Kúltúra, inteligencia megértés segitőkészség..?
gskill írta:Ilyen topikot sem láttam, viszont láttam, hogy sokan vannak itt, akik ódzkodnak a szereléstől. Ezzel nincs is baj, valahol el kell kezdeni, akár legyen az egy kerékcsere. Sokan tudjátok, hogy egy e39-et építek, egy e36-ot már majdnem befejeztem, viszont nem tudtam eldönteni azt sem, hogy hova írjak ezzel kapcsolatban Illetve híre kelt a haszkovós garázssoros szerelgetéses minitaliknak. Legyen az motorcsere vagy kerékcsere, itt a helye!
Figyelem: Ez nem a hibamegoldós topik, kérlek titeket, ezekről a megfelelő topikban informálódjatok!
Ami jöhet: koszos-szerelős képek; vagány, esetleg egyedi szerszámok; probléma megvalósítások; ilyen volt-->ilyen lett képek; és videók
Segítség a képfeltöltéshez:link
2019.10.02. 15:05
2019.10.02. 15:50
Apa8 írta:Az olajnyomás mechanikus ellenőrzésre valahol kell lennie egy csavarnak a blokkon, amit kivéve a nyomásmérő órát lehet csatlakoztatni.
Ha valaki tudja merre keressem ne tartsa magába.
Előre is köszi
2019.10.04. 09:59
muhaati írta:Apa8 írta:Az olajnyomás mechanikus ellenőrzésre valahol kell lennie egy csavarnak a blokkon, amit kivéve a nyomásmérő órát lehet csatlakoztatni.
Ha valaki tudja merre keressem ne tartsa magába.
Előre is köszi
A blokkon nincs, az olajszűrőházban van az olajnyomás gomba, annak a helyén tudsz nyomást mérni.
2019.10.04. 14:50
2019.10.05. 10:37
2019.10.07. 15:01
2019.10.08. 11:47
Bandi1978 írta:gyedavid írta:Sziasztok!
Hideginditásnál fulladozik a motor, gázfröccs kell neki, hogy beálljon az alapjárat. Mit ellenőrizzek?
Elsőként az alapjárati motort.