Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Nem mindig izzít!!!!

2006.10.19. 10:41

Steven530d írta:
oramu írta:Sziasztok! Nekem egy 2001-es 520d touringem van.

A következő a problémám: Teljesen hideg motornál reggel szépen izzít a gép (Kiírja a panel a VORGLÜHEN feliratot) Be is indul egy-két fordulatra az autó azonnal, de ezután félhideg állapotban, már nem hajlandó többet izzítani, emiatt nehezen is indul (néha 6-8-at is forog mire szerencsétlen beindul) Melegen természetesen megint szépen idul, hiszen ilyenkor már amúgy sem ízzítana. Tapasztalt-e már valaki ilyet??? Van-e valami jeladó ami téves adatot küld a computernek, hogy izzítson-e vagy sem!!! Izzítógyertyákat kicseréltem vadi újjak vannak benne. De biztos nem ez a gond, mert ha írja a VORGLÜHEN (izzítás) feliratot akkor szépen indul a gép. Várom tapasztalataitokat. Előre is köszi aki tud segíteni.


Nekem akkor csinált ilyet anno, amikor gyengélkedett az akksi! Egy próbát megér, töltsd fel és teszteld.





Az akksira én is gyanakodok, kipróbálom egy újjal, szerencsére pont van egy másik kocsiban új akksim, hátha ez a gond. Aztán ha nem még lehet tanakodnom!

2006.10.19. 12:55

Sziasztok!

Pár hozzászólással ezelőtt kérdeztem egy dugóban leállós problémát.
Valaki írta, hogy az automata fűtés bekapcsolt állapotában amikor éppen bekapcsolja a fűtőventillátort esetleg megránthatja az alapjáratot talán még le is áll.

Eddigi tapasztalat:

valóban ha állandóan megy vagy nem megy a fűtés, akkor (eddig még) nem volt leállás. viszont ha automatán megy akkor már kétszer is történt ilyen eset.

A kérdés az, hogy mit lehet tenni ezzel? Amúgy az alapjáratom mint a cövek, meg sem mozdul nem ingadozik, semmi!
Van valami szoftver frissítés vagy ilyesmi????

Üdv.

2006.10.19. 14:37

Nem lehet, hogy az alapjárati levegőt szabályozó motor ragad be? Ez más típusoknál gyakori hiba és a szimptómák alapján el is képzelhető - hirtelen kompenzálni kellene a megnövekedett terhelést, de a beragadt szelep nem tud olyan gyorsan reagálni és lefullad. Ez a beragadás szokta még azt is csinálni, amikor kezdene éppen lefulladni, majd hirtelen felpörög a motor: ilyenkor erölködik a szelep, majd amikor a beragadás hirtelen megszűnik, akkor túllendül és túl sok levegőt ad.
Valahogy így képzelem én, aztán lehet, hogy tök hülyeség.

Két tény viszont van: a szerelőm azt mondta, hogy még az M52TU motorokban is van ilyen állító szelep az elektormos gázpedál ellenére. A másik az, hogy az off passatomba 120k lett volna egy ilyen kis pi...nyi állítómotor, és nem hiszem, hogy a hathengeres benzinfalóba sokkal kevesebbe kerülne...
Ja, és eszembe jutott egy harmadik: vater off 9000ében ugyanezt a problémát egyszerű benzines kimosással tökéletesen orvosolták - ez a budget solution :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára efer 2006.10.19. 22:32-kor.

2006.10.19. 14:42

Köszi, azt hiszem a hétvégén karbantartok a motortérben :)

Üdv.

2006.10.19. 19:03

Helo urak!

Köszönöm Pitbullnak az együttérzést, qqriq-1-nek ls Sepinek az infót és a tanácsot. Akkor hát megpróbálkozunk a dologgal. :P

Re: Nem mindig izzít!!!!

2006.10.20. 15:21

oramu írta:
Steven530d írta:
oramu írta:Sziasztok! Nekem egy 2001-es 520d touringem van.

A következő a problémám: Teljesen hideg motornál reggel szépen izzít a gép (Kiírja a panel a VORGLÜHEN feliratot) Be is indul egy-két fordulatra az autó azonnal, de ezután félhideg állapotban, már nem hajlandó többet izzítani, emiatt nehezen is indul (néha 6-8-at is forog mire szerencsétlen beindul) Melegen természetesen megint szépen idul, hiszen ilyenkor már amúgy sem ízzítana. Tapasztalt-e már valaki ilyet??? Van-e valami jeladó ami téves adatot küld a computernek, hogy izzítson-e vagy sem!!! Izzítógyertyákat kicseréltem vadi újjak vannak benne. De biztos nem ez a gond, mert ha írja a VORGLÜHEN (izzítás) feliratot akkor szépen indul a gép. Várom tapasztalataitokat. Előre is köszi aki tud segíteni.


Nekem akkor csinált ilyet anno, amikor gyengélkedett az akksi! Egy próbát megér, töltsd fel és teszteld.





Az akksira én is gyanakodok, kipróbálom egy újjal, szerencsére pont van egy másik kocsiban új akksim, hátha ez a gond. Aztán ha nem még lehet tanakodnom!



Na kipróbáltam egy új akksit, de nem javult meg a dolog. Egyszerűen csak reggel teljesen hideg motornál hajlandó izzítani (VORGLÜHEN felirat csak ekkor jelenik meg) Ezután napközben már nem hajlandó izzítani többet (pedig a vízhőfok mutató már a kék sávban van, igaz még nem teljesen a nullán) Természetesen így majdnem teljesen hidegen szerencsétlen forog vagy 6-8-at mire elkapja. Továbbra is várom a tanácsokat. Előre is köszi!

Re: Nem mindig izzít!!!!

2006.10.21. 12:22

oramu írta:Sziasztok! Nekem egy 2001-es 520d touringem van.

A következő a problémám: Teljesen hideg motornál reggel szépen izzít a gép (Kiírja a panel a VORGLÜHEN feliratot) Be is indul egy-két fordulatra az autó azonnal, de ezután félhideg állapotban, már nem hajlandó többet izzítani, emiatt nehezen is indul (néha 6-8-at is forog mire szerencsétlen beindul) Melegen természetesen megint szépen idul, hiszen ilyenkor már amúgy sem ízzítana. Tapasztalt-e már valaki ilyet??? Van-e valami jeladó ami téves adatot küld a computernek, hogy izzítson-e vagy sem!!! Izzítógyertyákat kicseréltem vadi újjak vannak benne. De biztos nem ez a gond, mert ha írja a VORGLÜHEN (izzítás) feliratot akkor szépen indul a gép. Várom tapasztalataitokat. Előre is köszi aki tud segíteni.


Nekem azt mondták amikor izzítógyertya problémám volt,hogy ezek a dieselek már elindulnak izzítás nélkül is.Az enyém csak bőven 0 fok alatt izzít és simán elindult egy hibás gyertyával is.Én nem lennék biztos benne,hogy az izzítással van baj.

2006.10.21. 12:28

GAndras írta:Most jutott eszembe, hogy még itt nem kértem segítséget visszapillantó tükör ügyében!! Ugyanis úgy vásároltam a kocsit, hogy kilopták belőle a tükör lapokat... Azóta (kb 1,5 hónapja) szívok ezzel a problémával. (másodlagos, hogy a keresekdő csak jelképes összeggel járult hozzá a probléma megoldásához). Utánajárások után kiderült, hogy nekem a tükrök is fény hatására elsötétülnek, tehát nem a szokásos ház és lap való bele (talán a korabeli 7-s tükrét mondogaták nekem). Tovább nehezíti a problémát, hogy a jobb oldaliból azt a gyűrűt is eltörték, amire rá kel pattintani a tükör lapot (és a fekete keretet is eltörték).
Tehát a kérdésem a következő: tud valaki olcsón (olcsóbban) belevaló tükör lapot (eddigi ajánlat 25e Ft elsötétülős, 16e ft sima kék) bal oldalra és esetleg egy komplett jobb oldali tükröt vagy a belevaló alkatrészeket (gyűrű talán motorral(??) és tükör lapot bele. A fekete műanyag darabjai megvannak, ha nincs más megoldás összeragasztom. Ja és abba sem halok bele, ha nem lesz elsötétülős tükröm, csak már lenne...

Üdv,

András


Ha még aktuális nekem van egy jobbos (azt hiszem a bal oldalra is jó) fényre sötédedő tükörlapom. Az ára 20.000,-ft.

Re: Nem mindig izzít!!!!

2006.10.21. 18:20

laci03 írta:
oramu írta:Sziasztok! Nekem egy 2001-es 520d touringem van.

A következő a problémám: Teljesen hideg motornál reggel szépen izzít a gép (Kiírja a panel a VORGLÜHEN feliratot) Be is indul egy-két fordulatra az autó azonnal, de ezután félhideg állapotban, már nem hajlandó többet izzítani, emiatt nehezen is indul (néha 6-8-at is forog mire szerencsétlen beindul) Melegen természetesen megint szépen idul, hiszen ilyenkor már amúgy sem ízzítana. Tapasztalt-e már valaki ilyet??? Van-e valami jeladó ami téves adatot küld a computernek, hogy izzítson-e vagy sem!!! Izzítógyertyákat kicseréltem vadi újjak vannak benne. De biztos nem ez a gond, mert ha írja a VORGLÜHEN (izzítás) feliratot akkor szépen indul a gép. Várom tapasztalataitokat. Előre is köszi aki tud segíteni.


Nekem azt mondták amikor izzítógyertya problémám volt,hogy ezek a dieselek már elindulnak izzítás nélkül is.Az enyém csak bőven 0 fok alatt izzít és simán elindult egy hibás gyertyával is.Én nem lennék biztos benne,hogy az izzítással van baj.




Lehet, hogy igazad van, de akkor vajon mi lehet a baj??? Melegen egyből indul, hidegen is izzítás mellett, de ha állok 1-2 órát és a víz visszahül 35-40 fokra akkor már darálni kell a motort, hogy beinduljon. Valszeg ell kell vinnem szervízbe, mert félek a katalizátort is kinyírom így, mert hosszú indítózásnál a felfesleges gázolaj a katalizátorban ég el és ilyenkor bizony lök egy füstöt is és ez nem tesz jót a katalizátornak. Egy kérdés még: porlasztócsúcs hiba nem produkálhat ilyen hibát??? Valamint dízelesektől kérdezném nálatok is csak reggel izzít (vagy nagyon hosszú állás után, vagy 2-3 órás állás után is (majdnem hideg motornál)??? Eddig ugyanis én nem nagyon figyeltem, mert szépen indult és szeretném ha valaki más is megfigyelné az izzítási paramétereket. Előre is köszi!

2006.10.21. 18:53

Régeben mintha Begi klubtársnak letvolna ilyen problémája.Neki ha jólemlékszem porlasztó csucs oldota meg a gondot.

2006.10.21. 21:59

admin írta:Régeben mintha Begi klubtársnak letvolna ilyen problémája.Neki ha jólemlékszem porlasztó csucs oldota meg a gondot.


Igen megtaláltam "begi" hozzászólását, hasonló volt a problémája a nyáron, bár neki melegen sem indult, míg nekem inkább félmelegen nem akar. De építő jellegű választ neki sem adott senki és ő sem írta le később, hogy mi volt a baj, most viszont elég régóta nem látogatott az oldalra, de azért írtam neki egy e-mailt, hátha tud segíteni. Vagy más is, ha olvassa a problémámat.
Azért Köszi!

2006.10.21. 22:36

oramu írta:
admin írta:Régeben mintha Begi klubtársnak letvolna ilyen problémája.Neki ha jólemlékszem porlasztó csucs oldota meg a gondot.


Igen megtaláltam "begi" hozzászólását, hasonló volt a problémája a nyáron, bár neki melegen sem indult, míg nekem inkább félmelegen nem akar. De építő jellegű választ neki sem adott senki és ő sem írta le később, hogy mi volt a baj, most viszont elég régóta nem látogatott az oldalra, de azért írtam neki egy e-mailt, hátha tud segíteni. Vagy más is, ha olvassa a problémámat.
Azért Köszi!

Az indexen írta le ugyemlékszem.Ritkán jár erre mert eladta az autóját.Kapot egy vissza utasithatatlan árajánlatot.

2006.10.22. 09:16

Az elmúlt télen jelezte a műszer hibatároló kiolvasásnál,hogy izzítógyertya hibám van.Akkor azt mondták a szervízben,hogy ne foglalkozzak a dologgal mert a nagynyomású dieseleknél az izzítás már nem szükséges a motor beindításához elsősorban környezetvédelmi okokból van szükség rá.Mint utólag kiderült az 1-es henger gyertyája ment tönkre.A telet így autóztam végig.Izzítani legfeljebb reggel izzított,akkor is csak minusz ... fokoknál.Indulni ugyanúgy indult mint máskor se rázkódást,se döcögést nem tapasztaltam.Napközben már nem izzított.Szrintem próbáld meg gépre tenni elvileg rögtön megoldódik a probléma és ha elkezdesz vaktában keresgélni lehet,hogy a végén többe kerül mint a hibatároló kiolvasás.(Ahová én járok 5.000,-ft)

2006.10.22. 09:22

Csak az jutott még eszembe,hogy nekem hasonló tüneteket a feleségem VW-je produkált és ott a hibát egy hőérzékelő szenzor okozta.Ezeknél a computerizált csodáknál már olyan összefüggések vannak amire sokszor álmában sem gondol az ember.

2006.10.22. 10:38

Mindenképp elviszem szervízbe és rátetetem a computerre, mert ráleltem "begi" indexes hozzászólására és ott a computer porlasztócsúcs hibát jelzet, de lehet más is (valami szenzor hiba). Meglátjuk mit mond a computer! Majd jelentkezem, ha meglesz a hiba.

2006.10.22. 12:01

laci03 írta:Az elmúlt télen jelezte a műszer hibatároló kiolvasásnál,hogy izzítógyertya hibám van.Akkor azt mondták a szervízben,hogy ne foglalkozzak a dologgal mert a nagynyomású dieseleknél az izzítás már nem szükséges a motor beindításához elsősorban környezetvédelmi okokból van szükség rá.Mint utólag kiderült az 1-es henger gyertyája ment tönkre.A telet így autóztam végig.Izzítani legfeljebb reggel izzított,akkor is csak minusz ... fokoknál.Indulni ugyanúgy indult mint máskor se rázkódást,se döcögést nem tapasztaltam.Napközben már nem izzított.Szrintem próbáld meg gépre tenni elvileg rögtön megoldódik a probléma és ha elkezdesz vaktában keresgélni lehet,hogy a végén többe kerül mint a hibatároló kiolvasás.(Ahová én járok 5.000,-ft)


Ha a hibakiolvasásnál csak az izzítógyertya hiba jelenik meg, nem határozza meg a henger számát és az autó egyébként tökéletesen indul, akkor hogyan lehet meghatározni a beteg henger számát? (Nálam ez a helyzet.)
Üdv.

2006.10.22. 12:16

petikz írta:Sziasztok,

Nekem 528i-m van. Egy kicsit más, mint a dízel testvérei :)
Mostanában a "Nebellicht vo prüfen" felirattal találkozom a műszerfalon leállítás után. Gondolom itt a ködfényszóróimra hívja fel a figyelmemet. Nos, leellenőriztem. Semmi probléma nincs, minden zsír. Ellenőrzés után abba is hagyta a figyelmeztetést. Ma viszont újra és újra előjött. Ezt úgy képzeljéetek el, hogy 15km-es szakaszon vagy 2 szer, újra ellenőrzöm, de semmi rendellenességet nem tapasztaltam.
Szerintetek?
Köszi!
A hiba oka egyszerü vagy valóban kontakt hiba ha nem akkor az izzóid valósinü hogy be van már feketedve és már nem vesz fel annyi áramot mint amennyit eredetileg kéne ezt érzékeli az elektronika!Tapasztalatból irom izzókat vedd ki nézd meg üdv Fefe

2006.10.22. 14:51

Hi!

Lenne egy találos kérdésem!

hibatároló kiolvasásakor a klimánál 0A és 79-es ismeretlen hiba üzenet volt tudja valaki a megoldást hogy ezek mit jelentenek??? :?:


valamint 1152 hibakód ami hütöventilátor vezérlés alapjárat hibát jelöl,
ez mit jelent pontosan és m,it(hol) cseréljek?

2006.10.22. 17:20

Leslie33 írta:
laci03 írta:Az elmúlt télen jelezte a műszer hibatároló kiolvasásnál,hogy izzítógyertya hibám van.Akkor azt mondták a szervízben,hogy ne foglalkozzak a dologgal mert a nagynyomású dieseleknél az izzítás már nem szükséges a motor beindításához elsősorban környezetvédelmi okokból van szükség rá.Mint utólag kiderült az 1-es henger gyertyája ment tönkre.A telet így autóztam végig.Izzítani legfeljebb reggel izzított,akkor is csak minusz ... fokoknál.Indulni ugyanúgy indult mint máskor se rázkódást,se döcögést nem tapasztaltam.Napközben már nem izzított.Szrintem próbáld meg gépre tenni elvileg rögtön megoldódik a probléma és ha elkezdesz vaktában keresgélni lehet,hogy a végén többe kerül mint a hibatároló kiolvasás.(Ahová én járok 5.000,-ft)


Ha a hibakiolvasásnál csak az izzítógyertya hiba jelenik meg, nem határozza meg a henger számát és az autó egyébként tökéletesen indul, akkor hogyan lehet meghatározni a beteg henger számát? (Nálam ez a helyzet.)
Üdv.


Egyenként ki kell mérni a gyertyákat.Nálam amúgy is le kellett venni a szívosort és így elég egyszerű a történet,de ha a jobb pollenszűrő alatti box tetejét leveszed ott is megtalálod az izzító gyerták csatlakozóját.

2006.10.22. 17:36

Hi!

Ajtó kilincs kicserélve, tényleg 5 perc volt. Ja és 7,5 ezer Ft-ba került az anyag. :lol:
Hozzászólás küldése

VigLink badge