Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 10:47

Bandi1978 írta:
520d2003 írta:Enyhe vizfolyást észleltem a motorblok első oldaláról ezért ugy döntöttem lebontom és kicserélem a vizpumpát ugy sem volt még és szerintem az lessz a ludas.
Viszko..burkolat lent van..a két szij levétele következne...
A hosszabik felaiztásához kérnék segitséget mert videót nem találtam..és a rezgéscsilapitó egységemből 11282247175 mintha egy darab le lenne törve. Ezért is nem akarok találgatni. Megnézem a görgöket is és ha kell cserélem azokat is.


Szia!

Ez a diagrammod, ha jól olvasom:
RealOEM
Ez amolyan rugós-olajos automata szíjfeszítő, ha jól emlékszem a csavar meghúzási irányába kell lazítani.
Ha nehézkesen is megy, de meg kell lazulnia. De ha rendesen rálátsz, némi áttekintés után látható is a geometriai irány, amerre lazítani lehet.


Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 11:05

Sziasztok,

A pollenszűrők házából a tűzfalba vezető könyökök tűzfal felőli oldalán lévő tömítések teljesen elporladtak, és szeretném őket javítani. Van erre bárkinek bevett megoldása a könyökök cseréjén kívül?

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 12:38

GA0425 írta:Sziasztok,

A pollenszűrők házából a tűzfalba vezető könyökök tűzfal felőli oldalán lévő tömítések teljesen elporladtak, és szeretném őket javítani. Van erre bárkinek bevett megoldása a könyökök cseréjén kívül?



Jó kérdés, engem is érdekelne..

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 13:39

520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..


Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 13:52

NagySándor írta:
GA0425 írta:Sziasztok,

A pollenszűrők házából a tűzfalba vezető könyökök tűzfal felőli oldalán lévő tömítések teljesen elporladtak, és szeretném őket javítani. Van erre bárkinek bevett megoldása a könyökök cseréjén kívül?



Jó kérdés, engem is érdekelne..

Tehát ami ezt fogadja a tűzfalban, az a gumi-műanyag rögzítőtömítés ment szét?
Mert akkor az bontó, ott biztos van apróért ilyesmi.
:arrow:
Kép
Ha viszont a könyökről vagy a kimeneténél lévő habtömítésről van szó, akkor szintén inkább bontó.
Mert az a habtömítés azért csak hőálló, egy ablaktömítő habgumival nem lehet pótolni.
Egyébként nálam az egyik ilyen könyökből hiányzott egy darab, pótoltam fekete szilikonnal, de kiesett belőle.

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 14:50

Bandi1978 írta:
NagySándor írta:
GA0425 írta:Sziasztok,

A pollenszűrők házából a tűzfalba vezető könyökök tűzfal felőli oldalán lévő tömítések teljesen elporladtak, és szeretném őket javítani. Van erre bárkinek bevett megoldása a könyökök cseréjén kívül?



Jó kérdés, engem is érdekelne..

Tehát ami ezt fogadja a tűzfalban, az a gumi-műanyag rögzítőtömítés ment szét?
Mert akkor az bontó, ott biztos van apróért ilyesmi.
:arrow:
Kép
Ha viszont a könyökről vagy a kimeneténél lévő habtömítésről van szó, akkor szintén inkább bontó.
Mert az a habtömítés azért csak hőálló, egy ablaktömítő habgumival nem lehet pótolni.
Egyébként nálam az egyik ilyen könyökből hiányzott egy darab, pótoltam fekete szilikonnal, de kiesett belőle.


Szia,

Magán a gumikönyökön lévő tömítés ment tönkre, ami a tűzfalnál lenne hivatott tömíteni.

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 20:20

Bandi1978 írta:
520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..


Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...


Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 22:30

520d2003 írta:
Bandi1978 írta:
520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..


Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...


Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502

Így van.

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.23. 22:36

520d2003 írta:
Bandi1978 írta:
520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..


Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...


Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502

:offtopic
Bár megfogadtam, hogy annak aki összeszemeteli a topicot nem válaszolok, de már nem bírom elnézni hátha befejeződik! :facepalm: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... nt/BzRYhMS

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.24. 08:19

Gallaca írta:
520d2003 írta:
Bandi1978 írta:
520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..


Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...


Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502

:offtopic
Bár megfogadtam, hogy annak aki összeszemeteli a topicot nem válaszolok, de már nem bírom elnézni hátha befejeződik! :facepalm: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... nt/BzRYhMS

Jogos! :oops:
És legalább most is tanultunk valamit, hogy ennél a feszítő típusnál nem a csavar a fogópont.

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.24. 10:48

Bandi1978 írta:
Gallaca írta:
520d2003 írta:
Bandi1978 írta:
520d2003 írta:Köszönöm...csak félő hogy mivel a görgő csavarjára tudok ráfogni..és nagy erőt kell kifejteni nehogy a menet megszakadjon, mert más fogási helyet nem találok..


Nyugodtan nyomhatod rá a kulcsot, ez eleve így lett kitalálva, hogy a csavarral oldod a rugót, nincs másik pont hozzá. Ha nehezen indul, akkor az a kis lengéscsillapítószerű nyomóeszköz talán kissé megszorult, majd enged. Utána pedig érdemes lesz megtisztítani.
Le lehet szedni róla a kis gumisapkát, alatta van egy rugó, meg némi olaj (akár motorolajjal is újratölthető). Az olaj feltehetőleg azért, hogy a rugó ne ragadjon meg idővel a sok hőségtől ami éri. Persze a mérnök mindezt 5 évre tervezte, ezért idővel ha kimegy az olaj megragadhat...


Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502

:offtopic
Bár megfogadtam, hogy annak aki összeszemeteli a topicot nem válaszolok, de már nem bírom elnézni hátha befejeződik! :facepalm: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... nt/BzRYhMS

Jogos! :oops:
És legalább most is tanultunk valamit, hogy ennél a feszítő típusnál nem a csavar a fogópont.


Köszönöm a segítséget jól magadba bírtad tartani....útaljak egy kis összeget esetleg kedveségedért?
A szemetelés - hogy a te kulturált megnyilvánulásodat idézzem - szerintem a te megnyilvánulásod volt. Mint ahogy láthatod más sem tudta , szerintem a fórumnak éppen erről kellene szólnia hogy segítsünk egymásnak ha tudunk. Kúltúra, inteligencia megértés segitőkészség..?

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.24. 20:07

Gallaca írta:
520d2003 írta:
Bandi1978 írta:
520d2003 írta:

Köszi, ha egyre gondolunk itt a 10 számmal jelzett 8-as csavarfejre fogjak rá??? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_7502

:offtopic
Bár megfogadtam, hogy annak aki összeszemeteli a topicot nem válaszolok, de már nem bírom elnézni hátha befejeződik! :facepalm: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... nt/BzRYhMS

Jogos! :oops:
És legalább most is tanultunk valamit, hogy ennél a feszítő típusnál nem a csavar a fogópont.


Köszönöm a segítséget jól magadba bírtad tartani....útaljak egy kis összeget esetleg kedveségedért?
A szemetelés - hogy a te kulturált megnyilvánulásodat idézzem - szerintem a te megnyilvánulásod volt. Mint ahogy láthatod más sem tudta , szerintem a fórumnak éppen erről kellene szólnia hogy segítsünk egymásnak ha tudunk. Kúltúra, inteligencia megértés segitőkészség..?


Apa kezdődik... :roki

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.09.25. 21:15

520d2003 írta:Köszönöm a segítséget jól magadba bírtad tartani....útaljak egy kis összeget esetleg kedveségedért?
A szemetelés - hogy a te kulturált megnyilvánulásodat idézzem - szerintem a te megnyilvánulásod volt. Mint ahogy láthatod más sem tudta , szerintem a fórumnak éppen erről kellene szólnia hogy segítsünk egymásnak ha tudunk. Kúltúra, inteligencia megértés segitőkészség..?

Igen, mostanában nagyszerűen tudok hallgatni, egyre jobban itt!
Idézem a topicindítót, immáron sokadszor ebben a topicban! Az efféle szemetelés, össze vissza írogatás miatt nem lehet már téma szerint semmit megtalálni a fórumban. Bár ahogy elnézem, nem nagyon érted a fórumban szemetelés fogalmát, ami esetünkben a topic témájától merőben eltérő kommentet, hozzászólást jelenti. Nem is értetted mit, miért írtam. Tehát igazad van, valóban szemetelés volt a kommentem, most elnézést kérek, hogy az offtopic témádra itt válaszoltam. Ha itt teszed fel a kérdésedet, vagy nem válaszol senki, vagy megfelelő topicban válaszol és nem találod meg. Tehát kénytelen itt! Jaaa és köszönöm, nem kell utalni semmit, vegyél rajta inkább még egy kis mobilnetet, hogy jobban el tudd olvasni a témaindítókat és a fórum működését. A jelzők közül pedig amit itt leírtál, hiányolom a türelmet és toleranciát, ami az utóbbi időben nagyon szükséges ebben a fórumban. Sem kulturálatlan, sem személyes nem volt az én hozzászólásomban... a segítséget pedig hagyjuk! :wink:
gskill írta:Ilyen topikot sem láttam, viszont láttam, hogy sokan vannak itt, akik ódzkodnak a szereléstől. Ezzel nincs is baj, valahol el kell kezdeni, akár legyen az egy kerékcsere. Sokan tudjátok, hogy egy e39-et építek, egy e36-ot már majdnem befejeztem, viszont nem tudtam eldönteni azt sem, hogy hova írjak ezzel kapcsolatban :roll: Illetve híre kelt a haszkovós garázssoros szerelgetéses minitaliknak. Legyen az motorcsere vagy kerékcsere, itt a helye!

Figyelem: Ez nem a hibamegoldós topik, kérlek titeket, ezekről a megfelelő topikban informálódjatok!

Ami jöhet: koszos-szerelős képek; vagány, esetleg egyedi szerszámok; probléma megvalósítások; ilyen volt-->ilyen lett képek; és videók

Segítség a képfeltöltéshez:link

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 NagyMatyas, NagySándor
Értékelés: 9.52%

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.10.02. 15:05

Az olajnyomás mechanikus ellenőrzésre valahol kell lennie egy csavarnak a blokkon, amit kivéve a nyomásmérő órát lehet csatlakoztatni.
Ha valaki tudja merre keressem ne tartsa magába.
Előre is köszi

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.10.02. 15:50

Apa8 írta:Az olajnyomás mechanikus ellenőrzésre valahol kell lennie egy csavarnak a blokkon, amit kivéve a nyomásmérő órát lehet csatlakoztatni.
Ha valaki tudja merre keressem ne tartsa magába.
Előre is köszi


A blokkon nincs, az olajszűrőházban van az olajnyomás gomba, annak a helyén tudsz nyomást mérni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: Apa8
Értékelés: 4.76%

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.10.04. 09:59

muhaati írta:
Apa8 írta:Az olajnyomás mechanikus ellenőrzésre valahol kell lennie egy csavarnak a blokkon, amit kivéve a nyomásmérő órát lehet csatlakoztatni.
Ha valaki tudja merre keressem ne tartsa magába.
Előre is köszi


A blokkon nincs, az olajszűrőházban van az olajnyomás gomba, annak a helyén tudsz nyomást mérni.



Köszönöm!

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.10.04. 14:50

Sziasztok!
Hideginditasnal fulladozik a motor, gazfroccs kell neki hogy bealljon az alapjarat.
Mi lehet a probléma? Mit ellenorizzek?
Köszönöm előre is!
Dávid

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.10.05. 10:37

gyedavid írta:Sziasztok!
Hideginditásnál fulladozik a motor, gázfröccs kell neki, hogy beálljon az alapjárat. Mit ellenőrizzek?

Elsőként az alapjárati motort.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: gyedavid
Értékelés: 4.76%

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.10.07. 15:01

Egy kis vérfrissítés volt a hétvégén. Motortartó gumibak (jobb, bal) egy gyári felújított turbó, és természetesen új olaj és kartergáz szűrő.
Kép

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Apa8 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Javítás, szerelgetés, Let's Build it!

2019.10.08. 11:47

Bandi1978 írta:
gyedavid írta:Sziasztok!
Hideginditásnál fulladozik a motor, gázfröccs kell neki, hogy beálljon az alapjárat. Mit ellenőrizzek?

Elsőként az alapjárati motort.


Köszi, ránézek!
Hozzászólás küldése

VigLink badge