2020.01.27. 17:00
2020.01.27. 19:31
NagySándor írta:Viro írta:Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni, mert nem tudom elindítani a kályhámat inpával sem.
Ha jól értem folyamatosan túlhevülést jelez, a hibatároló üres mégsem indul.
A belsejét kitakarítottam, ellenőriztem, új tömítéskészlettel összeraktam, felraktam egy új keringető szivattyút, mégsem kerek a történet. Hol lehet a hiba?
Szia,
volt egyszer egy túlhevülésed. Először vedd le az akksisarut negyed órára hátha törli. Aztán indítsd INPA-val és figyeld végig. Ha ez nem jön be, akkor
a pin 1 -re csatolva +12 voltot direktben indíthatod a kályhát analóg. Ha indul, nézd az INPA-n státusban mit csinál.
Ha így se indul akkor lehetséges, hogy az NTC termistor adta meg magát. Ez a hőmérsékletérzékelő a panelon. Ez olcsó, én cseréltem már,
de mégsem ajánlom, mert ezekből millió féle van. Nekem 12kohm-ossal működött 3760k 0.1W, de nem bírta csak egy évig. Ráadásul ha itt valami gebasz van leégetheted
a panelt, vagy akár az egész kályhát is. !!! Ha ez hiba, akkor nagy valószínűséggel hibakódot írna és a vízhőmérsékletre folyamatosan +125fokot írna. Szóval ezt inkább vedd csak infónak!!!
Végső esetben, ajánlanám, hogy cseréld ki a panelt, én is ezt tettem. Van egy itthon egy srác, profi vezérlőket készít:
https://www.ebay.com/itm/DIESEL-Afterma ... SwI2xX8hMN
(neten kívül rendeled még kicsit olcsóbb is talán)
Nekem ezzel működik, hosszabb részleteket privátban.
Továbbá figyeld természetesen, hogy működik-e a vízszivattyú és teszteld az üzemanyagpumpát is! A szivattyú tud túlhevülést okozni, főleg ha rosszul légtelenítetted le a rendszert.
Azért az megnyugtatóbb lenne, ha írna valami hibaüzenetet, mert enélkül ezek csak tippek.
2020.01.27. 21:35
Viro írta:NagySándor írta:Viro írta:Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni, mert nem tudom elindítani a kályhámat inpával sem.
Ha jól értem folyamatosan túlhevülést jelez, a hibatároló üres mégsem indul.
A belsejét kitakarítottam, ellenőriztem, új tömítéskészlettel összeraktam, felraktam egy új keringető szivattyút, mégsem kerek a történet. Hol lehet a hiba?
Szia,
volt egyszer egy túlhevülésed. Először vedd le az akksisarut negyed órára hátha törli. Aztán indítsd INPA-val és figyeld végig. Ha ez nem jön be, akkor
a pin 1 -re csatolva +12 voltot direktben indíthatod a kályhát analóg. Ha indul, nézd az INPA-n státusban mit csinál.
Ha így se indul akkor lehetséges, hogy az NTC termistor adta meg magát. Ez a hőmérsékletérzékelő a panelon. Ez olcsó, én cseréltem már,
de mégsem ajánlom, mert ezekből millió féle van. Nekem 12kohm-ossal működött 3760k 0.1W, de nem bírta csak egy évig. Ráadásul ha itt valami gebasz van leégetheted
a panelt, vagy akár az egész kályhát is. !!! Ha ez hiba, akkor nagy valószínűséggel hibakódot írna és a vízhőmérsékletre folyamatosan +125fokot írna. Szóval ezt inkább vedd csak infónak!!!
Végső esetben, ajánlanám, hogy cseréld ki a panelt, én is ezt tettem. Van egy itthon egy srác, profi vezérlőket készít:
https://www.ebay.com/itm/DIESEL-Afterma ... SwI2xX8hMN
(neten kívül rendeled még kicsit olcsóbb is talán)
Nekem ezzel működik, hosszabb részleteket privátban.
Továbbá figyeld természetesen, hogy működik-e a vízszivattyú és teszteld az üzemanyagpumpát is! A szivattyú tud túlhevülést okozni, főleg ha rosszul légtelenítetted le a rendszert.
Azért az megnyugtatóbb lenne, ha írna valami hibaüzenetet, mert enélkül ezek csak tippek.
Nos, áramtalanítottam, eltűnt a túlmelegedéses hibaüzenet, utána szépen elindítottam inpával, izzított, begyújtott, ment szépen minden 2-3 percig, amikor is a hűtőközeg hőmérséklete elérte a 125 fokot, és túlmelegedéssel ismét leállt. Fokozatosan ment fel a hőmérséklet fokról fokra 125-ig. Ilyen amikor NTC termistor hiba van?
Ma mentem az autóval 70km-t, létezhet, hogy még mindig levegős a rendszer?
2020.01.27. 21:54
NagySándor írta:Viro írta:NagySándor írta:Viro írta:Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni, mert nem tudom elindítani a kályhámat inpával sem.
Ha jól értem folyamatosan túlhevülést jelez, a hibatároló üres mégsem indul.
A belsejét kitakarítottam, ellenőriztem, új tömítéskészlettel összeraktam, felraktam egy új keringető szivattyút, mégsem kerek a történet. Hol lehet a hiba?
Szia,
volt egyszer egy túlhevülésed. Először vedd le az akksisarut negyed órára hátha törli. Aztán indítsd INPA-val és figyeld végig. Ha ez nem jön be, akkor
a pin 1 -re csatolva +12 voltot direktben indíthatod a kályhát analóg. Ha indul, nézd az INPA-n státusban mit csinál.
Ha így se indul akkor lehetséges, hogy az NTC termistor adta meg magát. Ez a hőmérsékletérzékelő a panelon. Ez olcsó, én cseréltem már,
de mégsem ajánlom, mert ezekből millió féle van. Nekem 12kohm-ossal működött 3760k 0.1W, de nem bírta csak egy évig. Ráadásul ha itt valami gebasz van leégetheted
a panelt, vagy akár az egész kályhát is. !!! Ha ez hiba, akkor nagy valószínűséggel hibakódot írna és a vízhőmérsékletre folyamatosan +125fokot írna. Szóval ezt inkább vedd csak infónak!!!
Végső esetben, ajánlanám, hogy cseréld ki a panelt, én is ezt tettem. Van egy itthon egy srác, profi vezérlőket készít:
https://www.ebay.com/itm/DIESEL-Afterma ... SwI2xX8hMN
(neten kívül rendeled még kicsit olcsóbb is talán)
Nekem ezzel működik, hosszabb részleteket privátban.
Továbbá figyeld természetesen, hogy működik-e a vízszivattyú és teszteld az üzemanyagpumpát is! A szivattyú tud túlhevülést okozni, főleg ha rosszul légtelenítetted le a rendszert.
Azért az megnyugtatóbb lenne, ha írna valami hibaüzenetet, mert enélkül ezek csak tippek.
Nos, áramtalanítottam, eltűnt a túlmelegedéses hibaüzenet, utána szépen elindítottam inpával, izzított, begyújtott, ment szépen minden 2-3 percig, amikor is a hűtőközeg hőmérséklete elérte a 125 fokot, és túlmelegedéssel ismét leállt. Fokozatosan ment fel a hőmérséklet fokról fokra 125-ig. Ilyen amikor NTC termistor hiba van?
Ma mentem az autóval 70km-t, létezhet, hogy még mindig levegős a rendszer?
Nem, az NTC-nél hőmérsékletérzékelő hibát ír, és nem is mér vízhőfokot. Ez jónk tűnik. Szerintem vagy levegős a rendszer, vagy nem jó a vízpumpa. Hát a légtelenítésben nem vagyok jó, de jól melegítsd fel a vizet, aztán csavard fel a belső hőmérsékletet maxra, meg fújasd befele fullon, aztán a kiegyenlítő tartálynál nézegesd. Persze vigyázz, le nem forrázd magad! Az EGR termosztát környékén (pont rajta) van egy légtelenítő csavar. Ezt is csavargasd, aztán valahogy majd kimennek a bubik.
Így próbálgasd, de hátha van itt aki jobban ért a légtelenítéshez.
Egyébként milyen vízpumpát vettél?
2020.01.27. 22:41
2020.01.28. 16:42
ST1 írta:nekem újra kellett "programozni" a kályhát felújítás után, vissza szereltem, programmal bekapcsoltam, egyszer ment, utána többet sem, elvittem a diagra, és azóta újra indul/ indítható. szerintem már lelégtelenítette magát a rendszer.
2020.01.29. 10:59
2020.01.29. 12:54
Viro írta:Először is ezúton köszönöm szépen a segítséget Sándor!
Fektettem némi energiát a légtelenítésbe. Az olvasottak szerint az M57 nem igényel külső segítséget a légtelenítéshez a fűtés maxra tekerésén és a hűtőközeg pótlásán kívűl. A kályha feletti pollenszűrő ház alatt egyébként van egy légtelenítő csavar, a kályha egyik vízcsövén, de szükség nem volt rá. Víz feltölt, üzemi hőfokon fűtés fel, és ennyi.
Miután sikerült száműzni a buborékokat, diaggal indítottam a kályhát, és feszülten figyeltem a hűtőközeg hőmérsékletet.
(Azért persze kibontottam a dobbetétet, hogy közben tapogatással ellenőrizhessem a “víz”szivattyút)
ÉS MŰKÖDIK!
A új szivattyú egyébként olyan finoman működik, hogy bár fogtam, nem éreztem, hogy megy, pedig szépen teszi a dolgát.
Egy zavaró dolog maradt csak. Úgy tűnik valahol kicsit kifújja az égésterméket a kipufogó eleje és vége között, úgyhogy ennek még utána kell járnom. Remélem, hogy nem a kályha és a “leömlő” találkozásánál, mivel azt én szabtam méretre megfelelő szerszámok híján flexxel.
(A bontott kályha a korróziómentesség és az (egy darabban) kitekerhető csavarokra való igény miatt nem E39-ből származik.)
2020.01.29. 13:09
2020.10.21. 10:51
2020.10.27. 22:19
Tepi90 írta:Sziasztok!
Találkozott már valaki olyannal, hogy a kályha hibatárolója üres, azonban se automatikusan, se programon keresztül nem indul el (Inpa, Dis). Indítási kísérletnél a következő hibaüzenet jön elő: "Error ECU rejected". Próbáltam a kályha ECU-ját feloldani DIS-el de utána is ugyanez a hiba. Kb 2 hete próbáltam, akkor simán indult Inpa-val, most pedig csak a gázolaj szivattyút tudom elindítani. Esetleg valakinek valami ötlet?
2020.11.03. 13:59
2020.11.05. 15:23
2020.11.05. 15:43
A tarolt hibakat valoszinuleg torolnod kell, tanitani nem kell.WechPrince írta:Sziasztok!
Holnap megyek a szerelőmhöz és bepattintjuk a csere kályhát. Az enyém ugyanis szellőztető venti hibát ír illetve a keringető szivattyú is meghalt (lehet a PCB is elfüstőlt már), egyszerűbbnek láttam szerezni egy jól működö (viszonylag új keringető szivattyúval) bontottat ismerőstől.
Miután kiszedtük a jelenlegit és berakjuk a cserekályhát, kell valamit tanítani az autónak vagy plug&play mennie kell ? Az autó fel van tanítva állófűtésre, így elvileg a nagy boardról ugyanúgy fogom tudni indítani ?
Köszi.
Üdv.
2020.11.10. 18:48
2020.11.12. 04:32
2023.04.16. 13:06
cuccolós írta:Sziasztok,
végig olvasva a topicot úgy látom néhányan már beleástátok magatokat a WEBASTO-BMW frigyből született fűtő alkalmatosság lelkivilágába. Én kályha hiányos állapotban (valaki már leszerelte, de gyárilag volt benne) vettem meg a 730DA-t 2 éve. Utána vettem hozzá egy működőnek mondott rozsdakupacot, ami természetesen nem működött, a panelen lévő felső hőmérséklet figyelő NTC ellenállás hibája miatt. Kerestem belevaló NTC-t, kicseréltem, utána már nem jelzett a diag 125 fokot, de a kályha mégsem indult csak szellőztetett mert izzítóstift hibát írt. Utána néztem, komplett kell cserélni égőkosárral de kb 50 ropi így az alkatrész. Félretettem, mert volt fontosabb javítani való. Most szabadult fel pénzmag egy kis hülyeségre (meg én úgy vagyok, hogy ami gyárilag volt az autóban az működjön) vettem ismét egy működőnek mondott kályhát ez keringtető szivattyú hibával és izzító hibával áll le. A keringtetőt már kicseréltem egy másikra a hiba el is tűnt, de lehet hogy panel hibás is lehet azért írja az izzítót. 0,2 ohm ellenállást mérek a stiften az már elvileg hibás, de van 3db és mindegyik percre pontosan ennyi. Az meg nem furcsa, hogy mind ugyanazzal az értékkel halálozik el? Lényeg a lényeg, van-e valakinek olyan izzítója ami tuti jó esetleg egy próbára? Hogy le tudjam tesztelni a panelt, mert ha az jó akkor beruházok az új stiftre.
köszönöm előre is: cuccolós
2023.04.30. 21:06
Gep13 írta:cuccolós írta:Sziasztok,
végig olvasva a topicot úgy látom néhányan már beleástátok magatokat a WEBASTO-BMW frigyből született fűtő alkalmatosság lelkivilágába. Én kályha hiányos állapotban (valaki már leszerelte, de gyárilag volt benne) vettem meg a 730DA-t 2 éve. Utána vettem hozzá egy működőnek mondott rozsdakupacot, ami természetesen nem működött, a panelen lévő felső hőmérséklet figyelő NTC ellenállás hibája miatt. Kerestem belevaló NTC-t, kicseréltem, utána már nem jelzett a diag 125 fokot, de a kályha mégsem indult csak szellőztetett mert izzítóstift hibát írt. Utána néztem, komplett kell cserélni égőkosárral de kb 50 ropi így az alkatrész. Félretettem, mert volt fontosabb javítani való. Most szabadult fel pénzmag egy kis hülyeségre (meg én úgy vagyok, hogy ami gyárilag volt az autóban az működjön) vettem ismét egy működőnek mondott kályhát ez keringtető szivattyú hibával és izzító hibával áll le. A keringtetőt már kicseréltem egy másikra a hiba el is tűnt, de lehet hogy panel hibás is lehet azért írja az izzítót. 0,2 ohm ellenállást mérek a stiften az már elvileg hibás, de van 3db és mindegyik percre pontosan ennyi. Az meg nem furcsa, hogy mind ugyanazzal az értékkel halálozik el? Lényeg a lényeg, van-e valakinek olyan izzítója ami tuti jó esetleg egy próbára? Hogy le tudjam tesztelni a panelt, mert ha az jó akkor beruházok az új stiftre.
köszönöm előre is: cuccolós
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, hogy a Webasto Thermo Top Z/C Diesel állófűtésben (64128387111) - BMW E39 530DA-hoz milyen hőmérséklet figyelő NTC ellenállás van? Nekem is 125 fokot mutat fixen hőmérsékletre. Viszont amíg nincs meg a cserealkatrész nem szívesen bontanám meg az autót mert napi használtban van. Így ha tudnám a pontos típusát berendelném előre a csere alkatrészt.
Köszi!
Üdv Balázs
2024.02.09. 12:31
2024.02.13. 12:24