* *
Pontos idő: 2019.08.20. 11:32

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1446 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 69, 70, 71, 72, 73
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hűtőviz
HozzászólásElküldve: 2019.08.15. 20:39 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.08.07. 23:01
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Somogy
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Bandi1978 írta:
Kari75 írta:
Sziasztok!
Új vagyok még itt a fórumon, és elnézést, ha olyat kérdezek ami már ‘lerágott csont’ de úgy hallottam-olvastam, hogy E39-M54 motorblokkon, vagy hengerfejen létezik egy (vagy több) olyan csavar, amit kitekerve lefolyik vagy leengedhető a mögötte lévő hűtővíz, ami esetleg tartalmazhat némi összegyűlt üledéket is, ami befolyásolhatja a víz szabad áramlását, és persze amit célszerű lenne kitisztítani...
Hűtőrendszer felújítás előtt állok (525iA 2002.) és megkísérelném ezt a fajta tisztítást is elvégezni ha nem túl bonyolult és esetleg a motort a helyén hagyva hozzáférhető helyen is van...
A válaszokat előre is köszönöm!
Egy másik topicban is feltettem ezt a kérdést, de azthiszem ebben lesz helye a kérdésemnek...

Van valami apropója ezen beavatkozás szükségességének?
Nem tudom, hogy érdemes-e ennyire belemélyülni.
Ha a vízpumpát kiemeled, akkor szokott még kijönni bőven víz.
A blokk kipufogó felőli oldalán van egy hűtővíz csavar, itt a 4-es:
RealOEM

Itt meg a lambda mögött látható:
Kép

Nem kizárt, hogy szinte semmi nem fog lejönni rajta, ha már le van eresztve a hűtőközeg.
Kompresszorral szokták még átfújni, ha jobban ki akarják szedni az összes folyadékot a blokkból.


Szerintem nem érdemes kockáztatni ennyi idős autónál az alublokkból kitekerni egy acél csavart.

Ha most szemmel láthatóan valami gáz van akkor cseréld le mondjuk 1-2000 km múlva. Ha ismeretlen az autó előélete akkor 1 év múlva cseréld le a 3-4 helyett addigra az új hűtőközeg felveszi a szennyeződéseket és utána tisztának mondható.


Érdekes dolog az előéletről tudni...vagy nem tudni...
7-8 hónapja van nálam az autó, és ezalatt sokmindent tanultam itt tőletek, és még több mindent meg is javítottam rajta, amikkel az 'előző' nem foglalkozott...sok minden van még vissza is, de haladok, és mivel második(hobbi) autónak tartom, bőven van idő arra, hogy olyan legyen amilyennek szeretném....egyébként ez előny e vagy hátrány, de itthoni forgalombahelyezés az autó, és nem külföldről jött...
Egyszóval igyekszem minden, az autó előéletében elhanyagolt részt rendberakni, hogy az elkővetkező előéletét már érdemes legyen ismerni...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Hűtőviz
HozzászólásElküldve: 2019.08.16. 07:19 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 290 alkalommal
Kapott köszik: 82 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Kari75 írta:
Érdekes dolog az előéletről tudni...vagy nem tudni...
Egyszóval igyekszem minden, az autó előéletében elhanyagolt részt rendberakni, hogy az elkővetkező előéletét már érdemes legyen ismerni...

Tehát akkor a hűtőfolyadéknak nincs baja, nem "túrós" vagy olajos, csak szeretnéd alaposan lecserélni.
Szerintem akkor elég lesz, ha vagy kétszer lecseréled egymás után nem sokkal, nem kell azt a plusz csavart mozgatni ehhez.
Ha még nem tetted, akkor vesd figyelmed a futóműre, na ott van mit szerelgetni és általában egy alaposan elhanyagolt rész ezeknél a gépeknél az összetettsége miatt. Továbbá váltó- és diffi olajcsere, ezek is jó és egyszerű mókák, meg hasznára válnak a kocsinak.
Amennyiben ezekhez még nem nyúltál...
:szerintem


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtőviz
HozzászólásElküldve: 2019.08.16. 17:55 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 506
Adott köszi: 81 alkalommal
Kapott köszik: 58 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Kari75 írta:
Érdekes dolog az előéletről tudni...vagy nem tudni...
Egyszóval igyekszem minden, az autó előéletében elhanyagolt részt rendberakni, hogy az elkővetkező előéletét már érdemes legyen ismerni...

Tehát akkor a hűtőfolyadéknak nincs baja, nem "túrós" vagy olajos, csak szeretnéd alaposan lecserélni.
Szerintem akkor elég lesz, ha vagy kétszer lecseréled egymás után nem sokkal, nem kell azt a plusz csavart mozgatni ehhez.
Ha még nem tetted, akkor vesd figyelmed a futóműre, na ott van mit szerelgetni és általában egy alaposan elhanyagolt rész ezeknél a gépeknél az összetettsége miatt. Továbbá váltó- és diffi olajcsere, ezek is jó és egyszerű mókák, meg hasznára válnak a kocsinak.
Amennyiben ezekhez még nem nyúltál...
:szerintem

meg visszatérve a hűtéshez. 18év e39-ezés után azt mondom,termosztátból csak gyárit,nem drágább annyival.a fagyállószag a beltérben meg nagy valószínűséggel ereszt a fűtőradiátor.nálam segített szerencsére egy tömítő adalék.én annak idején leeresztettem a csavart,persze az enyém folyamatosan karbantartott.egy kevés víz jött le,kb 1l. de tényleg jobb ötlet megfújni levegővel.de én úgy tudom,elötte érdemes rátenni a fűtést,hogy kinyissanak a csapok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtőviz
HozzászólásElküldve: 2019.08.16. 21:05 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.08.07. 23:01
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Somogy
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atti523i írta:
Bandi1978 írta:
Kari75 írta:
Érdekes dolog az előéletről tudni...vagy nem tudni...
Egyszóval igyekszem minden, az autó előéletében elhanyagolt részt rendberakni, hogy az elkővetkező előéletét már érdemes legyen ismerni...

Tehát akkor a hűtőfolyadéknak nincs baja, nem "túrós" vagy olajos, csak szeretnéd alaposan lecserélni.
Szerintem akkor elég lesz, ha vagy kétszer lecseréled egymás után nem sokkal, nem kell azt a plusz csavart mozgatni ehhez.
Ha még nem tetted, akkor vesd figyelmed a futóműre, na ott van mit szerelgetni és általában egy alaposan elhanyagolt rész ezeknél a gépeknél az összetettsége miatt. Továbbá váltó- és diffi olajcsere, ezek is jó és egyszerű mókák, meg hasznára válnak a kocsinak.
Amennyiben ezekhez még nem nyúltál...
:szerintem

meg visszatérve a hűtéshez. 18év e39-ezés után azt mondom,termosztátból csak gyárit,nem drágább annyival.a fagyállószag a beltérben meg nagy valószínűséggel ereszt a fűtőradiátor.nálam segített szerencsére egy tömítő adalék.én annak idején leeresztettem a csavart,persze az enyém folyamatosan karbantartott.egy kevés víz jött le,kb 1l. de tényleg jobb ötlet megfújni levegővel.de én úgy tudom,elötte érdemes rátenni a fűtést,hogy kinyissanak a csapok.


Szia!

A futóművön már túl vagyok....volt is mit gyógyítani rajt, de az már összeállt....kutyacsont, és egy pár első kacskaringós lengőkar, és a stabilizátor rúd két gumibakja lett egyenlőre cserélve, és most 'elnémult' minden onnan hallható hang...
....a fagyállószagot 'szerencsére' nem az utastérből érzem, hanem csak a motortérből, és azt sem mindig, csak ha esetleg kicsit meghajtom, viszont a nyomát nem látni sehol...a víz nem 'túrós', nem olajos, és az olajbetöltő sapka belseje is tiszta....nem fogy számottevően sem, bár mikor hozzámkerült, majd fél litert utántöltögettem, mert az úszó hidegen is lent volt a tartály alján, de azóta beállt rendesen, és a 'szag' miatt nézegetem is rendszeresen, hogy nem fogy e nagyon, de nem....
A váltóolajjal kacérkodok még, és meg is szeretném csinálni, bár egyenlőre gond és hiba mentesen működik, és a másik autómon, (ML merci automata)rendszeresen cserélem, és szerintem a BMW-n is sikerülni fog...
Apropó difi....lehet hogy nem ebbe a topicba tartozik, de 'mintha' sebességberakáskor, D-R valami kis 'csilingelő' hangot hallanék onnan, de annak még nem volt időm utánajárni....lehet hogy betegeskedik szegény?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtőviz
HozzászólásElküldve: 2019.08.16. 21:58 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5760
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 818 alkalommal
Kapott köszik: 1838 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
atti523i írta:
de 'mintha' sebességberakáskor, D-R valami kis 'csilingelő' hangot hallanék onnan,

Az a kardán csúszkája lesz a felfüggesztőnél.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Hűtőviz
HozzászólásElküldve: 2019.08.16. 22:38 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.08.07. 23:01
Hozzászólások: 6
Tartózkodási hely: Somogy
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
atti523i írta:
de 'mintha' sebességberakáskor, D-R valami kis 'csilingelő' hangot hallanék onnan,

Az a kardán csúszkája lesz a felfüggesztőnél.


Szia!
Nagyon köszönöm!
Utána is nézek hamar...
....és mindenkinek nagyon köszönöm az eddig nyújtott rengeteg segítséget!!!!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1446 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 69, 70, 71, 72, 73

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator